lasten syöminen!

onko muilla 2.w lapset sellasia että oikia ruoka ei oikee kelpaa kun vaan maito ja jos yrittää syödä niin se on sellasta sotkemista?
sen sotkemisen tietty ymmärrän tuon ikäseltä mut se kun ei oikee ruoka keltaa esim:keitot/puurot!
meinaa lapsi laihtua kun ei syö :(
 
mulla 1v3kk tyttö ja meillä kans välillä ruoka ei meinaa maittaa olenkaa,ku haluu itse syödä,mut uskon ite vahvasti siihen et kyl neiti syö sitten kun sillä on nälkä...meil voi mennä pariki päivää et syö tosi huonosti,mut sit parin päivä päästä ruoka maistuu
 
kyllä se meilläkin on aikamoista nirsoilua.jos ruoka ei kelpaa niin saa yleensä sit vaikka hedelmää tai jogurttia.mä en viitsi olla kauhean jyrkkä koska en halua pakottaa syömään.yleensä teen näin jos päivällinenkään ei maita.
meillä on aika jännä juttu se että tyttö ei juurikaan syö perunaa (paitsi kinkkukiusauksessa)eikä riisiä.eli poimii lautaselta lihat ja keitosta makkarat =) makaronia menee pieniä määriä...
ilmeisesti saa hiilareita hedelmistä joita pistelee aika paljonkin poskeensa välipaloina päivän mittaan.ongelmana on myös kasvikset joita ei juurikaan tätänykyä mene....

sotkemisen suhteen saan harmaita hiuksia ja siihen olen nyt puuttunut kovalla kädellä.jos ruokailu menee leikiksi niin meillä lähdetään pöydästä.kerran saa palata takaisin mut jos edelleen sotkee niin saa ruokaa vasta seuraavalla ruoka-ajalla.
meillä meni se niin mahdottomaksi että en enää jaksanut.
 
Säännölliset ruokaajat ovat tärkeät ja se että ei anna lapsen puputtaa ruokailujen välissä mitään muuta. Jos antaa lapsen napostella aterioiden välillä niin eipä silloin ruoka maita ruoka aikaan. Lapsilla on myös kausia kun ruoka ei maita mutta noista ennen mainetsimistani kannattaa pitää kiinni. Perheissä jossa ihmetellään kun ruoka ei maita niin usein on takana juuri tuo napostelu tai muuta annetaan tilalle niin ei ne lapset tyhmiä ole. Miksi syödä ruokaa kun saa kuitenkin jotain muuta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 18:52 HeMa05 kirjoitti:
kyllä se meilläkin on aikamoista nirsoilua.jos ruoka ei kelpaa niin saa yleensä sit vaikka hedelmää tai jogurttia.mä en viitsi olla kauhean jyrkkä koska en halua pakottaa syömään.yleensä teen näin jos päivällinenkään ei maita.
meillä on aika jännä juttu se että tyttö ei juurikaan syö perunaa (paitsi kinkkukiusauksessa)eikä riisiä.eli poimii lautaselta lihat ja keitosta makkarat =) makaronia menee pieniä määriä...
ilmeisesti saa hiilareita hedelmistä joita pistelee aika paljonkin poskeensa välipaloina päivän mittaan.ongelmana on myös kasvikset joita ei juurikaan tätänykyä mene....

sotkemisen suhteen saan harmaita hiuksia ja siihen olen nyt puuttunut kovalla kädellä.jos ruokailu menee leikiksi niin meillä lähdetään pöydästä.kerran saa palata takaisin mut jos edelleen sotkee niin saa ruokaa vasta seuraavalla ruoka-ajalla.
meillä meni se niin mahdottomaksi että en enää jaksanut.
meillä sama juttu että pojalle ei kelpaa potut mutta noukkii lautaselta sitten lihat ja makkarat mut niitäkin lentää sitten lattialle ja makaroonia menee pikkuisen,
jukurtit ja hedemät ja muut ruuat kelpaa!
 

Yhteistyössä