lasten kanssa ulkomaille muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttoko edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttoko edessä

Vieras
onko kellään kokemuksia lasten kanssa asumisesta ulkomailla?miehelläni olisi mahdollisuus päästä texasiin vuodeksi töihin ja olisimme innokkaita lähtemään mutta vähän pelottaa!meillä on 6kk ja 3,5v.ikäiset tytöt,miten siellä pärjää lasten kanssa ja mitä kaikkea pitää huomioida ja onhan se itsellekkin aivan uutta mutta nyt olisi mahdollisuus saada elämässä jotai uusia kokemuksia ja nähdä maailmaa,toista tilaisuutta ei varmaan tule!ja nyt olisi vielä helppo lähteä kun minä voin jäädä hoitovapaalle la lapset ei vielä koulussa.kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä.otan kaikki ilolla vastaan!lähtö olisi ehkä jo 2kk:den päästä!

Eipä oo ittellä kokemusta mutta joo mustakin on just hyvä aika lähtee jos ei vaikuta vielä kouluun ja tosiaan voit itte jäädä hoitovapaalle

kerro vielä päädyittekö lähtemään kun ootte päättäny

Itse olen perheeni kanssa asunut Dallasissa puoli vuotta ja muistan ajan todellakin mukavana ja miellyttävänä. Ihmiset ovat siellä todella ystävällisiä ja aurinkoisia!! Ei muuta kuin muuttokuorman tekoon. Pistä yv:tä jos haluat tarkempia tietoja. Jos kohteenne on Dallas niin sieltä löytyy mukavia suomalaisia yhteisöjä ja mukavaa tekemistä lapsillenne, yksin et siellä ainakaan jää. Asuntoalueissakin voin antaa vinkkejä.

moi äh ja puh!olen tuolla ulkomailla asuvien kerhossa villikko nimimerkillä ja meillä on siellä jo ollutkin pientä keskustelua.keskustellaan siellä,laitoin alussa näitä viestejä joka paikkaan ennenkun sitten pääsin tohon kerhoon.saa tietenkin tähänkin laittaa viestiä kun vaan muistasin käydä lukemassa :)

Hei, ajankohdasta kommentti: perheemme lähti etelä-USA:han 2kk vanhan ja kahden vähän isomman lapsen kanssa. Joka kesä on ollut uusi lämpöennätys, ja se hellekesä alkaa jo toukokuuun lopulla. Keskimäärin Texasissa 35-40 c. Vauvalle siis vaaleat, ilmavat rattaat, tummia ei kannata sinne raahata. Jo 15 min ulkona voi olla työn takana. Imetys vie kirjaimellisesti mehut äidistä. Paikalliset Fitness-vedet (Gatoradea laimeampi urheilujuoma, jossa suoloja ja sokereita) imeytyy hyvin ja sitä voit juottaa 3,5vuotiaallesikin pahimpaan nestehukkaan. Menee vähän aikaa ennen kuin kroppa tottuu kuumuuteen ja sitten alkaa voida olla jo aamupäivät (klo 9-10) ja illat ulkona. Tästä syystä asunnon kannattaa olla mukava koska siellä tulee vietettyä aikaa pakostakin. Varaudu myös henkisesti kaikenmailman ötököihin - vauvaperhekin joutuu myrkyttämään kotia, jotta pysyvät poissa; Texasissa on muutama myrkylllinen hämppis ja torakoitakin voi eksyä sisään, jos oven alla on rako, sillä ne ötökätkin hakevat sisältä vettä janoonsa. Rautakaupasta ikkunatiivistettä (weather seal) joka ikkunan ja oven saumaan niin myrkytystä tarvii vähemmän. Nää on vähän karut vinkit mutta nämä on etelävaltioitten riesat.

Yhteistyössä