Lasten serkut ei sit enää tule meille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihantavallinenjaylpeäsiitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihantavallinenjaylpeäsiitä

Vieras
Voi pasta taas tätä touhua... Miehen sisko on olevinaan jotain tosi-tosi-tosi hienoa - vaistovanhempi... Olenhan mä aiemmin tiennyt toki nämä hänen ajatukset muiden kasvatustyylistä ja siitä että kokee olevansa meitä ylempänä, juu. Sanon ny tässä pelkäksi siskoksi, vaikkei mun sisko olekaan.
Mutta, eilen hänen äitinsä lähti täältä Etelä-Suomesta Ouluun saakka, kun piti hoitaa joku homma siellä. Hän ajatteli ottavansa 6kk ja 4v vanhat muksunsa mukaan juurikin tästä syystä, että lasten on parempi olla äidin lähellä kuin hoidossa, mutta kovalla yrityksellä sain taivuteltua hänet jättämään muksut hoitoon, koska silkkaa rääkkiähän tuollanen matka ois ollut.
Noo, hän päätti sitten jäädä kahveelle ja keitin tietty ne. Tuo hänen 4v heitti meidän muksua palikalla. Menin sanomaan, että kuule "Minna", tuo oli tosi rumasti tehty, pyydäppä "Pertiltä" anteeksi.
Joo, vastasi "Minna". Menin pois ja äitinsä oli oikein tyytyväinen tuohon toimintatapaan. Mutta. Kohta lensi taas.
Menin sanomaan, että nyt "Minna" etkö kuunnellut mitä puhuin. Sinä et voi heittää sillä palikalla "Perttiä" yhtään kertaa enää!
No, mitä sanoi sisko, että ei missään tapauksessa noin, nimittäin tuo vahingoittaa lasta. Olin ihan ymmyrkäisenä ja menin katsomaan.
-Minna, tuo "Eerika-täti" haluaa pyytää sinulta anteeksi, koska hän sanoi sinulle aika rumasti. Antaisitko sinä Eerika-tädille anteeksi?
-En anna.
-Minna kiltti, voisitko antaa? Minna niin äiti rakastaa sinua Minna, voisitko antaa Eerikalle anteeksi? Kiltti Minna? Eerika on niin pahoillaan, että häntä itkettää tuo. Voisitko antaa Eerikalle anteeksi?
-En. Eerikan pitää antaa mulle jotain hyvää et annan.
-Hienoa Minna, tiesinhän että annat anteeksi! Olen ylpeä tuosta.

Mulle hän sanoi, että katso, näin hoituu, annappa Minnalle syötävää. Kiittänyt neiti ei edes, vaan lähti vaan.
Toki mä noita ton päivän kattelin ja erityisessä syynissä oli tuo Minna.
Sitten oli sellainen tilanne ulkona, että Minna ei lainannut Pertille eikä "Marille" leluja. Minä:
Minna, nyt on jo Pertin vuoro. Sinä et voi niitä kaikki omia.
-Voin.
Et voi, Minna. Nyt annat Marille kaksi, sinulle kaksi, ja Pertille kaksi, niin kaikilla on yhtä paljon.
-Eipäs. Minä haluan kaikki.
Joo, ymmärrän, mutta sinun pitää lainata Perille ja Marille, Minna! Lainaathan sinä kotona siskollekin!
-En lainaa, kun ei huvita.
No, Minna, lainaa nyt.
-EN VARMASTI!
Nyt Minna minä lasken kolmeen, ja sen jälkeen sinä annat Pertille ja Marille leluja, tai sitten sinä lähdet sisään rauhoituumaan.
-Ai.
Yksi, kaksi, kolme... Nyt Minna lelut noille.
-Sanoin jo etten anna.
Selvä. Kaappaan Minnan mukaan ja lähden sisään viemään hieman jäähylle, lapsi huutaa naama punasena.

Kuule Minna, oltais päästy helpommalla jos olisit heti antanut.
-En halua antaa.
Ei sinustakaan olisi kivaa olla ilman leluja.
-Ei, mutta en minä olekaan. Minä en vaan anna. Ei ole pakko.

Jaa, huuhhuh tuota päivää. En toiste huoli noita riiviöitä luokse , nuorempi toki ihana mutta eiköhän siitäkin kehkeydy tuollainen tyranni ennemmin tai myöhemmin.

Siis kuka lähti Ouluun ja mihin ne lapset jätettiin?

Mutta, eilen hänen äitinsä lähti täältä Etelä-Suomesta Ouluun saakka, kun piti hoitaa joku homma siellä. Hän ajatteli ottavansa 6kk ja 4v vanhat muksunsa mukaan juurikin tästä syystä, että lasten on parempi olla äidin lähellä kuin hoidossa, mutta kovalla yrityksellä sain taivuteltua hänet jättämään muksut hoitoon, koska silkkaa rääkkiähän tuollanen matka ois ollut.

Multakin meni vähän ohi että kenen äiti lähti Ouluun ja kuka jäi teille kahville.

Mutta joo. Jos 4 v lapsi hieman uhmaa, niin onko se tarpeeksi hyvä syy kieltää serkkujen vierailu teillä?

Miksi sen lapsen piti sinulta pyytää anteeksi jos löi lastasi?
Miksi sinä et ottanu niitä leluja ja jakanu jokaiselle saman verran?
Oli niin sekava sepostus et putosi varmaan itse kirjoittajaki jo hiekkalaatikolta.

eli väkisin halusit lapset teille hoitoon (6kk ikäisen OLISI ollut parempi olla äitinsä kanssa, kai sitä nyt vielä imetetään) ja sitten et jaksa kun on normaali uhma.

mä en olis sanonut kuin että tädin luona on tädin säännöt. piste.

Ja en tiedä miski, mutta mua semmoinen jatkuva antteksipyytely ärsyttää, kersat märkivät toisiaan eivätkä juurikaan edes huomaa. Vasta kun menee toisen lelu rikki tai tulee verta, pyydetään anteeksi. sitä muuten kerkiä mitään muuta tekemäänkään. (ja oppivathan että maailma EI OLE reilu, itse on puolensa pidettävä)

Sama tyyppi lähti ouluun että jäi kahville. Minuta tulee oikein selvästi tossa, mutta jos ei, niin pahoittelut.
Ei, kun tossa lukee, että pyydäppä Pertiltä anteeksi.

Sama tyyppi lähti ouluun että jäi kahville. Minuta tulee oikein selvästi tossa, mutta jos ei, niin pahoittelut.
Ei, kun tossa lukee, että pyydäppä Pertiltä anteeksi.
Selvästi?

Mutta, eilen hänen äitinsä (Kenen? Miehesi siskon äiti?) lähti täältä Etelä-Suomesta Ouluun saakka, kun piti hoitaa joku homma siellä. Hän ajatteli (kuka?) ottavansa 6kk ja 4v vanhat muksunsa mukaan juurikin tästä syystä, että lasten on parempi olla äidin lähellä kuin hoidossa, mutta kovalla yrityksellä sain taivuteltua hänet jättämään muksut hoitoon, koska silkkaa rääkkiähän tuollanen matka ois ollut.
Noo, hän päätti sitten jäädä kahveelle (sama tyyppi siis lähti sekä Ouluun että jäi kahvelle samanaikaisesti?) ja keitin tietty ne.

Ihan hiton sekava ulosanti.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25082442:
Minä ainakin ymmärsin tekstin täysin, tosin luen aina huolella ;)

Mutta ap, sinuna pitäisin tosiaan etäisyyttä tuohon perheeseen, kuulostaa siltä että tämä "Minna" hallitsee koko perhettä. Huh!

No kerrohan kuka lähti Ouluun ja mihin lapset jäivät hoitoon?

[QUOTE="vieras";25082543]No kerrohan kuka lähti Ouluun ja mihin lapset jäivät hoitoon?[/QUOTE]

:laugh: ei voi auttaa jos et ymmärrä, en ole apukoulun opettaja joka lähtee tavuttamaan sanoja.

[QUOTE="vieras";25082587]Oletko kenties ap? =)[/QUOTE]

Siis nää lapset jäi hoitoon "tädille" eli ap:lle, lasten äiti lähti Ouluun ja kävi oletettavasti lapsia tuodessaan kahvilla. Tarvitko vielä jotain tämän rautalangan lisäksi? :)

Ainaki meidän lapset on ihan sujuvasti ollu mukana jos oon menny johonkin vauva-aikaan. Ehdottomasti parempi puolivuotiaan olla mukana kuin erossa äidistä ja isästä

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25082599:
Siis nää lapset jäi hoitoon "tädille" eli ap:lle, lasten äiti lähti Ouluun ja kävi oletettavasti lapsia tuodessaan kahvilla. Tarvitko vielä jotain tämän rautalangan lisäksi? :)

Rautarlankaa tarvitsee nyt ihan joku muu :D

Sanon ny tässä pelkäksi siskoksi, vaikkei mun sisko olekaan.
Mutta, eilen hänen äitinsä lähti täältä Etelä-Suomesta Ouluun saakka...

Ap:n tekstin mukaan miehen siskon äiti eli ap:n anoppi lähti sinne Ouluun.

[QUOTE="vieras";25082625]Rautarlankaa tarvitsee nyt ihan joku muu :D

Sanon ny tässä pelkäksi siskoksi, vaikkei mun sisko olekaan.
Mutta, eilen hänen äitinsä lähti täältä Etelä-Suomesta Ouluun saakka...

Ap:n tekstin mukaan miehen siskon äiti eli ap:n anoppi lähti sinne Ouluun.[/QUOTE]

Sanoo siis tässä siskoksi, vaikka ilmeisesti tämä Minnan äiti ei ole biologinen sisko. Ja jo otsikon perusteella päättelin, että "hänen äitinsä" tarkoittaa tässä Minnan äitiä.

Yhteistyössä