Lasten oikeus vanhempiinsa tehohoidossa-adressi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiniMyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua varmaan taas sanotaan empatiakyvyttömäksi mutta en kirjoita.
Mun mielestäni hoitohenkilökunnalla pitää olla rauha tehdä työtään ja hoitaa potilaita.
Siitä ei tulis mitään jos aina jonkun omaiset hyppis jaloissa kun hoitotoimenpiteitä tehdään.
Ikävää että lapsiakin kuolee mutta se on elämää.
Varmasti siellä on tehty kaikki voitava.

[QUOTE="akka";26317230]Mua varmaan taas sanotaan empatiakyvyttömäksi mutta en kirjoita.
Mun mielestäni hoitohenkilökunnalla pitää olla rauha tehdä työtään ja hoitaa potilaita.
Siitä ei tulis mitään jos aina jonkun omaiset hyppis jaloissa kun hoitotoimenpiteitä tehdään.
Varmasti siellä on tehty kaikki voitava.[/QUOTE]

Totta kai täytyy olla rauha tehdä työnsä, ja näin onkin. Siitä tässä asiassa ei kuitenkaan ole kyse, lue tarkemmin.

Kait mä sit oon liian herkkä... asetan itseni näiden vanhempien asemaan. En haluaisi kokea.

Lapselle kuitenkin vanhemmat on tärkeimpiä... ja sit jos ei saakkaan mennä toisen luo kun haluaa... * BYÄÄÄÄää...* :'(

Kait mä sit oon liian herkkä... asetan itseni näiden vanhempien asemaan. En haluaisi kokea.

Lapselle kuitenkin vanhemmat on tärkeimpiä... ja sit jos ei saakkaan mennä toisen luo kun haluaa... * BYÄÄÄÄää...* :'(

Et ole liian herkkä, tässä maailmassa on aivan liian paljon ns. kovia arvoja ja kovia ihmisiä.

Herkkyys ja inhimillisyys kunniaan!

• Tykkää
Reactions: Minna77
Done.

Sillä potilaan henkiselläkin voinnilla on vaikutusta fyysiseen vointiin. Stressitaso vähenee ja toipuminen helpottuu. Todella kurjaa että pienet joutuvat olemaan yksin, kipeinä ja peloissaan vanhempiaan kaivaten.

Ei kukaan hoitaja tai lääkäri voi korvata vanhempien sylittelyä, silityksiä, lohdutusta, tuskin on edes aikaakaan moiseen.

Jos hoidon tasoon kiinnitettäisiin enemmän huomiota, loppupeleissä voisi jopa syntyä säästöjä kun potilaan sairaalassaolo- ja muu hoitoaika lyhenee (oletetaan että potilas on toipumaan päin)

• Tykkää
Järkyttävää... Tähän täytyy tulla muutos. Voi lapsiraukkoja, jotka eivät saa vanhempiaan lähelleen niin paljon kun tarvitsevat.

Itse olen ollut töissä lastenteholla Norjassa. Norjassa on lakisäännös, jonka mukaan lapsella on oikeus saada toinen vanhemmistaan luokseen osastolla, ja jos on kyseessä kriittinen sairaus, esim. tehohoito, on molemmilla vanhemmilla oikeus olla lapsensa luona. En tiedä tarkkaan tuota lakisanastoa, mutta käytännössä se tarkoittaa sitä että toinen vanhemmista/molemmat vanhemmat ovat lapsensa luona milloin haluavatkaan. Lukuunottamatta erik. toimenpiteitä jne. Näin se pitäisi olla.

Allekirjoitin adressin.

[QUOTE="akka";26317230]Mua varmaan taas sanotaan empatiakyvyttömäksi mutta en kirjoita.
Varmasti siellä on tehty kaikki voitava.[/QUOTE]

Olen itse ollut siis erik.sairaanhoitajana, Oslon Ullevålin yliopistollisessa sairaalassa lastenteholla, jossa on neljä tehopaikkaa yhdessä huoneessa, plus erityshuoneita. Vanhemmat eivät todellakaan olleet tiellä ollenkaan.

Allekirjoitettu.

Se päivä, kun meidän lapsi joutui K9-osastolle, on ollut mulle kaikkein vaikein maailmassa. Edes oman äidin kuolema pari kuukautta sitten 55-vuoden iässä ei tuntunut yhtä vaikealta kuin lapsen osastolle jättäminen yöksi ja epätietoisuus ja ahdistus ja voimattomuus ja hyödyttömyys.

Kyllä näissä tilanteissa vanhemmilla pitää olla oikeus olla lastensa vierellä niin pitkään kunnes lasta aletaan elvyttämään tai hän pääsee kotiin. Tilaresurssit EIVÄT siihen voi vaikuttaa, vaan tilat tulee suunnitella ja huoltaa niin että tilat riittävät. Piste.

• Tykkää
Kävin allekirjoittamassa! Ihan järkyttävä juttu!! Me ollaan lasten kanssa vietetty niin paljon sairaalaelämää ja olis kyllä ollu ihan kauheeta, jos ei olis saanut siinä vieressä olla. Lapset olivat niin kipeitä, että ainoastaan äidin syli kelpas ja lohdutti... Kauhea tuska vanhemmille ihan varmasti, kun ei ole saanut olla siinä vieressä!!

Allekirjoitettu.

Se päivä, kun meidän lapsi joutui K9-osastolle, on ollut mulle kaikkein vaikein maailmassa. Edes oman äidin kuolema pari kuukautta sitten 55-vuoden iässä ei tuntunut yhtä vaikealta kuin lapsen osastolle jättäminen yöksi ja epätietoisuus ja ahdistus ja voimattomuus ja hyödyttömyys.

Kyllä näissä tilanteissa vanhemmilla pitää olla oikeus olla lastensa vierellä niin pitkään kunnes lasta aletaan elvyttämään tai hän pääsee kotiin. Tilaresurssit EIVÄT siihen voi vaikuttaa, vaan tilat tulee suunnitella ja huoltaa niin että tilat riittävät. Piste.

Aivan, kun tilaresurssien puute johtuu rahan puutteesta, eikä mistään muusta!

Voimia sinulle ja perheellesi!

• Tykkää
Reactions: Lettuperkele
Tämä on ihan uskomaton juttu! Mitenkä noita lastentehon tiloja ei yksinkertaisesti saa rempattua niin, että siellä olis enemmän potilaspaikkoja ja tilaa vanhemmille?!! Valtiolla kyllä on (näköjään) rahaa jakaa vaikka minne "turhuuksiin", mutta sitten tällaiset niin valtavan tärkeät paikat jää aivan retuperälle.

En voisi kuvitellakaan miltä tuntuisi jättää oma lapsi teholle yön yli YKSIN! Onhan siellä hoitohenkilökuntaa (itsekkin olen hoitaja, joskus tehollakin ollut), mutta se hoitohenkilökunta ei millään mittapuulla korvaa ikinä lapsen omia vanhempia. Tämä on niin väärin! Hitto vie ku aikuistenkin teholla on omaisille omaistenhuone ja mahdollisuus olla yötä!

Paljon, paljon voimia näiden lasten vanhemmille, jotka tällaisten asioiden kanssa kamppailee päivittäin.

Yhteistyössä