lasten sukunimen vaihtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kylmä nakki

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
16 967
11
38
tietääkö kukaan maksaako se, jos lasten sukunimen vaihtaa muuksi kuin isän sukunimeksi? kun me ollaan menossa naimisiin, lapset on mun nimelläni mutta haluaisin ottaa mun äidin tyttönimen käyttöön. vielä ei ole tietoa ottaako mieskin sen vai pitääkö omansa.

Meillä maksoi sukunimen muutos lapselle vuonna 2005 niin 92e.Olin lapsen isän kanssa naimisissa.Eron jälkeen muutin oman sukunimen tyttönimeksi ja se oli ilmainen.Tytön muutoksesta piti maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei Tampereella ainakaan maksanut (otin itselleni ja lapselleni tyttönimeni käyttöön avioeron jälkeen )

Tampereelta mekin. ja meille isyydentunnustuksessa sanottiin että lapsen sukunimen saa vaihtaa ilmaiseksi, mutta en tajunnut kysyä että saako sen vaihtaa vain isän sukunimeen vai passaako myös joku toinen.

maksaa 91 e mutta siinä oin jotain semmosia kiukeroita että sen voi saada ilmasiks..sillon kun mun vanhemmat eros ja äiti otti tyttönimensä takasin niin nimenvaihdos ei maksanu kummallekkan mitään.
mutta nyt kun otin sen sukunimen takasin jolla mut on kastettu niin se maksoi 91e

Yhteistyössä