Lasten kuvat blogeissa yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästyttää

Vieras
En voi ymmärtää että ihmiset laittavat internettiin lastensa kuvia. Onko lapsilta kysytty siihen lupa?
Tai vielä pahempaa, että ystäväni/tuttavani laittaa omasta lapsestani kuvia esim. blogiinsa kysymättä siitä minulta lupaa.
Uskomatonta.

Pahimpia ovat kuvat, jossa lapsilla vaikka vaan vaippa päällä.

Mitä muut on mieltä tästä "ilmiöstä?"

Mielestäni typerää, ei lapsen itsemääräämisoikeuden takia vaan sen, että pedofiilit pääsee niihin helposti käsiksi. En siitä syystä johtuen laittaisi ikinä oman lapsen kuviani nettiin.

Mun lasten kuvia on blogissa, fb:ssä ja tainnut olla joskus täälläkin. Isommilta lapsilta on toki lupa kysytty ja kuvat ovat sellaisia että lapsilla on ihan vaatteet päällä yms.

Mun mielestä ei eroa mitenkään siitä että lähden jälkikasvuni kanssa ovesta ulos.

http://magicpoks.indiedays.com/
Tämä bloggaaja on kyllä kuuluisa siitä, että laittaa kaikkien ystäviensäkin kuvia omaan blogiinsa. Ja sukulaistensa. Viimeisimmässä postauksessa hiekkalaatikkokaveritkin. En ehkä kestä.
Olen pariin otteeseen laittanut hänelle ystävällismielisen kommentin aiheesta, mutta hän ei sitä julkaise, koska siinä ei ylistetä hänen kauniita lapsiaan ;) Kukin tyylillään.

[QUOTE="vieras";26319018]Haluatko, että joku vanha mies tumputtaa katsellen lapsesi kuvaa? Minä en, joten en niitä kuvia jakelekaan.[/QUOTE]

Haluatko että joku vanha mies näkee lapsesi kaupassa ja tumputtaa sitten kotona. Pistä lapsellesi pussi päähän, kun liikutte ihmisten ilmoilla! Äh, ihme hysteriaa...

• Tykkää
Reactions: versatile ja as if
Alkuperäinen kirjoittaja joo on näitä dorkia nähty.;26319056:
Tämä bloggaaja on kyllä kuuluisa siitä, että laittaa kaikkien ystäviensäkin kuvia omaan blogiinsa. Ja sukulaistensa. Viimeisimmässä postauksessa hiekkalaatikkokaveritkin. En ehkä kestä.
Olen pariin otteeseen laittanut hänelle ystävällismielisen kommentin aiheesta, mutta hän ei sitä julkaise, koska siinä ei ylistetä hänen kauniita lapsiaan ;) Kukin tyylillään.

Ja tiedät mistä ettei hän ole kysynyt lupaa näiltä ihmisiltä?

Mun lasten kuvia on blogissa, fb:ssä ja tainnut olla joskus täälläkin. Isommilta lapsilta on toki lupa kysytty ja kuvat ovat sellaisia että lapsilla on ihan vaatteet päällä yms.

Mun mielestä ei eroa mitenkään siitä että lähden jälkikasvuni kanssa ovesta ulos.

Sama juttu. Lasteni kuvia löytyy ympäri nettiä harrastuksenkin vuoksi sekä lehdistä löytyy kuvia. Eniten häiritsee kyllä ne miehet jotka kuvailevat lapsia vaikka päiväkodinpihoilla. Niitäkin on aika paljon.

[QUOTE="vieras";26319018]Haluatko, että joku vanha mies tumputtaa katsellen lapsesi kuvaa? Minä en, joten en niitä kuvia jakelekaan.[/QUOTE]

No miten se lasta haavoittaa? Aattele naapurin "keijokin" saattaa katsella lapsiasi ja tehdäkotonaanmitä haluaa, tai ne sadat muut ihmiset joihin törmäät päivän aikana ohimennen.
Et sä voi kontrolloida kaikkea, ja ne kuvat netissä ei nyt ole se pahin pelon aihe nykypäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo on näitä dorkia nähty.;26319056:

Minäkin julkaisen perheen, suvun ja ystävien ja ystävien lasten ja lasten koulun ja kerhon juhlien ja ties minkä kuvia.
Ja ihan luvalla.

:)

Siis tumputtaa katsellen kuvaa, jossa mun lapsi keinuu leikkipuistossa tai syö synttärikakkua?

Kyllä sai sellaisiin kuviin pääsee käsiksi missä vaan, vaikka ostamalla kaksplussan kaupasta.

• Tykkää
Reactions: as if ja kaffetauko
[QUOTE="vieras";26319073]Haluatko että joku vanha mies näkee lapsesi kaupassa ja tumputtaa sitten kotona. Pistä lapsellesi pussi päähän, kun liikutte ihmisten ilmoilla! Äh, ihme hysteriaa...[/QUOTE]

Ei mielestäni mitään hysteriaa, vaan tervettä ÄIDIN järkeä. Sulla ei taida lapsia ollakaan? Niitä kohtaan tulee suojeluvaistot pintaan, mutta sitähän ei tiedä jos lapsia ei itsellä ole. Ja ihan sama kuka kaupoissa kyttäilee, en ole kuitenkaan tarjoamassa vaipoissa olevaa lastani sairaille ihmisille kultatarjottimella.

Olen ihan samaa mieltä kuin ap. Ajat muuttuu ja itse en ainakaan halua lapsillani ruokkia kenenkään mieltä... Kaupassa saa myös katsoa, mutta onhan se aivan eri asia ottaa kuva. Etenkin joku uima-allaskuva jne.

Surullista on, että kuvat tosiaan aivan eri tavalla pääsevät leviämään nykyään kuin ennen ja niitä käytetään väärin. Kyllä, niitä kuvia on vaippamainoksissakin. Mutta itse voin tehdä sen valinnan, että minun lapseni ei ole.

[QUOTE="vieras";26319322]Ei mielestäni mitään hysteriaa, vaan tervettä ÄIDIN järkeä. Sulla ei taida lapsia ollakaan? Niitä kohtaan tulee suojeluvaistot pintaan, mutta sitähän ei tiedä jos lapsia ei itsellä ole. Ja ihan sama kuka kaupoissa kyttäilee, en ole kuitenkaan tarjoamassa vaipoissa olevaa lastani sairaille ihmisille kultatarjottimella.[/QUOTE]

Siis sinähän annat joka päivä lapsesi tarjottimella sairaille ihmisille kun annat heidän astua kodin seinien ulkopuolelle. Salakuvaajia on aika valtavasti nykyisin. Minkä tahansa nurkan takana voi olla joku joka kuvaa lapsiasi juuri siinä mielessä, että niitä jaellaan netissä niille jotka sitten tumputtavat.
Ja tämä on muuten ihan tottakin.

• Tykkää
Reactions: as if

Yhteistyössä