aivan hirveää, itku tuli lukiessa

[QUOTE="saija";26317050]Tästä on pitkä ketju jossain ja täältä laitettu tietoa tästä Ilttikselle. Kauhee juttu :([/QUOTE]mulla omakohaisia kokemuksia. mun lapsi ei kuitenkaan kuollut. mutta kauheaa oli kun toinen itki kovissa tuskissa, ja et saanut mennä hoitamaan vauvaa. esim. silloin kun oli lääkärin kierto menossa. se tuntui hirveälle. ja tuli olo, että vauvalla oli varmaan tunne, että kaikki oli sen hylänneet

Tuosta onkin jo joku adressikin vetämässä, että niitä tiloja sinne saatais. Tuskinpa tuostakaan adressista mitään hyötyä on, vaikka sen kuinka moni allekirjottas :/

Surullinen tapaus :(

siis mikä tässä jutussa pointti.kyllähän suomessa kuolee kojka päivä ihmsisä "yksinn".onko se jotenkin vähän pahempi kun esim aikuinen tai nuori kuolee yksin.ja mitä ne vanhemmat ois voinut siinä tehdä.ei ne siihen tilanteeseen ois päässyt pitää kädestä kiinni..tietysti kamalaa lapsen kuolema mutta ei sen kamalampaa kun vaikka 30 vuotiaan kuolema.

uutta sairaala odotellessa lastenklinikalla ei oo kyllä juurikaan mitään tehtävissä tilojen eteen. osa tiloista on käyttökiellossa kosteusvaurioiden vuoksi ja niitäkään ei enää rempata vaan ovat vaan tyhjillään

mä oon varmaan kamala ihminen, mut mä uskon et noin toimitaan järkisyistä..tiloja kun ei ole, on ne pienet tilat käytettävä niin tehokkaasti kuin mahdollista.
pahaltahan tuo tuntuu, mut elämä vaan on epäreilua.
Jos lasta joudutaan elvyttämään/hoitamaan muuten, niin silloin vanhempien läsnäolo tekee lääkäreiden ym toiminnan hankalammaksi, ja tärkeintä kuitenkin on yrittää saada potilas hoidettua.Aina se vaan ei onnistu :|

Tää on niin surastaa sairasta repimistä. Lääärit ei ole jumalia eikä hoitaja. He eivät aina tilanteen päällä ollessa osa päätellä onko nyt aika kutsua vanhemmat paikalle vai ei,

Sitten otsikko: Lapsi kuoli yksin. Kuoliko? Ilman vanhempiaan kyllä, mutta teholla jokaisella on vähintään yksi hoitaja läsnä kokoajan. Ei korvaa toki vanhempia. Niin ja jos vanhemmat olisi ollut sairaalassa, ei heitä silti olisi voinnut pitää teholla koko ajan. EI koska teholla on muitakin jotka taistelevat elämästä. Mikä tekisi heidän lapsestaan jonkun toisen lasta tärkeämmän? Ja jokainen täysiälyinen ymmärtää miksi teho ei ole oleskelupaikka. Kuinka moni teistä kokisi mukavaksi jos oman omaisen elvytystä olisi seuraamassa naapuri petien omaiset?

Se että vanhemmille ei soitettu, oli virhe. Mutta kuten sanoin. Lääkärit ei ole Jumalia jotka kyknevät tietämää koska kuolema tulee tai miten pian tila romahtaa. Pääasia että keskittyvät siihen OLENNAISEEN eli lapsen hengissä pitämisen yrittämiseen.

Vanhempien suru on kova, mutta auttaako julkinen, jenkkityylinen revittely mitään? Ei koska pohja on totaallisen ontuva. Jo tuo vertaus kahden eri osaston välillä, ilman ymmärrystä että osatojen toiminta poikkeaa tuntuvasti toisistaan.

[QUOTE="vieras";26317098]siis mikä tässä jutussa pointti.kyllähän suomessa kuolee kojka päivä ihmsisä "yksinn".onko se jotenkin vähän pahempi kun esim aikuinen tai nuori kuolee yksin.ja mitä ne vanhemmat ois voinut siinä tehdä.ei ne siihen tilanteeseen ois päässyt pitää kädestä kiinni..tietysti kamalaa lapsen kuolema mutta ei sen kamalampaa kun vaikka 30 vuotiaan kuolema.[/QUOTE]

ootpas sä harvinaisen kylmä ja vittumainen ihminen.
Mun esikoinen oli elämänsä 5 ensimmäisen vuoden ajan aika paljon lastenklinikalla sekä osastolla ja muutaman kerran teholla, kyllä sitä vaan halus olla lapsen vierellä mahdollisimman paljon. Ei voi kuvitellakkaan miten kamalaa olis ollut jos olis pojalle käynyt huonosti eikä sillä hetkellä olis ollut hänen vierellään.
Itku tuli kun ton iltalehden jutun luin. Voimia vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26317182:
mä oon varmaan kamala ihminen, mut mä uskon et noin toimitaan järkisyistä..tiloja kun ei ole, on ne pienet tilat käytettävä niin tehokkaasti kuin mahdollista.
pahaltahan tuo tuntuu, mut elämä vaan on epäreilua.
Jos lasta joudutaan elvyttämään/hoitamaan muuten, niin silloin vanhempien läsnäolo tekee lääkäreiden ym toiminnan hankalammaksi, ja tärkeintä kuitenkin on yrittää saada potilas hoidettua.Aina se vaan ei onnistu :|

Peesi. Tärkeintä on kekittyä olennaiseen eli hengen pelastamiseen. Kaikki muu on kakkossijalla.

On taas Jenkki malliin repästy otsikko. Lapsi kuoli yksin. Just, just. Paljompa taas annetaan arvoa lapsen elämän puolesta taistelleille lääkäreille ja hoitajille. EI mitään. Lapsi on jätetty ihan yksin, kukaan ei ole läsnä...Ja vanhemmatkin on ihan unohdettu ja ja ja.

Suuri tuska ei purkaudu syyttelyllä. Ja jossittelut ei lasta tuo takaisin.

[QUOTE="vieras";26317098]siis mikä tässä jutussa pointti.kyllähän suomessa kuolee kojka päivä ihmsisä "yksinn".onko se jotenkin vähän pahempi kun esim aikuinen tai nuori kuolee yksin.ja mitä ne vanhemmat ois voinut siinä tehdä.ei ne siihen tilanteeseen ois päässyt pitää kädestä kiinni..tietysti kamalaa lapsen kuolema mutta ei sen kamalampaa kun vaikka 30 vuotiaan kuolema.[/QUOTE]

"Pointti" tässä jutussa on se, että lapsi oli peloissaan aivan kuten vanhemmatkin ja VIEREISELLÄ osastolla, K7, aikuiset saavat olla lapsen kanssa 24/7. K9, joka on myös tehohoito-osasto, siellä EI saa olla kuin tiettyinä tunteina. Tässä nimenomaisessa tapauksessa lapsen kunto heikkeni merkittävästi yön aikana, vanhemmille ei soitettu vaikka olisi pitänyt. Aamulla kun he saapuivat osastolle vierailuaikana, eivät he saaneet lasta edes nähdä, ennen kuin heille tultiin kertomaan että elvytys on käynnissä ja sitten että heidän lapsensa on menehtynyt.

Jotenkin kalskahtaa mun korvaan siltä, ettei sulla ole lapsia jotka olisivat tuolla osastolla olleet - kuten esim. mulla, joten ymmärrän kirjoittajaa, vaikka oma lapsi luojan kiitos pääsi kotiin - koska mun on vaikea uskoa että olisit ym. mieltä, jos todella ymmärtäisit mistä puhutaan.

Pienen lapsen kuolema on AINA eri asia kuin 30-vuotiaan, 55-vuotiaan tai 85-vuotiaan.

mä ymmärrän et vanhempien pääsy lapsen luokse on tärkeää, mut jos ajattelee minkälaiset investoinnit pitäis tehdä et se mahdollistettaisiin, niin kyllä mä silti niillä rahoilla toivoisin lisäpaikkoja potilaille, jolloin useampi lapsi saisi parempaa hoitoa.

Yhteistyössä