Lasten tarvikkeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva monikko äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva monikko äiti

Vieras
Odotamme ensimmäisiä lapsia, kaksosia. Oikeastaan muita lastentarvikkeita ei meillä ole muuta kun vaatteita ja äitiyspakkaukset ja pinnasängyt.

Muutama kysymys;
1. Laitanko aluksi lapset samaan pinnasänkyyn? (Siitäkin asiasta moni erimieltä)

2. Hankinko kaikkia tarvikkeita kaksi ja molemmille omansa? Niistäjät, amme, sitterit, tuttipullot, tutit, lelut, lakanat... ym.

3. Mitä lasten tarvikkeita kannattaa ostaa vasta lasten syntymän jälkeen? rintareppu, sitterit ym

Huh, nyt on alkanut jännittämään tämä kaikki. Ja on niin avuton olo, kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Kellään ystävällänikään ei ole kaksosia. Ja kaikki on tähän asti sujunut hyvin, ei panikointia...

vinkkinä, osta ihmeessä patapum tai ergo,jos vauvaa repussa haluat kantaa!

Meillä esikolla oli rintareppu,mutta siinä kannettiin vain 5kk,ja aina kantajan hartiat kipeinä. nyt toisen lapsen ollessa 8kk ostimme Ergon (siihen asti jaksoi toista kantaa rintarepussa) ja tämä on mahtava!! ei satu enää kantajaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 13:12 Tuleva monikko äiti kirjoitti:
Odotamme ensimmäisiä lapsia, kaksosia. Oikeastaan muita lastentarvikkeita ei meillä ole muuta kun vaatteita ja äitiyspakkaukset ja pinnasängyt.

Muutama kysymys;
1. Laitanko aluksi lapset samaan pinnasänkyyn? (Siitäkin asiasta moni erimieltä)
Mulla myös kaksoset ja ekat lapseni siis,
meillä kaksoset nukkui aluksi samassa äitiyspakkauslaatikossa ja sen jälkeen samassa pinnasängyssä, kunnes 2kk siirrettiin molemmat omiin pinniksiin, eli kannattaa hommata 2 pinnistä samalla kertaa

2. Hankinko kaikkia tarvikkeita kaksi ja molemmille omansa? Niistäjät, amme, sitterit, tuttipullot, tutit, lelut, lakanat... ym.
molemmille omat niistäjät, yksi amme riittää, 2 sitteriä, meillä oli tuttipulloja 24kpl koska vauvat oli pulloruokinnassa vauvasta lähtien, multa ei tullu maitoa tarpeeksi molemmille, siksi imetin poikaa 1,5kk, molemmille omat tutit, lakanoita tarviit molemmille, äp oli molemmille omat peitot, harsoja tarvitset, enempi ku äp on mukana, turvakaukalot 2 kpl, tuplarattaat

3. Mitä lasten tarvikkeita kannattaa ostaa vasta lasten syntymän jälkeen? rintareppu, sitterit ym
meillä ei ollu rintareppuja, koska ne oli hyvin hankalia kaksosilla, oli siis lainassa 1, mut ei ollu mun juttu, se mitä tarvitset vauvojen syntymän jälkeen vois olla imetystyyny kaksosille, mulla oli se ja se oli loisto apu pulloista ruokkiessa, vauvat tyynyä vasten ja pullot suuhun, rätti leuan alle ja syöminen onnistui.

Huh, nyt on alkanut jännittämään tämä kaikki. Ja on niin avuton olo, kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Kellään ystävällänikään ei ole kaksosia. Ja kaikki on tähän asti sujunut hyvin, ei panikointia...

Jos haluat kysellä kaksosista tai muuten niin laita yytä.
Voin kertoa sulle, omat kaksoseni on nyt 6v1kk, tyttö ja poika ja meilläkään ei suvuissa eikä kavereilla ollu kaksosia, kaikki piti oppia itse ja kaivaa itse.
Mutta olen käytettävissä jos asiaa aiheesta.
Saanko kysyä, koska sulla la?