LASTEN JOULU lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänä jouluna pukki tuo erittäin tarkasti valikoidut lahjat, kaikki saavat yhden toivotun ja sitten yritetään saada hankittua muutama extra. Isovanhemmilta tulee vähän isommat onneksi joko rahana tai meidän toiveina ja tietysti kummeilta tulee yhdet.

Meillä 7v tyttö ja 9v poika saavat yhteisenä lahjana Wiin pelikoneen, ja molemmat siihen sitten itselleen pelit. Tytön isoin lahjatoive on singstar-peli, senkin varmasti saa. Poika ei ole toivonut oikein mitään, mutta uskoisin motocros-kypärän miellyttävän. =) ja jotain pienempiä juttuja sitten vielä lisäksi 3-4 molemmille.

2,5v poika saa 4 pakettia, ei vielä tarkkaa tietoa että mitä paketit sisältää, mutta ainakin semmosen koottavan auton.

1,5v tyttö saa 2 pakettia, jotain toimintaleluja on tarkotus hankkia.

Budjetti on pieni tälle joululle, joten ihan semmosia edullisia lahjoja katsellaan, toi pelikone nyt on kalliimpi, mutta luulisin että sillä on sit eniten/pisimpään käyttöäkin...

Ollaankohan me ihan pimeitä, kun meillä muksut saa ainakin sen 20 pakettia per nenä. Ei ne leluja oikeastaan saakaan muuten kun jouluna ja synttäreinä. Joulu on vaan kerran vuodessa, ja kyllä se ilme on sen arvoinen!

Mun hiukan alle 4 v poikani saa multa todennäköisesti kolme pakettia, yksi peli about 10 e, lagohuoltoasema 35 e ja mahdollisesti vielä jokin vaate tms.
Isältään saa varmaan yhden tai kaksi lahjan ja muilta sukulaisilta sitten ihan älyttömät määrät.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ollaankohan me ihan pimeitä, kun meillä muksut saa ainakin sen 20 pakettia per nenä. Ei ne leluja oikeastaan saakaan muuten kun jouluna ja synttäreinä. Joulu on vaan kerran vuodessa, ja kyllä se ilme on sen arvoinen!

Ette,tai sit ollaan mekin :)

kaikkee kivaa on taas tullut hankittua tolle 1,5v pojalle ja mieli tekis viä vaikka mitä :)) on vaatetta,palapeliä,keinuhevosta ym..

Oma sai joku joulu vaja 40 lahjaa... et kyllä mekin sit pimeiden kerhoon kuulutaan, itse hankitaan joku 5 lahjaa sit tulee sukulaisilta kans...tänä jouluna ajattelin hankkia rattikelkan, belville legotalon, petshoptalon... ja pikku juttuja, uudet tossut tarhaan jne. lahjoihin menee varmaan jotain 150-200e

me ostetaan itse lapsille noin 10 pakettia, mut niissä onkin sit alusvaatteita, vaatteita , lakanoita, pyyhkeitä, piirrustusväineitä, kirjoja yms. yhdet lelut ostetaan ja muut antaa yhteensä noin 10 lahjaa eli yks lapsi saa yhteensä 20 kpl joulupaketteja. toisaalta se on paljon, mut suurin osa niistäkin on tarpeellisia. itsella menee noin 30 egee yhen lapsen lahjoihihin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie mie:
me ostetaan itse lapsille noin 10 pakettia, mut niissä onkin sit alusvaatteita, vaatteita , lakanoita, pyyhkeitä, piirrustusväineitä, kirjoja yms. yhdet lelut ostetaan ja muut antaa yhteensä noin 10 lahjaa eli yks lapsi saa yhteensä 20 kpl joulupaketteja. toisaalta se on paljon, mut suurin osa niistäkin on tarpeellisia. itsella menee noin 30 egee yhen lapsen lahjoihihin.

Eihän sillä 30 30?:llä saa kun ne lakanat...?!

Kaksi lasta, 3v. ja 6v. Kumpikin saa vanhemmilta 4 lahjaa ja 3 yhteistä lahjaa lisäksi.

6-vuotiaan lahjat maksaa n. 135?. 3-vuotiaan vähän vähemmän, ehkä 110-120?. Yhteiset lahjat 45?.

Yhteensä omien lasten lahjoihin menee siis noin 300?.

mä maksoin lakanoista 5 euroa. siis tarkoitan nyt aluslakanaa (mummu ostaa joka vuos tyynyliinan ja pussilakanan sen mukaan mikä juttu on in ja mä sit siihen sopivan värisen aluslakanan) piirrustusvälineitä 3 egee, vaatteita kirppikseltä 6 egee. alusvaatteita noin 4 egellä, kirjat sain tänä vuonna ilmaseksi vaihtotorilta, lelut makso 5 egee. pyyhke makso noin 10 egee. okei ehkä on maksanu yhteensä noin 35 egee kaikki.

mä maksoin lakanoista 5 euroa. siis tarkoitan nyt aluslakanaa (mummu ostaa joka vuos tyynyliinan ja pussilakanan sen mukaan mikä juttu on in ja mä sit siihen sopivan värisen aluslakanan) piirrustusvälineitä 3 egee, vaatteita kirppikseltä 6 egee. alusvaatteita noin 4 egellä, kirjat sain tänä vuonna ilmaseksi vaihtotorilta, lelut makso 5 egee. pyyhke makso noin 10 egee. okei ehkä on maksanu yhteensä noin 35 egee kaikki.

lisäys, tänä vuonna en siis ole ostanu kuin 7 pakettia mut toi 10 olikin noin arvio, se vähän riippuu mitä ain löytyy.

Polkupyörä, Meccanoita,sellanen skeleflex-mikälie, automatto, vaatteita ja asusteita, TatuPatu-kirja, karkkia, kylpyjutskia 6-v pojalle tähän mennessä.
Disney fairies-kampauspöytä, muumiastioita, vaatteita, koruja+korurasia, omakuva-valokuva-albumi, soittimia, karkkia, kylpyjutskia 2-v tytölle tähän mennessä.

meillä 1,5v poika saa meiltä brion junaradan 20?, kaukoohjattavan poliisiauton 20? ja yöpuvun 15?. isovanhemmilta tulossa ainakin legoja, autoja, lakanat, työkaluja.

Tytölle 3,5v on ostettuna prinsessa-pussilakanasetti, prinsessa kylpytakki, paketti leikkiruokia, ifolorilta tilattu sellanen disneymuki omalla kuvalla,sitten sellanen prinsesa askartelukirja ja vielä ostetaan cd-soitin kun vanha hajosi just!
Pojalle2v on ostettu cars- pussilakanasetti ,cars kylpytakki, ifolorilta disneymuki omalla kuvalla, ficher pricen se "eka autorata", dvd ja jonkun kirjan vamraan ostan viel.

jaa, no poika saa rahaa (jota toivoi), parivuoteen lakanoita joita niin ikään toivoi, suklaata, taas oma toivomus, miesten tuoksupaketin, boxereita ja sukkia oma toive taas, ei muuta, johtuen rahalahjasta, sillä voi sitten ostella mitä haluaa... tosin luultavasti ostan vielä toivomansa pelin.
Isompi tyttö saa hiusten kihartimen, nominationin paloja, meikkejä, lahjakortin, suklaata,tuoksupaketin, legginsejä, korukellon, kaikki omia toiveita, isänsä ostaa vielä laavalampun ja jonkun petshop-virtuaalilemmikin, Lady Gagan cd:n.
Kuopus saa Brion leikkilääkärisetin, pikkutytölle sopivan tuoksu ja kylpyvaahtopaketin, unihaalarin, pehmolelun, vauvanuken kehtoineen, suklaata, leikkiastiaston, soittorasian ja kassakoneen+ ruokatarvikkeet koreineen, plus ostan vielä jotain muuta pientä.
Rahaa menee jokaista lasta kohti n 120 euroa, esikoisen lahjoihin vielä vähän enemmän.

Kuten näkyy meillä vietetään aika vähälahjaista joulua, edelllisistä jouluista viisastuneena...sukulaisilta nimittäin tulee aina kymmenkunta pakettia lisää per lapsi, viime joulukin oli lähinnä paperien repimistä kilpaa.

Mie olen ostanu tuolle vajaa 3v tytölle Duplon lentoaseman, lasten karaokelevyn ja ääntelevän nuken. Rahaa noihin on menny n 130e. En taida paljon muuta...ehkä jotain pientä prinsessa/hello kitty krääsää vielä ostettua. Mut suunnitelmissa ei ole hirveesti muuta ostaa. Isä, mummut, kummit ja muut sukulaiset tuo omat pakettinsa vielä niin eiköhän noita taas ihan liikaa kerry. :)

Yhteistyössä