Lasten suojelu ilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kikkara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eskoisesta tehtiin, oli odotettavissa ja itsekin olin siinä vaiheessa jo yhteydessä lastensuojeluviranomaisiin.

Ensimmäinen tunne oli helpotus kun asiat otettiin vakavasti. Saimme apua.
Sitten jossain vaiheessa tuli itsesyytökset ja häpeä ; onko minun syy, mitä olemme vanhempina tehneet väärin, lapsi vihaa meitä nyt tämän vuoksi....
Kunnes sitten taas tuli varmuus siitä, että olimme tehneet oikein ja keskitymme nyt tulevaan.

Miten ls ilmoituksen voi tehdä? Ettei ihminen jonka perheestä se tehdään saa tietää? Vai voiko jotenkin urkkia tekijän selville?

Meille kävi niin että ilmoitus tehtiin koulusta ja samana päivänä opettaja soitti minulle ja kertoi tehneensä ilmoituksen. Luki minulle ilmoituksen sisällön sanasta sanaan ennen sen lähettämistä.

Jos ilmoituksen tekee vaikka naapuri (?) ei kai sitä kukaan saa edes tietääkään....

minusta on tehty lastensuojeluilmoitus. olin silloin 16-vuotias ja kotona asiat todella sekaisin. olin välillä sukulaisilla, ystävillä ja kavereilla yötä kun en halunnut olla kotona. koulussa tykkäsin olla sillä se oli ainoa paikka jossa sain olla rauhassa ja sain muuta mietittävää kuin perhesotkut. No sitten eräs kaverini äiti teki minusta lastensuojeluilmoituksen kun olin muutaman päivän oleillut heillä ja oli huolissaan minusta. Omat vanhemmat kun kuulivat tästä alkoi kauhea sota oman ja kaverini perheen välillä. Ja vaikka hommasta on jo melkein 3v. ovat he silti ilmiriidoissa. Meillä kotona tilanne vain pahentui kun äiti ja isä olivat minulle vihaisia kun olen tuonut esille perheemme ongelmia. sitten kun kartoitusvaihe alkoi niin kaikki muuttui. Esitettiin niin hyvää ja tasapainoista perhettä vaikka kaikki olikin oikeasti aivan toisin. No niin sitä sitten mentiin se homma lävitse ja pääsin muuttamaan kotoa pois omaan kämppään ja se oli suuri helpotus! Nykyään olen äidin kanssa hyvissä väleissä, mutta isän kanssa olemme vähän niinkuin "tuttuja" :)

Useimmat lastensuojeluviranomaisista ovat oikeasti ammattilaisia ja ilmoituksista seuraa vain hyvää, siis pitkällä tähtäimellä. Tokihan sitä vedetään hernenenään kun joku edes kehtaa epäillä perheen asioiden olevan pielessä, mutta ei viranomaiset ole syyttelemässä vaan tekemässä kaikkien elämästä parempaa.

Meistä on tehty. Kun ilmoitus kolahti luukusta, raivostuin.

Soitin sossuun ja sovittiin toimistokäynti. Käynnillä ilmoitus todettiin perättömäksi. Se oli nimetön mutta tiesin kuka ilmoituksen oli tehnyt. Sain ilmoituksesta kopion, jonka kiikutin poliisilaitokselle yhdessä muiden todisteiden kanssa. Oma pikku stalkkerini oli siis keksinyt jälleen yhden uuden keinon häiritä elämääni.

Puolen vuoden kuluttua tapasimme oikeudessa, jossa stalkkeri sai tuomion ja minä korvaukset.

Meistä on tehty. Kun ilmoitus kolahti luukusta, raivostuin.

Soitin sossuun ja sovittiin toimistokäynti. Käynnillä ilmoitus todettiin perättömäksi. Se oli nimetön mutta tiesin kuka ilmoituksen oli tehnyt. Sain ilmoituksesta kopion, jonka kiikutin poliisilaitokselle yhdessä muiden todisteiden kanssa. Oma pikku stalkkerini oli siis keksinyt jälleen yhden uuden keinon häiritä elämääni.

Puolen vuoden kuluttua tapasimme oikeudessa, jossa stalkkeri sai tuomion ja minä korvaukset.

Näitähän tehdään nykyään kostomielessä, ärsyttävästä duunikaverista, kateellinen naapurin juoruämmä tekee jne. Itseasiassa mistä tahansa voi tässä maassa tehdä rikosilmoituksen kostomielessä, rangaistukset ovat niistä niin naurettavan pieniä, yksi ämmä teki raiskausilmoituksen kun halusi kostaa, joutui itse syytettyjen penkille kunnianloukkauksesta ja virkamiehille sekä poliisille valehtelusta. Sitten on nämä jotka levittelevät huhuja miehen väkivaltaisuudesta sun muusta, näistäkin on menty käräjille kunnianloukkauksesta ja valehtelemisesta poliisille.

Mulla oli todella paha synnytyksen jälkeinen masennus ja akuuttipolin lääkäri oli sitä mieltä että tarvitsemme perhetyötä. Neuvolan perhetyö oli kuitenkin sitä mieltä että meillä on kaikki hyvin ja emme tarvitse apua. Lääkäri oli kuitenkin eri mieltä ja kysyi meiltä luvan saako tehdä lastensuojeluilmoituksen että saisimme perhetyöntekijän. Olin aluksi vastaan, mutta onneksi ilmoitus tehtiin. Perhetyö kävi akuuttiajan 3 kertaa viikossa ja sen lisäksi akuuttipolin hoitaja kävi meillä kotona 3 kertaa viikossa.
Meidän sen hetkisen elämän se ilmoitus ainakin pelasti. Olin todella huonossa kunnossa, mutta en kuitenkaan lapsille vaaraksi, lapset hoidin erittäin tunnollisesti ja yöt valvoin vahtien nukkuvaa vauvaa ja siitä kaikki sitten lähtikin.
Perhetyön apua emme olisi saaneet ilman sitä ilmoitusta ja se oli todella tarpeen. Ei niin siksi että olisin tarvinnut apua lasten hoidossa mutta sain jutella heidän kanssaan ja koska pelkäsin vauvan kuolemaa niin paljon niin en voinut laskea vauvaa silmistani hetkeksikkään niin perhetyön avulla harjoittelin pienin paloin kerrallaan olemaan erossa vauvasta. Akuutti ajan jälkeen vähän vajaan vuoden perhetyö kävi kerran viikossa, ihan lopuksi joka toinen viikko niin ei sit loppunut ihan seinään.

Vähän häiritsee nykyään kun tuntee olonsa jotenkin "merkatuksi" sen ilmoituksen takia....

Miten on mahdollista, että otsikossa olet mokannut sanan totaalisesti ja kuitenkin tekstissä olet tajunnut sanan olevan yhdyssana?

Jos tarkkoja ollaan, niin aapeehan kirjoitti tekstissä vain että "ls-ilmoitus"... Kuitenkin ymmärrän pointtisi, monet väärinkirjoittavat kirjoittavat sanan välillä niin väärin kuin mahdollista, ja hetken kuluttua oikein. En ymmärrä.

Itse ongelmaan en ota kantaa, koska tuo kirjoitusvirhe ärsytti minua niin paljon, että haluan jo poistua tästä ketjusta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
joo lapsen käytöksestä päiväkodissa(ennen kuin saatiin diagnoosi), johon sosiaalityöntekijä totesi että a.ne ongelmat mitä ilmenee päiväkodissa on hoidettava siellä. b.Että lastensuojelulle ei ole tarvetta paremman avun saatte neurologiselta(johon odotimme aikaa). Näin, voi olla että olisi vastailmoituksen paikka. Nimittäin hän on rikkonut lakia,mihin minä taas en ole koskaan syyllistynyt.

Yhteistyössä