Lasten suusta kuultua

Hitsin pimpula , kun on ollut ihania juttuja. Meikkis yrittää olla yskimättä , kun nauraa. (flunssan jäljiltä hirveä yskä) Ja arvaahan siinä miten käy...

Omaa juttua: Nyt joulun alla olen yritänyt kertoa pojalle 2v 8kk mitä pitää sanoa joulupukille, kun hän kysyy, että onkos täällä kilttejä lapsia ja poika sinnikkäästi vaan sanoo , että ei ole.
Pitäisiköhän tuosta saada pari extra pakettia jos totta puhuu :\|
 
TitsuLiina
Mulla tuli sellainen juttu mieleen kun meidän silloin vissiin 4 ja 3 vee pojat olivat saaneet lastenhuoneessa melkoisen epäjärjestyksen aikaan ja laitoin siinä heitä siivoamaan niin nelivuotias jonnekin kummasti katosi. No,kun kolme-vee oli mielestäni osuutensa suorittanut,sanoin sille,että hyvä,loput on sitten veljesi heiniä. Siispä poika kovaa veljelleen kailottamaan"Tule Juho heti keräämään nää loput heinät!!!!" =)
 
Gitanjali
Meillä oli pari päivää sitten juttua häntäluusta että mikä se on jne. Mä aloin sitten oikeen juurtajaksain selittämään asiaa aikojen alusta ja evoluutiosta lähtien...no kuopus 3v. aikansa nyökytteli (sillai tehostetusti nyöks-nyöks-nyöks) ja alkoi sanomaan "jooo, joo, joo', jooo, JOO JOO JOO, JOOOJOOOJOO...ÄITI..me kyllä TIEDETÄÄN jo toi tarina...."
Niin niin, jokapäivähän meillä tämmösiä asioita kerrataan... :whistle:
 
Kiiskis
Nyt uuden vuoden aattona esim kun tarjosin siskolle ja sen miehelle(samille) vitamiinipillerit, niin en muista mitä siinä juteltiin, tyttö tokasi siinä sitten:
" Sami on hyvä lääkekaappi!"

Kaikki räkätti. Samille nääs on maistunu kaikenmaailman mömmöt vähän liiankin hyvin välillä, joten nimitys oli raadollisen osuva. :whistle:

(nimi muutettu)<br><br>
 
Lapset olivat lähdössä tarhaan ja poika 4v olisi halunnut ottaa purkkaa mukaan. Sanoin, ettei tarhaan saa ottaa purkkaa. Poika siihen, että mistäs sinä sen muka tiedät. Vastasin, että olen itsekin ollut pienenä tarhassa ja koulussa eikä sinne tosiaankaan saanut viedä purkkaa. Poika napsautti takaisin: "AHA, no siinä tapauksessa sun pitäis kyllä kaupaussa muistaa ilman ostoslistaakin mitä pitää ostaa, jos sulla kerran on niin hyvä muisti!" :LOL:
 
Mulla taasen sellanen kiva juttu joka sattu mun serkulle ja hänen pojalleen joka oli ehkä n.3v.Olivat käymässä paikallisessa sittarissa ja tulivat lihatiskin kohdalle ja siel sit oli laitettu ruokaa ni poika oli huutanu kovaan ääneen,et "äiti mikä täällä haisee ja äiti sit ihmeissään et eihän täällä nyt mikään ihmeellinen haise,poika oli tokassu et äiti täällä haisee RUOKA ku kotona ei saa ikinä ruokaa.Ja äiti todella hyvä ruuanlaittaja.Ja toinen tapaus ku samainen poika halus sipsejä ja suolapähkinöitä ni äiti sanoi et niitä on kotona ja tulliimpa sit olut hyllyjen kohalle ja äiti sit siihen et pitäskö ostaa muutama olut,ni poika tokas siihen et ei me tarvita sitä on jo kotona. :LOL:
 
Jouluaattona tapahtunutta: joulupukki (pojan isä) tuli asianmukaisesti pukki-vehkeisiin naamioutuneena ja esittikin mielestäni varsin mainiosti osansa. Oli siis naamarit ja kaikki, vaatteet joita poika (2½-v) ei ollut ennen nähnyt, ei tuttuja sormuksia tai kelloa tms. Lahjat oltiin jo kutakuinkin jaettu ja osa aukaistukin, kun poika käveli joulupukin eteen esittelemään jotain lahjaansa ja sanoi: "kato isi!" innosta hehkuen :LOL:
Ei mene meillä läpi joulupukki-ihmeet... ens jouluna ainakin hommattava joku ulkopuolinen. Niin ja olisittepa nähneet/kuulleet sen sekunnin kestävän hiljaisuuden tuon tokaisun jälkeen :whistle:
 
Meillä tämä pikkuinen puolitoistavuotias laukoo armottomia totuuksia suustaan, sillä pienellä sanavarastolla joka hänellä on......
Oltiin eilen illalla saunassa koko sakki ja isoveikaltansa pääsi paukku, joka tosiaan haisi pahalle! Minä sitten ihmettelemään, että mikä täällä haisee??? Pikkuneiti siihen napakasti että kakka!!! =)
Se oli pikkuiselta niin osuvasti sanottu, että naurettiin pitkään koko remmi!! =) =)
 
Heh heh
Sukulaistyttö n. 2-vuotias oli serkkunsa kastetilaisuuden jälkeen mennyt ja ottanut pappia kädestä kiinni ja sanonut : "Hyvinhän se meni ! " :LOL: Miten se tuonkin keksi sanoa..
 
Mun pikkusisko oli ollut opettamassa ekaluokkalaisia. Olivat siinä sitten lukeneet sadun ja keskustelleet sadussa olevista ammateista. Sisko oli arvuutellut, että minkä ammattin edustaja tekee vaatteita. Yksi pikkutyttö oli vastannut reippaasti oikein että RÄÄTÄLI. Sitten oli siskoni arvuutellut, että entäpä miksi sanotaan henkilöä joka tekee ja korjaa kenkiä. Pikkupoika oli silmät loistaen hihkaissut mielestään oikein, että NEEKERI. Oli siskollani ollut naurussa pitelemistä :D.
 
mora
Kuulin tämän Vaasassa eräänä perjantai-iltana erittäin pitkässä Citymarketin jonossa. Arviolta 3-4 vuotias lapsi kysyy äidiltään: minkä takia isin kikkeli oli sinun suussa tänä aamuna? Äiti meni ihan punaiseksi ja lähti saman tien kaupasta ulos. Ostotkärryt jäivät siihen samaan paikkaan :)
 
Tyttö 2v3kk totesi yhtäkkiä eilen ruokapöydässä, että "isi on Mikki Hiiri". Isi tähän ihmetellen, että "Vais niin. Kukas sä sitten olet?"
"Mikki Hiiren toukka", kuului vastaus.
Arvatkaas, kuka äiti oli? Laiskiainen...

Tytöllä on makuuhuoneessa potta yöllä. Yks ilta ennen nukahtamista hän tuli oven rakoon potta kädessä ja tuumasi, että "tuli hieno jööti". Ja aika kasat siellä potassa olikin.

Aika usein meidän papupata laukoo aika hyviä, mutta ne tuppaa unohtumaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 15:11 Hair Of The Dog kirjoitti:
Jouluaattona tapahtunutta: joulupukki (pojan isä) tuli asianmukaisesti pukki-vehkeisiin naamioutuneena ja esittikin mielestäni varsin mainiosti osansa. Oli siis naamarit ja kaikki, vaatteet joita poika (2½-v) ei ollut ennen nähnyt, ei tuttuja sormuksia tai kelloa tms. Lahjat oltiin jo kutakuinkin jaettu ja osa aukaistukin, kun poika käveli joulupukin eteen esittelemään jotain lahjaansa ja sanoi: "kato isi!" innosta hehkuen :LOL:
Ei mene meillä läpi joulupukki-ihmeet... ens jouluna ainakin hommattava joku ulkopuolinen. Niin ja olisittepa nähneet/kuulleet sen sekunnin kestävän hiljaisuuden tuon tokaisun jälkeen :whistle:
Itse muistan miten aikoinaan pikkuveljeni tokaisi ko. tilanteessa kun "pukki" kysäisi mikäs sun nimes sit on? - EKs sää nyt omaa poikaas tunne?- Ja repi parrasta.
 
:eek: Meitin poika oli 3v kun kiukutteli ruokapöydässä kun olisi tahtonut syödä haarukalla lusikan siasta,niinpä lyhyt pinnaine isä tokaisi pojalle kiukkuisesti että,no ota ite haarukkas niinpä poika siihen " voi ittu ku aina mun pitää ite ittu ottaa ku sä oot niin ittu laiska"ja katsoi erittäin vihaisesti alta kulmien isäänsä...

Toine kerta oltiin menossa juhliin jonnekka pokakin tahtoi pukeutua.Hän pyysi kauniisti että tahtoo fariinin kyselin että mihinkäs sitä nyt tarvitaan ja poika tahtoi sitten rafaalin josta kyselin että mihinkäs sitä laitetaan ni siinä sitten selvitettiin että kaulaahan se ja naiset siitä sitten repivät äijät kotioihin niinpä selvisi että kyseessähän olikin kravaatti.

Samainen poika nyt 10v sanoi ettei saa unta jolloinka äiti tieteskin tuttuun tyyliin käski laskemaan lampaita ja poikahan siihen että mix sä aina niitä lampaita mulle tyrkytät ku niitä on ni vaikeeta laskea ku ne on läpinäkyviä

juttua riittäis vaik kuinka....
 

Yhteistyössä