lasten karkin syönti...

Suklaapeppu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 16:43 Katiaana kirjoitti:
mikä siinä karkin syömisessä on niin kamalaa?
:wave: :wave: :wave: :wave:
SANO JO MUUTA! olen täysin samaa mieltä... Ymmärrän periaatteen jos vanhemmat ei itse syö karkkia.Mutta kun useimmalla tuntuvat syövän "salassa".. Meillä eka lapsi kun syntyi, olin aivan raivona kun äitini antoi jäätelöä lapsen ollessa 6kk! (itse olen sortunut tähän pppaaaljon aikaisemmin sisarrusten syntyessä..) :saint:
Nooh, siis mummolassa esikko sai karkkia, ok. "mutta minä en anna" päätin.
Lapsi oli 2.5v kun yllätti minut "pahan teosta" ja söin karkkia... :saint:
Se oli noloa! Kun toinen kysyi miksi hän ei saa... :/
Mulla kyllä nappas omasta tunnosta ja seuraavana päivänä ostin oman suklaapatukan.
Eikä hän ollut enempää vailla vaikka mulla oli iso levy.

Nyt kyllä sitten 8v jälkeen päin esikkoni on aivan kauhee herkku suu. Vaikka saa kaupasta karkkia, syö sitä salassa. yms yms...

Mutta nämä 2 muuta,he saivat molemmat namia jo 4-6kk iässä. ja 8kk alkaen ollut oma karkki karkkipäivänä. Niin, nämä ovat tyytyväiviä omaan karkkiin, kun ovat oman syöneet, se on piste.
Jos muilla on, ei ne kerjää!! ;)
Mutta tämä esikko itkee kun en anna, kun sen omat loppu yms... ;)

Tahdoin vaan kertoa.
Ihanaa, sait mulle tosi mukavan päivän alun kun nauran täällä ihan kippurassa!

Siis kuten sanottu, jokainen tekee kuten tekee ja pointti on vaan se, että asian päättää vanhemmat, ei naapurintädit tai mummut.

Mutta se miksi nauran, niin vallan hulvattoman hauskaa on mielestäni se, että lapsesi ovat saaneet namia jo 4-6 kk:n iästä ja karkkipäivä 8 kk:n iässä... Ja esikoinen ahmii salaa sen takia, että ei ole saanut tuossa iässä karkkia... :LOL: :LOL:

No jokainen taaplaa tyylillään. Ja vaikka kuinka pesisit lastesi hampaita, he tulevat luultavasti tarvitsemaan tekareita ennen kuin täyttävät 20 ja kiittävät silloin sua kovasti. Mutta onneksi et ole sentään raukkamaisesti salaa syönyt namia... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 08:33 Suklaapeppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 16:43 Katiaana kirjoitti:
mikä siinä karkin syömisessä on niin kamalaa?
:wave: :wave: :wave: :wave:
SANO JO MUUTA! olen täysin samaa mieltä... Ymmärrän periaatteen jos vanhemmat ei itse syö karkkia.Mutta kun useimmalla tuntuvat syövän "salassa".. Meillä eka lapsi kun syntyi, olin aivan raivona kun äitini antoi jäätelöä lapsen ollessa 6kk! (itse olen sortunut tähän pppaaaljon aikaisemmin sisarrusten syntyessä..) :saint:
Nooh, siis mummolassa esikko sai karkkia, ok. "mutta minä en anna" päätin.
Lapsi oli 2.5v kun yllätti minut "pahan teosta" ja söin karkkia... :saint:
Se oli noloa! Kun toinen kysyi miksi hän ei saa... :/
Mulla kyllä nappas omasta tunnosta ja seuraavana päivänä ostin oman suklaapatukan.
Eikä hän ollut enempää vailla vaikka mulla oli iso levy.

Nyt kyllä sitten 8v jälkeen päin esikkoni on aivan kauhee herkku suu. Vaikka saa kaupasta karkkia, syö sitä salassa. yms yms...

Mutta nämä 2 muuta,he saivat molemmat namia jo 4-6kk iässä. ja 8kk alkaen ollut oma karkki karkkipäivänä. Niin, nämä ovat tyytyväiviä omaan karkkiin, kun ovat oman syöneet, se on piste.
Jos muilla on, ei ne kerjää!! ;)
Mutta tämä esikko itkee kun en anna, kun sen omat loppu yms... ;)

Tahdoin vaan kertoa.
Ihanaa, sait mulle tosi mukavan päivän alun kun nauran täällä ihan kippurassa!

Siis kuten sanottu, jokainen tekee kuten tekee ja pointti on vaan se, että asian päättää vanhemmat, ei naapurintädit tai mummut.

Mutta se miksi nauran, niin vallan hulvattoman hauskaa on mielestäni se, että lapsesi ovat saaneet namia jo 4-6 kk:n iästä ja karkkipäivä 8 kk:n iässä... Ja esikoinen ahmii salaa sen takia, että ei ole saanut tuossa iässä karkkia... :LOL: :LOL:

No jokainen taaplaa tyylillään. Ja vaikka kuinka pesisit lastesi hampaita, he tulevat luultavasti tarvitsemaan tekareita ennen kuin täyttävät 20 ja kiittävät silloin sua kovasti. Mutta onneksi et ole sentään raukkamaisesti salaa syönyt namia... :LOL:

:wave: MEIDÄN MUKSUT PERINEE ÄIDIN HYVÄT HAMPAAT.
ET VARMAAN NAURULTASI EHTINYT LUKEE MUN AIKASEMPAA KIRJOTUSTA! :LOL:
JOTEN ITSE SIIS SYÖNYT YLI 20V NAMEJA KERRAN PÄIVÄSSÄ JA EI YHTÄÄN REIKÄÄ HAMPAISSA!!!!!!!!!! :LOL:
EIKÄ OLE TEKAREITAKAAN, VAIKKA EN EKAAN 10V PESSY HAMPAITA!!!

MUTTA MULLE ON AIVAN SAMA MITÄ MUUT PÄÄTTÄÄ LASTEN KARKIN SYÖNNISTÄ... EI ASIA MULLE KUULU. MOIKKA! :wave:
 
Mielestäni karkkien syönnin aloittamista kannattaa siirtää niin pitkälle kuin mahdollista. Siinä vaiheessa, kun lapsi joutuu tilanteisiin joissa muut maiskuttelevat ja alkaa tajuta muiden herkuttelun, on järkevää antaa maistaa - minun mielestä. Karkkejakin on monenlaisia. Voi valita hillitymmän väristä laatua.

Yksi tai kaksi suklaa palaa joskus VAI
* iso lisäaineita sisältävä keksi tai
* lisäaineita ja suolaa sisältäviä eineksiä tai makkaroita
* rikkiyhdisteillä säilöttyjä kuivattuja hedelmiä (muistakaa pestä rusinat, joita lapsille syötätte)
* tiiviste mehuja

Minäkään en janojuomaksi antaisi mehuja. Aikuisenkin hampaiden kiille on kovalla koetuksella, jos appelsiinimehun jälkeen pesee hampaansa. Juusto ja maito kuulemma neutraloivat hyvin. :wave: :wave: :wave:
 
Tyttö on meillä 1,7 v eikä karkkia olla tähän päivään mennessä annettu, eikä anna hoitotäti eikä mummutkaan. Jätskiä ja pullaa on joskus saanut maistaa.
Siskon lapset on 8 ja 10, eivätkä vieläkään oikein tykkää karkista, eivätkä todellakaan ahmi missään vieraissa kahvipöydän herkkuja tyhjäksi.
Itse olen "karkkikauppiaan" tytär, eli pienenä olisin saanut syödä karkkia niin paljon kuin olisin jaksanut, vaan eipä maittanut, eikä oikein maita vieläkään..
Pidä vaan pääsi, äläkä anna!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 14:35 VIERAS kirjoitti:
Mielestäni karkkien syönnin aloittamista kannattaa siirtää niin pitkälle kuin mahdollista. Siinä vaiheessa, kun lapsi joutuu tilanteisiin joissa muut maiskuttelevat ja alkaa tajuta muiden herkuttelun, on järkevää antaa maistaa - minun mielestä. Karkkejakin on monenlaisia. Voi valita hillitymmän väristä laatua.

Yksi tai kaksi suklaa palaa joskus VAI
* iso lisäaineita sisältävä keksi tai
* lisäaineita ja suolaa sisältäviä eineksiä tai makkaroita
* rikkiyhdisteillä säilöttyjä kuivattuja hedelmiä (muistakaa pestä rusinat, joita lapsille syötätte)
* tiiviste mehuja

Minäkään en janojuomaksi antaisi mehuja. Aikuisenkin hampaiden kiille on kovalla koetuksella, jos appelsiinimehun jälkeen pesee hampaansa. Juusto ja maito kuulemma neutraloivat hyvin. :wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 21:42 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 14:35 VIERAS kirjoitti:
Mielestäni karkkien syönnin aloittamista kannattaa siirtää niin pitkälle kuin mahdollista. Siinä vaiheessa, kun lapsi joutuu tilanteisiin joissa muut maiskuttelevat ja alkaa tajuta muiden herkuttelun, on järkevää antaa maistaa - minun mielestä. Karkkejakin on monenlaisia. Voi valita hillitymmän väristä laatua.

Yksi tai kaksi suklaa palaa joskus VAI
* iso lisäaineita sisältävä keksi tai
* lisäaineita ja suolaa sisältäviä eineksiä tai makkaroita
* rikkiyhdisteillä säilöttyjä kuivattuja hedelmiä (muistakaa pestä rusinat, joita lapsille syötätte)
* tiiviste mehuja

Minäkään en janojuomaksi antaisi mehuja. Aikuisenkin hampaiden kiille on kovalla koetuksella, jos appelsiinimehun jälkeen pesee hampaansa. Juusto ja maito kuulemma neutraloivat hyvin. :wave: :wave: :wave:
Vähän vanhentunutta tietoa on sulla. Kyllä noi rusinat on yleensä rikittömiä nykyään.
 

Yhteistyössä