Lasten kanssa telttailemaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesä

Vieras
Oltais ehkä lähdössä viikonloppuna 1v ja 5v lasten kanssa telttailemaan saareen. Kertokaas vinkkejä mitä kannattaa ottaa mukaan ja mitkä ois sellasia ruokia mitä ois helppo tehä? 1v on nirso ja syö mieluiten kotiruokaa.

Useimmat telttaretkeläiset ottaa jostain kumman syystä mukaansa teltan niin ota sinäkin sellainen, onhan se toki hieman parempi kuin taivasalla kökötellä. Ruuaksi tölkkilihapullia kastikkeessa, + makaronia, toimii aina paitsi paastossa. Vanhemmalle lapselle mukaan oma onki, ja kannattaa ottaa mukaan veitsi millä tehdä kaarnalaivoja ja laittaa ne veteen kulkemaan.

Löytyykö näistä mitään sopivaa:
purkkilihapullakastiketta ja perunamuusijauhetta
nuudelia ja sekaan makkaraa tai lihapullia
jotain grillattavaa
purkkihernekeittoa
näitä olisi ainakin trangialla helppo tehdä jos sellainen on =)

Joo noi lihapullat ja muusi ja grillattavat on ihan jees, tuskin se 1v nälkään kuolee eikä niin kauheeta ole jos makkaraa kerran vähän enempi syö kun harvoin ollaan makkaraa annettu. Vaatteita pitää kantaa hemmetisti ja vaippojakin tietty ja jotain viihdykettä. 5v pärjää hyvin ja keksii kyllä tekemistä. Lähinnä mietityttää miten pienemmän kanssa selvitään vai onko vaan rasittavaa sen kanssa. Huono nukkuja on että toivottavasti teltassa nukkuu. Muuthan sinne lähtee vaan dokaamaan ketkä meiän seurueessa lähtee =(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo noi lihapullat ja muusi ja grillattavat on ihan jees, tuskin se 1v nälkään kuolee eikä niin kauheeta ole jos makkaraa kerran vähän enempi syö kun harvoin ollaan makkaraa annettu. Vaatteita pitää kantaa hemmetisti ja vaippojakin tietty ja jotain viihdykettä. 5v pärjää hyvin ja keksii kyllä tekemistä. Lähinnä mietityttää miten pienemmän kanssa selvitään vai onko vaan rasittavaa sen kanssa. Huono nukkuja on että toivottavasti teltassa nukkuu. Muuthan sinne lähtee vaan dokaamaan ketkä meiän seurueessa lähtee =(

Toi viimenen lause....kröhöm.. :$ onks teijän sit ihan pakko sinne lapsien kanssa lähtee? itse en kyllä lähtis jos muut lähtee kännään lasten kanssa paikalle....saako toiset edes nukuttua teltassa jos muut hulluna känissä ulkona pölisee,sääli lapsia.... :/

En lähtiskään mut poika niin kovasti oottaa sinne lähtöä et pakkohan mun on sinne lähtä sitä vahtimaan vaikka mies ei olekaan kova ottamaan mut silti en uskalla päästää sitä sinne ilman et minä lähtisin. Eikä kyl edes ole varmaa viel lähtö sinne ku sanoin miehelle mitä mieltä olen tästä reissusta. Ja kavereiden kans oliskin kiva lähteä mut nyt on lähdössä anoppi ja sen perhe ja muita vähän vanhempia ihmisiä nii ne ei osaa ottaa kohtuudella eikä käyttäytyä eikä taatusti vahtia lapsia.

tarpeeksi (eli julmetusti) naposteltavaa, pikku-kivaa esim. saippuakuplia, taskulamppu, pelikortit pikkuihmiselle ihmeteltäväksi (näitä jaksaa kantaa), runsaasti hermoja ja huumorintajua sekä tarpeeksi paljon päällepantavaa niin kaikki menee hyvin. Pääasia että ei ole kylmä, nälkä eikä liian tylsää. oman teltan voi pystyttää hieman kauemmaksikin muista. ota itsellesi tekemistä esim. sanaristikoita, lukemista ym. illan ratoksi jos joudut oleilemaan itseksesi teltassa lasten kanssa. muussa tapauksessa itse luottaisin itkuhälyttimeen eli matkaoloissa kännykkä soimaan ja toinen itselle, pakettiliittymällä toimii:)

mellä oli viime kesänä telttareissulla 2 ja 3 vuotiaat ja lämpösenä ruokana oli sellaisia valmispastapussiaterioita. tehtiin ne nuotiolla ja vitsit miten hyviltä ne maistukaan liian kuumina kertislautasilta viileässä kesäyössä =) suosittelen

Yhteistyössä