Lasten kanssa mitä teen, pelkkää kiukuttelua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä väsyttää

Vieras
Nautin suuresti pienokaisen kanssa olemisesta, mutta heti kun koululainen ja eskarilainen tulevat kotiin, alkaa riitely ja minulta pääsee itku, kun minulle vaan kiukutellaan ja ollaan kokoajan vaatimassa jotakin. Myös tavarat heitetään minne sattuu, ja joudun vielä koululaisellekin muistuttaa joka kerta käsien pesusta.

9v tahtoisi lähteä kavereiden kanssa, mutta pitkälle en ole vielä päästänyt, ihan lähipiiriin. Olenko liian tiukka?

Ja ongelmana on se, kun pienempi tahtoisi lähteä mukaan enkä voi häntä vielä päästää. Sitten hän kiukuttelee minulle kun ei ole kavereita tässä, ja välillä käsken molempien olla vain kotipihalla sitten. En enää yhtään tiedä sopivista rajoista, olen vaan tiukkana kokoajan ja muiden lapset huitelevat vaikka kuinka pitkällä.

Tunnen kauheaa syyllisyyttä kun tahtoisin olla vaan pienen kanssa, ei tarvitse joka asiaa miettiä. Kaikki maalaisjärki kadonnut. En ymmärrä mikseivät nuo isommat halua olla vaan rauhassa välillä kotona, heti kotona alkaa kiukuttelu, mitä olen oikein tehnyt väärin!?

Anna sen 9-vuotiaan mennä! Kyllä tuon ikäinen osaa jo olla muualla kuin kotipihalla; ja haluaakin!
Meillä 8 ja 6 vuotiaat tytöt käyvät kaksistaan kylälläkin, jonne on melkein 1km matkaa. Pyörällä ajavat.

Anna niiden lasten touhuta äläkä kiellä jatkuvasti kaikkea, johan ne alkaa kiukuta.

Minkä ikäisiä muut lapsesi ovat?

Mulla on pojat 10v ja 4v sekä tyttö 2v.

Ekalla luokalla poika ei saanut poistua naapureita kauemmaksi :ashamed: mutta tokalla sai mennä, kuten nyt kolmosellakin. Rajat ollaan katsottu joka puolelle n. 2km säteellä kotoa..

4v välillä kiukuttelee kun isoveli ei kotona, mutta ei voi mitään. Pakko tuon 10v on saada olla kavereidensa kanssa tai muutoin niitä ei kohta enää ole...

Askarrelkaapa vaikkapa pienemmille "taikalaatikko/salaisuuslaatikko" tmv. Eli kenkälaatikko tmv. jonka päällystätte paperilla/sanomalehdellä/piirustuksella ja sitten leikkaatte lehdistä kirjaimia joista muodostuu esim. "Emmin aarrelaatikko" ja sitten lapsi saa vielä koristella laatikon lehdistä leikkaamillaan kuvilla :D

Sitten vain aarteita tekemään/etsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Anna sen 9-vuotiaan mennä! Kyllä tuon ikäinen osaa jo olla muualla kuin kotipihalla; ja haluaakin!
Meillä 8 ja 6 vuotiaat tytöt käyvät kaksistaan kylälläkin, jonne on melkein 1km matkaa. Pyörällä ajavat.

Anna niiden lasten touhuta äläkä kiellä jatkuvasti kaikkea, johan ne alkaa kiukuta.

Kukin tyylillään, mä en vielä 6v päästäisi naapuria kauemmas...

Kyllä tuo isompi pitää jo päästää kauemmas, saahan hän kouluunki kulkea? Ei voi nuoremman takia vanhempaa pakottaa kotipihassa pysymään :-( Nuorempi kulkee sitten aikanaan, kun on isompi. Nuorempi lapsi tarvitsee oman kaverin jostain läheltä, että voi kulkea leikkimässä lähialueella.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä tuo isompi pitää jo päästää kauemmas, saahan hän kouluunki kulkea? Ei voi nuoremman takia vanhempaa pakottaa kotipihassa pysymään :-( Nuorempi kulkee sitten aikanaan, kun on isompi. Nuorempi lapsi tarvitsee oman kaverin jostain läheltä, että voi kulkea leikkimässä lähialueella.

Näin :)

Yhteistyössä