Jos sinun eskarilainen menisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
...ummikkona vieraskieliseen kouluun, odottaisitko, että hän osaisi puhua täysin tätä vierasta kieltä jo joulun jälkeen?

Entä jos lapsen luonne on enemmän varovainen ja ujo, milloin sellaisen lapsen voisi odottaa puhuvan tätä vierasta kieltä?

Olemme ihan tuikitavallinen lapsiperhe, meillä ei ole päihde/väkivaltaongelmia ja olemme jopa ihan onnellisia.
Meidän eskarista tehtiin ls-ilmoitus, koska lapsemme ei vielä puhu tätä vierasta kieltä.
Olen ihan puulla päähän lyöty. Onko tämä syy tehdä ls-ilmoitus?

Minusta tämä haiskahtaa vähän rasismilta tai kiusanteolta vähintäänkin...:| ?

Mun lapsi ei menisi ummikkona vieraskieliseen kouluun, mutta on tuo aika outo syy tehdä ls-ilmoitus. Ellette sitten asu jossain ulkomailla ja siellä ls-ilmoituksen avulla saa apua lapsen tukiopettamiseen tai jotain.

Olisiko lapselle ollut tarjolla omankielinen eskari? Onko teille suositeltu sellaiseen vaihtamista kesken vuoden tmv. Eli jospa eskarissa koetaan, ettei tilanne ole lapsen parhaaksi ja halutaan saada teidät miettimään parasta vaihtoehtoa lapsen kannalta. En kyllä ymmärrä, miksi tähän ls-ilmoitusta tarvitaan, eikö eskari voisi ottaa näitä asioita puheeksi kasvatuskeskusteluissa.

Eskarista ei ole puhuttu meille vanhemmille sanallakaan, että olisi mitään ongelmia. Lapsi itse on nauttinut eskarista ihan täysillä ja joka päivä mennyt ja tullut suurella riemulla...
Sitten meille soitetaan kunnasta, että olisi tapaaminen, teidän lapsesta on tehty ilmoitus.

Olen niin vihainen opettajille, ettette usko...

Ja asumme Ruotsissa, suomenkieliseen kouluun siis ei ollut mahdollisuutta.
Jos Suomessa tehdään ls-ilmoituksia ihan turhista, täällä ollaan pistetty paremmaksi, tuntuu...
Minua ei sinänsä yksi ilmoitus hetkauta, kun itse tiedän, miten asiat ovat, mutta se loukkaa, ettei opettaja ole halunnut jutella meidän kanssa ollenkaan.
Näin ei pykälien mukaan voi edes toimia, mikäli ei ole hätätapauksesta kyse, tarkistin asian lastensuojelusta, mutta kuitenkin nyt näillä mennään.

Yhteistyössä