lasten mekot hautajaisiin..

  • Viestiketjun aloittaja anne
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaatettahan voi kysyä toki myös lainaksi jos ystäväperheissä sattuisi olemaan samankokoisia lapsia tai pieneksi jääneitä vaatteita.

Meillä oli pojalla lainassa liivit, tytölle ostin harmaan hameen ja valkoinen paita olikin kaapissa.
jeps pitää kysellä.. ois vain ihan kiva pukea neitit saman tyylisesti, mut toki ennemmin vaik lainaan jotku vaatteet et saan "sopivat" jos ei muuta ni sit laitan nuo punaset
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja irvikissa:
ei punaista...mun mielestäni ainakaan.
Kyllä hautajaiset on surujuhla, ja kunnioitusta omaisia ja vainajaa kohtaan on asianomainen pukeutuminen. Häihin tai synttäreille toi olis tosi ok!
itseasiassa.. vainaja on melkein 90v ja hänellä ei ole omia lapsia, eikä elossa olevia sisaruksia.
Ei kai vainajan ikä asiaan vaikuta?
 
Meillä oli tytöillä isomummonsa hautajaisissa vastikään tällaiset tummanharmaana http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_KLA&modelnum=763581&originalmodelnum=763581&type=product
alla valkoiset trikoopaidat joissa poimutelmat hihansuissa, sekä valkoiset sukkahousut ja mustat ballerina-tyyliset kengät.

(Muoks. ja näitä siis saa ihan liikkeestä myös, ei vain netistä.)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja irvikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja irvikissa:
ei punaista...mun mielestäni ainakaan.
Kyllä hautajaiset on surujuhla, ja kunnioitusta omaisia ja vainajaa kohtaan on asianomainen pukeutuminen. Häihin tai synttäreille toi olis tosi ok!
itseasiassa.. vainaja on melkein 90v ja hänellä ei ole omia lapsia, eikä elossa olevia sisaruksia.
Ei kai vainajan ikä asiaan vaikuta?
kyl se sen verran vaikuttaa, et jos on laps tai nuori aikuinen ni en edes miettis et laitanko punaista. Mut ku kyseessä on vanhus joka on pitkään toivonu et kuolee ja pääsee vaimon tykö, ni asian näkökanta muuttuu. Hautajaisetki voi olla "ilon" juhla, jos ymmärrät mitä tarkoitan!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Meillä oli tytöillä isomummonsa hautajaisissa vastikään tällaiset tummanharmaana http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_KLA&modelnum=763581&originalmodelnum=763581&type=product
alla valkoiset trikoopaidat joissa poimutelmat hihansuissa, sekä valkoiset sukkahousut ja mustat ballerina-tyyliset kengät.

(Muoks. ja näitä siis saa ihan liikkeestä myös, ei vain netistä.)
tuota vois kyl ajatella tuolle isommalle. Pienempihän nyt vois olla vaik valkosessa kudotussa mekossa. Pitää kuitenki ens viikolla käydä kauppoja kiertää!
 
Miksi ei tummapunainen mekko sovi hautajaisiin lapselle? Mun mielestä noi sopisi ihan hyvin. Itse aikoinaan löysin hautajaisten alla kirpparilta kivan harmaan mekon, mutta ymmärrän kyllä, ettei pikaisella aikataululla ehdi löytämään ja kaupasta kalliilla viitsisi yhtä käyttökertaa varten ostamaan.
 
lispe
Mun mielestä toi mekon väri on lapselle ihan ok hautajaisiinkin. Eihän toi oo mikään kirkkaan punainen vaan ihan hillitty kaunis väri. Mustat sukkikset ja paidat alle, niin tulee se hautajaisiin sopiva säväys. Ja toi musta nauha vyötärölle on tosi hyvä idea!
 

Yhteistyössä