Lasten nimet pinoon ja kerrotaan rehellisesti mutta asiallisesti mielipiteitä nimistä

  • Viestiketjun aloittaja Poikaset
  • Ensimmäinen viesti
hs
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Jesse Kristian
Joona Juhani
Nelli-Maria
Maisa Maarit
Miska Tapani

Kaikilla lapsilla toinen nimi suvuista.On pappojen ja mammojen nimiä,äidin ja isin sekä siskovainaan..
toi Maisa oli ennen mun inhokki-listalla mutta nykyään se on 1 ihanimmasta nimistä mun mielestä. niin suloinen!! meidän kolmosta kutsutaan Maisaks. miten Nelli-Marialla on väliviivalla mutta muilla ei?
 
kolmen äiti
Mielestäni lasteni nimet ovat maailman kauneimmat ja kun katselin tätä listaa niin mietin miksi jotkut tekvät toisille pahaa mieltä haukkumalla heidän kullannuppujensa nimiä.tuosta syystä en itse laita lasteni nimiä tänne.Olen saanut ulkopuolisilta niin paljon kehuja lasteni nimistä että ne riittää(tuo hyvän mielen kun nimi on oikein valittu)enkä aijo tuoda "lapsiani" tänne haukuttavaksi.Minusta täällä on ollut tosi nättejä nimiä.Kolmesta lapsestani kyllä vain yhden lapseni nimi mainittu.Ja TOSKA on mielestäni myös kaunis nimi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hs:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Jesse Kristian
Joona Juhani
Nelli-Maria
Maisa Maarit
Miska Tapani

Kaikilla lapsilla toinen nimi suvuista.On pappojen ja mammojen nimiä,äidin ja isin sekä siskovainaan..
toi Maisa oli ennen mun inhokki-listalla mutta nykyään se on 1 ihanimmasta nimistä mun mielestä. niin suloinen!! meidän kolmosta kutsutaan Maisaks. miten Nelli-Marialla on väliviivalla mutta muilla ei?
No,se vaan tuli.Kun mun äitikin on väliviivalla ja siinä tuli vähän sukuperinteitä samalla.
Ja Nelli etunimi tuli saippuasta jota sairaalassa oli,makasin meinaan kaksosista hospitaalissa viikolta 20 eteenpäin...
:whistle:

Ja kiitos,mustakin Maisa on ihana nimi.Tykästyin siihen jo raskausaikana ja tekonimi olikin Möhkö-Maisa.
Möhköä ei laitettu sentään toiseks nimeks ees... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
No,se vaan tuli.Kun mun äitikin on väliviivalla ja siinä tuli vähän sukuperinteitä samalla.
Ja Nelli etunimi tuli saippuasta jota sairaalassa oli,makasin meinaan kaksosista hospitaalissa viikolta 20 eteenpäin...
:whistle:
Tokko tyttö osaa tätä itte arvostaa? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Minimii x3:
meillä on vauva ja hänen nimensä on....Kalle :heart:
Mitäs tuohon sanotte? :D
Ihana nimi! :heart: Meidän pojalla nimivaihtoehtoina oli Leevi, Kalle, Samu ja Vili.

Tuli Vili Jukka Olavi.
Mä mietin että aika erikoinen nimi toi Tuli Vili :LOL:
:LOL: totta tosiaan, korjasin vähän. :whistle: :D
Vilikin on hieno nimi :heart:
 
hattivatti-09:

Kivoja nimiä olikin täällä paljon, mm. Nooa ja Onni. Meillä on Rasmus Oliver. :heart:



riskillä laitettuu sekä R:ää että S:ää. :D missä vaiheessa lapsi oppinu sanomaan omaa nimeä? nättejä ovat!
Ei osaa vielä sanoa nimeään, tosin ikää vasta 9,5kk! :D Eiköhän tuo jossain vaiheessa onnistu. Tosin itsellä taisi olla tuo ärrän sanominen vähän hakusessa aluksi, sanoin ihan ällänä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
No,se vaan tuli.Kun mun äitikin on väliviivalla ja siinä tuli vähän sukuperinteitä samalla.
Ja Nelli etunimi tuli saippuasta jota sairaalassa oli,makasin meinaan kaksosista hospitaalissa viikolta 20 eteenpäin...
:whistle:
Tokko tyttö osaa tätä itte arvostaa? :LOL:
Vähän aina se häntä huvittaa.Sanookin että kerro taas mistä hänen nimi tuli. :D
Se oli hyväntuoksuinen saippua... ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on Marianne. Sanokaa rehellinen mielipide minkälaisia ajatuksia herättää. On aika erilainen näiden nykynimien rinnalla. Olen aina tykännyt nimestä ja siksi se valittiin miettimättä sen enempää sitä montako saman ikäistä kaimaa löytyy.
Ihana, naisellinen nimi. :heart:
peesi.

Kaunis, raikas nimi. suomalainen, perinteikäs mutta ei ainakaan yleinen!
Samanikäisiä kaimoja ei ole tullut vastaan vielä yhtään. Muutaman parikymppisen olen tavannut ja hiljattain tutustuin ikäiseeni eli vähän yli 3-kymppiseen lapseni kaimaan. Silloin kun tyttäreni syntyi, työvuorossa oli saman niminen kätilö, jolla oli viimeinen työvuoro ennen eläkepäiviä. Hän sanoi, että hienoa päättää työuransa näin, että auttaa kaimansa maailmaan :D
Tunnen yhden 4-vuotiaan Mariannen, eli eivät kaikki tuonnimiset ole aikuisia :).
Ettet vaan tuntis mun lastani :D Hän on nimittäin 4-vuotias.
 
Tästä se alkaa
Poikaset:
Miska Joonatan = Miskasta olen aina tykännyt. Joskus vuonna rusina oli Miska niminen koulukaveri. Silloin nimi oli todella harvinainen. Kuulostaa aina vain yhtä mukavalta, kun nimen sanoo ääneen. Joonatanista tykkään sen pitkän o:n vuoksi. Kiva kokonaisuus siis.
Nooa Viljami Nooa Viljami. Tosi hieno nimi. Molemmat yksiä minun lemppareitani. Yksinkertaisuudessaan Nooa on oikeastaan todella kaunis nimi. Ja merkitykseltäänkin mukava (lepo, lohdutus)

Vakava sosiaalitapaus:
Max Fridolin = Suuri nimi pienestä koostaan huolimatta! Lyhyt ja ytimekäs, ja kun sen sanoo ääneen, on siinä voimaa. Fridolin on jännä. Minun on myönnettävä, etten ole koskaan aiemmin törmännyt nimeen Fridolin, joka on minulle harvinaista herkkua! Mistä nimi on lähtöisin, saanko udella. Onko se muunnos Fridolfin tapaisesta nimestä? Kokonaisuutena kuulostaa kivalle. Max Fridolin! Jesh!

MS:
Ellen Helvi Helena = Ellen on minusta aina kaunis nimi. Hautausmaalla paljon käyskennellessä on tullut katseltua eri nimikokonaisuuksia noista Ellen alkuisista nimistä. Kaunis. Helvi mukava, suomalainen nimi. Ihanaa, että tämmöisiä kauniita nimiä annetaan ja pidetään elossa ? Helena on kaunis niin ikään. Soljuva, kun sen lausuu.
 
vieras
Miro-Matias Viljami
Miro on ainoa etunimi josta miehenikin tykkäsi, Matias on miehen papan toinen nimi, Viljami taas mieheni toinen nimi ja tykkään nimestä muutenkin paljon <3
 
tästä tulee taas
Kertokaa nyt niitä mielipiteitäkin, älkää vain listatko nimiänne.

Lumea:
Marius Aatu Oliver = Marius on kiva nimi. 'Mies mereltä'. Aatua kovasti ehdottelin miehelle yhden lapsemme etunimeksi, mutta eivät sitten lämmenneet sille. Minusta Aatu on miehekäs, suomalainen nimi. Pidän siitä kovin. Oliver on kiva nimi. Kiva, että nimen välissä on tuo vokaaliin päättyvä nimi, kun kaksi nimistä päättyy kovaan konsonanttiin.
Milka Iida Sylvia = Milka on mukava nimi. Saanut tasaisesti viime vuosisadalla ja nyt uusia kantajia. Löytyy siis ilmeisesti raamatustakin, mutta on myös Emelian ja Ludmilan lyhennelmä. Sylvia on mahtava! Kiva kokonaisuus
Minea Lumi Adele = Minea on kaunis, todella kaunis nimi. Lumi-nimestä pidän sen mielleyhtymän vuoksi. Lumi, puhdasta, kaunista. Tuo mieleen rauhallisuuden. Adele on niin ikään todella kaunis nimi tämän nimikokonaisuuden kruunuksi.

Vauvahaaveita:
Miia Maria = Maria on kaunis, perinteinen ja yleinen toinen nimi. Miia on lyhyt ja ytimekäs, pehmeä. Ihan nätti nimi.

Vieras:
Joonas = vanha ja perinteinen. Saanut huimaa suosiota viime vuosikymmenen lopulla. Kiva j-nimi.

Niin:
Onni = Onni on ihana. Pidän erityisen paljon näistä omakielisistä nimistä. Onni on positiiven nimi, joka saa minut aina hymyilemään.

Matami-Mutkula:
Tiia Janette = Tiia Janette. Ihan kiva nimikokonaisuus. Olin yllättynyt tuosta Janetesta, että sitä oli annettu ensimmäisen kerran jo 1900-luvun alkupuolella ja siitä se on hitaasti, mutta varmasti saanut aina vain enemmän nimelleen kantajia.
Essi Joanna = Essi on tosi kiva. Samalla tavalla kuin Janettekin kasvattanut hitaasti ja varmasti suosiotaan aina 1900-luvun alusta tänne päin tultaessa. Erittäin ok kokonaisuus.
Eetu Otto Johannes = Tosi kiva. Eetu on taas yksi nimistä, joita ehdotin lapsemme nimeksi. Otto löytyykin suvusta, muuten sitäkin olisi harkittu. Johannes on vain perinteinen ja tosi hyvä!

Ot:
Onni = katso ylempää
 
tjaahh
kielletty: Leevi on ihan ok ja kiva nimi, Luka on myös kiva kun on k:lla kirjoitettu :D
Nanna nimestä en itse niin pidä, mutta Aino on ehdottomasti mun suosikki nimiä! Alexandra on myös ihan kiva (naapurin tytön nimi on alexandra ja hänen lempinimi on nanna) :)
 

Yhteistyössä