lasten uimisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minkä ikäisenä lapsenne on oppinut uimaan? Kuinka oppiminen tapahtui? Milloin aloitte käydä uimahallissa, uimarannalla, kylpylässä? Kuinka usein uitte? Milloin uimakouluun? Milloin jaksoi uida 25 m?

Itse vasta aloittelen 2-veen kanssa. Meressä kahlasi kesällä ja kylpylässä otti mallia isommista ja yritti käsipohjaa.

Meillä pojat 5 ja 3 v. ja nyt vasta tänä kesänä tuo käsipohjaa uiminen on alkanut kiinnostaa. Muuten kyllä puljaavat vedessä lelujen kanssa. Musta tuntuu että tuo nuorempi oppii uimaan ennemmin kun tuo vanhempi.

Vanhaan viestiin vastaan.. Mut meillä 6 vuotiaana vähän matkaa vanhin ui. nyt 4v innokkaana pärskii ja vähä jo eteeenpäin pääseeki, sukeltaa osaa hyvin ja sillai eteenpäin menee. 1 vuotias kahlaa siinä missä muutkin, mut uimistaidosta ei tietty tietookaan. Kyllä tykkäävät räpätä uimahallis ku on ihan vajaa yks veestä käyty uimas, ei siis vauvauinnissa. :)

Meillä oppi poika uimaan n.25m 6-7vuotiaana. On käyty paljon uimassa. Sekä uimakouluissa. Nyt siirtyy uimakoulussa astetta ylemmäksi. Eli Jatko1. Tarkoittaapi sitä,että lapsen täytyy uida 25m. Ja nyt opetellaan kroolauksen,- sammakon, -ja rintauinnin alkeet. Sekä opetellaan jaksamaan uida 50m. Ollaan uitu paljon isossa altaassa matkaa ym.

Mulla tyttö oppi 5 vuotiaana uimaan.
Poika on nyt 6 vuotias ja uiminen on nyt vasta alakanut kiinnostamaan. Aiemmin on vaan leikkinyt ja kahlaillut vedessä.
Tyttö oppi aikanaan uimaan aikuisten opastuksella. Pojalle olen jo uimakoulua ehdotellut, ei vielä ole luvannut mennä.

Yhteistyössä