Veden kanssa olen tarkka.
Itse olen meinannut pienenä kahdesti hukkua, niin kyllä, olen traumatisoitunut yhdistelmästä uimataidoton+vesi. Lapsille sitä en tietenkään näytä kuinka kauhusta kankea olen kun vähänkään syvemmälle menee, mutta silmä kovana pitää olla. Todellakin tarkkana.
Muuten olen myös aika rempseä. Kielloille mietin aina, onko sille oikeasti syytä. Sohvilla pomppimiset on meillä kiellettyjä, molemmista sohvista nuo on saanee jo käsinojat rikki...
Joskus joutuu rajottaa huutamista, leikit menee vähän liian rajuiksi ja täällä huudetaan suoraa huutoa. Sillon en sellaista suvaitse, kun on vauvan päikkäriaika. Saa leikkiä, mutta pitää osata myös rauhoittua.
Vältän tuota turhaa kieltämistä myös siksi, että sittenkun lasta oikeasti pitää kieltää jostain niin helpommin nuo uskoo sen. Kun parille asialle laittaa kiellon niin nopeesti menee kielto perille. Kun jos joka asiasta kieltää, niin lapset kuulee vaan 'jäkäjäkäjäkäjäkä' ja unohdetaan täysin mitä se mutsi äsken sanokaan.
Kiipeilytelineet ym. on noille tutuksi kyllä tulleet jo pienestä. Jos on intoa ja halua kiipeillä niin siinähän kiipeilee. Siinä se taitokin kehittyy.
Nuorempi onkin 2-vuotiaana mätkähtänyt kiipeilytelineestä maahan, onneksi mitään ei kuitenkaan käynyt.
Kolhut ja naarmut myös kuuluu lapsuuteen, en sen vuoksi ala asioita kieltämään koska "suhun kuitenkin sattuu". Aika hyvin lapset on kuitenkin omat rajansa tunnistaneet, jos ei taitoa ole, niin korkeammalle ei olla kiivetty.