Lasten synttärit samaan aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merikukka-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merikukka-80

Uusi jäsen
16.10.2009
2
0
1
Olen taas raskaana ja laskettuaika on samaan aikaan kuin esikoisellamme. Olisinkin nyt halunnut kuulla teidän mielipiteitä siitä, kun lasten synttärit on samaan aikaan? Oletteko pitäneet vain yhdet synttärit? Miten lapset ovat ottaneet asian, kun eivät ole saaneet niin yksilöllisesti viettää juhliaan? Vai ovatko tottuneet asiaan?
Entä, jos ikäeroa on kuukausi. Oletteko pitäneet yhdet vai kahdet synttärit?

no ehkä vähän eri juttu mutta mä oon syntynyt jouluna ja oon saanut vaan yhdet lahjat, enkä oo mitenkään katkeroitunut siitä :D Ja ei meillä muutenkaan synttäreitä erityisesti juhlittu, en tajua miks joillakin on kunnon pirskeet joka kissanristiäisiin, pentunahan sen ymmärtää mutta aikuisena :/ Parempihan viettää vaan yhdet synttärit varmaan lapsistakin kivaa :)

Meillä on lasten syntymäpäivissä 8:n päivän ero ja pidetään ne aina yhtäaikaa. Lapset on tottuneet asiaan, vaikka kolmas lapsemme saakin aina omat juhlat. Tämän kolmannen lapsemme synttärit on 2kk ennen vanhempia. Jos ero ois vain kuukausi, pitäsin koko triolle samalla kerralla :-)

[QUOTE="vieras";23856518]Meillä on lasten syntymäpäivissä 8:n päivän ero ja pidetään ne aina yhtäaikaa. Lapset on tottuneet asiaan, vaikka kolmas lapsemme saakin aina omat juhlat. Tämän kolmannen lapsemme synttärit on 2kk ennen vanhempia. Jos ero ois vain kuukausi, pitäsin koko triolle samalla kerralla :-)[/QUOTE]

Mulla oli muuten lasketut ajat peräkkäisinä päivinä, mutta tuli sitten kuitenki tuo 8:n päivän ero :-)

Mun kahdella vanhemmalla on viikko eroa syntymäpäivissä ja sukulaiset tulevat yhdellä kertaa,en ala viikon välein kutsumaan samaa porukkaa meille,kaverisynttärit on sitten eriasia.

Minulla ja veljellä on 8 päivää eroa syntymäpäivillä ja sukulais synntärit vietettiin aina yhdessä ja kaverisynttärit erikseen. Minusta siinä ei ollut mitään ihmeellistä vaikka meillä oli myös kolmas sisarus joka sai syntymäpäivät erikseen. Nyt itsellä sama juttu kahdella lapsella synttärit samaan aikaan ja kolmannella puolen vuoden päästä siitä. Eikä minkäänläisia ongelmia asian suhteen.

Meillä on pienellä ikäerolla syntyneet lapset (vähän päälle vuosi) ja vietämme heillä yhteissynttäreitä. Näin mennään nii pitkään, kun lapset sitä itse haluavat. Vielä ovat niin pieniä, etteivät osaa mitään päättää, mutta kunhan kasvavat niin saavat itse päättää.

Uskoakseni haluavat jonkin aikaa pitää yhdessä, myöhemmin mahdollisesti erikseen.

Meillä kaveri synttärit erikseen ja sukulaiset samaan aikaan. Synttäreillä väliä 16pv. LA eroa viikko. Eka meni yli niin että hujahti ja toka syntyi ennen laskettua aikaa. :)

meillä on kolmosella ja nelosella synttärit 5.6 ja 10.6 ja tähän asti ollaan juhlittu samana päivänä. lapset täyttää nyt 2v ja 5v. sitten kun ovat isompii niin saa juhlia erikseen. nyt tuntuu turhalta leipoa ja kutsua vieraita erikseen.

Viimeksi muokattu:
meidän 3 lapsella on synttärit kuukauden sisällä. eihän siinä kerkee kun kahvia keittään jos pitäs kaikki erikseen :D ja vielä kun me vanhemmat juhlittas paria viikkoa ennen esikoista.

kun esikoinen oli pienempi pidin kaikki juhlat samalla kertaa. mutta viimevuonna kun täytti 6v pidin likalle erikseen myös kaveri synttärit. sitä ennen on tullu pari kaveria tuohon yhdistettyyn juhlaan :)
edelleen varmasti juhlitaan sukulaisvoimin kaikkia yhtäaikaa, nuoremmat pojat saavat kaverisynttärit varmaan vasta parinvuodenpäästä. ovat toistaiseksi vasta 2v ja 3v

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23856902:
Meillä vietettiin aikoinaan keskimmäisen synttäreitä ja kuopuksen nimiäisiä samaan aikaan ja palstalla asiasta kerrottuani sain sontaa niskaani kuinka törkeästi tein lapsiani kohtaan ;)

Minusta tuo ei ole ollenkaan sama asia.

Meillä on veljeni kanssa synttärit nelän päivän välein, eikä se ole ikinä ollut mikään ongelma. Pienenä pidettiin yhteissynttärit isompana erikseen.

Kaverisynttärit pitäisin itse erikseen lapsille. Meillä esikoisen 9v. ja kuopuksen 2v. synttärit ovat kuukauden välein ja esikoinen piti kaverisynttärit ja sukulaisille päätettiin pitää sitten yhteissynttärit. Kuopuksen synnärikavereiden kanssa voitaisiin kyllä juhlia yhdessä kavereiden kesken. :)

[QUOTE="vieras";23856928]Minusta tuo ei ole ollenkaan sama asia.

Meillä on veljeni kanssa synttärit nelän päivän välein, eikä se ole ikinä ollut mikään ongelma. Pienenä pidettiin yhteissynttärit isompana erikseen.[/QUOTE]

Mutta lopputulos kuitenkin oli sama juhlittiin kerralla KAHTA lasta. Itse en näe pahana vaikka juhlittaisiin kerralla koko perheen kaikki juhlat.

Esikoinen syntynyt lokakuussa on nyt 8v ja nuorimmaiseni syntynyt päivän enne joulua, yhteiset syntymäpäivät sukulaisille marraskuussa, ei ole järkeä pitää niitä erikseen varsinkin kun sukulaisia tulee kauempaa.. myös nuorimmaisen syntymäpäivöt tuottaisi hankaluuksia kun ovat päivä ennen jouluaattoa..

Yhteistyössä