Lasten kuvat blogeissa yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo on näitä dorkia nähty.;26319056:
http://magicpoks.indiedays.com/
Tämä bloggaaja on kyllä kuuluisa siitä, että laittaa kaikkien ystäviensäkin kuvia omaan blogiinsa. Ja sukulaistensa. Viimeisimmässä postauksessa hiekkalaatikkokaveritkin. En ehkä kestä.
Olen pariin otteeseen laittanut hänelle ystävällismielisen kommentin aiheesta, mutta hän ei sitä julkaise, koska siinä ei ylistetä hänen kauniita lapsiaan ;) Kukin tyylillään.

No se nyt vaan on niin, ettei julkisilla paikoilla otettujen kuvien julkaisemisessa ole mitään laitonta, vaikka kuvassa näkyisikin naapurin pertsa. Turha ulista.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ainakin minulla on lupa laitaa lapsieni (kolme) kuvia nettiin omille www-sivuilleni. Mihinkään blokiin en ltietenkään laita. Kyllä he ovat sen julkisuuden ansainneet. Tosin paperilehdissäkin on heidän kuviaan, joten ei ongelmaa.

Kun laitan kuvan www-sivulle, niin sitä ennen nimeän sen kuvan niin, että Google ei pysty nappaamaan sitä. Google poimii noita kuvia ihan säännöllisesti kaikkialta maailman www-sivuilta. Varokaa sitä!

Jos löydän aikuisten lasteni kuvan jostain multa kuin minun luvalla tai toiselta sivustolta ilman lupaa, niin siitä ei hyvä seuraa kuvan laittajalle. (olen internet operaattori). Heh. Minun kuvia itsestäni saa kyllä levittää asiallisissa yhteyksissä

- Olkaamme ylpeitä vanhempia

J-P

[QUOTE="vieras";26319429]Hyvä homma:) Onko se niin, että ihmiset enemminkin ilmoittavat, jos eivät pidä jostain kuvan julkaisemisesta, sillä onhan se aika työlästä kysyä jokaiselta, että passaako tämä nyt? Yleislupa joka perutaan tarvittaessa?[/QUOTE]

Noh esim isommissa juhlissa snaon, että kuvat menevät blogiin ja ovat siellä jokaisen noudettavissa ja jos joku haluaa ettei kuvaansa näy, niin ilmoittakoon siitä.
Lapsilla kun alkaa joku uusi kaveri käydä, niin kysyn joko heiltä tai vanhemmiltaan saako kuviaan julkaista jne.

En siis kysy jokaista kuvaa erikseen vaan sovin että lupa on pysyvä ellei toisin ilmoiteta.

:)

Yhteistyössä