Lasten suusta kuultua

Onko teillä muistissa joitain hauskoja kommelluksia tai tokaisuja, joita lapsenne on sanonut??

Itse muistan pojan sanoneen kaksivuotiaana, "äiti, mie nään harhoja!!" kun pölyä leijui ilmassa ja se näkyi auringonvalossa! Hän ei vain tiennyt pölylle oikeata sanaa!

Kuopus sanoo mammaansa akan ja mamman välimuodoksi, eli mamma on "mammakka!"

=) =) =) =) <br><br>
 
kt72
Meidän tyttö(silloin 3,5v) oli nuollut ylähuulen päältä ihon rikki ja pyysi siihen laastaria. Sanoin ettei huuleen voi laastaria laittaa. Hän siihen,että ei se pipi huulessa olekaan vaan näissä viiksissä. =)

Saman tytön kanssa harjoiteltiin eri muotoja,kolmio,neliö,ympyrä. Sitten hain sanaa sydämenmuotoinen. Kysyin mikä se sykkii tässä äidin rinnassa. Tyttö siihen: No,tissi!

 
THK
Noin kuukaus sitten 5v poikani puki pitkät kalsarit jalkaan ja tuumasi et nää housut on tosi hyvät kun näissä on tää sapelliaukko pissaamista varten, se on vain meille isoille miehille tarkoitettu. Muutamaa päivää myöhemmin hän katseli lelukirjaa ja huuteli "kato äiti, mä haluun ton ja ton ja ton joulupukilta". Sanoin hänelle et onkohan pukilla varmasti varaa noihin kaikkiin juttuihin. Poika tuumi hetken ja totesi"jos ei ole ni jääköön sinne vuorille, kato elämä on tämmöstä".
 
Tyttömme 4v selosti mummolle kuinka vappupallo oli poksahtanut itsekseen yöllä. Mummo kysyi:"Ai ihan ykskaks? Ei,kun yks vaan,tyttö vastasi.

Synttärikakkua tehdessä tyttö kysyi:" Joko voi laittaa kanttarelleja?"
 
amlo
2,5 -vuotias tytar pyysi leipaa, johon varmistin, etta 'tummaa leipaa?' tytar siihen, etta 'eikun kilttia leipaa'. Kuuli vaarin kysymykseni, etta 'tuhmaa leipaa ' tarjoilin.
 
Molla

Poika ei saanut illalla unta ja käskin hänen laskea lampaita.
Tovin kuluttua kuului."Äiti,minä laskin jo 200 :n en osaa enempää."
Sanoin ett aloittaa laskemisen alusta.
Kohta kuului."Äiti.minä pistin ne 200 lammasta savelle ja laskin 100 lisää."
 
Tittamaari
Esikoinen heräs eräänä aamuna monta vuotta sitten ja kurkisti ikkunasta ulos. Yöllä oli satanut lunta ja oli aikas kirpakka pakkanen. Poika tuumas, että "NYT äiti ÄKKIÄ, mää meen luisteleen ja hiihtään, missä on mun luistimet ja HIIHTIMET??!"

=)
 
Olemme kertoneet 3v.lapsellemme miten hän sanoi jotain sanoja kun hän vasta opetteli puhumaan. Hänellä oli yksivuotiaana jo parisenkymmentä selvää sanaa ja muutenkin kielioppi meni heti aika hyvin. Tästä viisastuneena hän tokaisi tänään kaupassa että äiti, silloin kun pekka ei osannut sanoa #&%?$!* niin pekka sanoi vaan että vuttu, #&%?$!*, vuttu, #&%?$!*, vuttu....
Kyllä äitiä nolotti kassalla... :LOL:
 
nyt harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 07:36 vieras kirjoitti:
siskoni tytär sanoi 3vuotiaana,kun näki heinäpaalirullia pellolla...äiti kato,lehmien vessapaperirullia!!Ihana pimu :LOL:
Silloin kun mä olin pieni, niin pelloilla oli vielä heinäseipäitä
Ne oli mulle intiaaninpesiä...
niin se aika muuttuu =)
 
äiti vaan
3,5 vuotias tyttäreni oli pari viikkoa sitten ruokapöydässä. Isä kysyi, ottaisiko hän jäätelöä jälkiruuaksi. Tytär vastasi: "Me ei olla syöty pitkään aikaan jäätelöä, tai ainakaan minä.."

 

Yhteistyössä