Mitä tässä on kavereiden lapsitouhuja kattellu nii mä en kyllä tekis lapsia pienellä ikäerolla. Siinä ei isompi ehdi olla tarpeeksi kauan pieni kun tulee jo toinen ja arki kahden tai useamman tosi pienen kanssa on rankkaa (toisaalta se on kerralla sitte ohi). Itselläni on 3 lasta noin 3 vuoden ikäeroilla. Mun mielestä on ollu tosi kätevää ja itselle helpottavaa kun edellinen on ollu jo niin iso että on ollu kuiva ja osannu syödä ja pukea itse. Lisäksi oon riittävän pitkään saanu hellitellä kutakin lasta sinä perheen vauvana. Huono puoli tässä on että se vaipparallivaihe kestää useita vuosia - aina kun on saanu yhden vaipoista nii ralli alkaa jonkun kuukauden päästä uudelleen
Ikäerosta huolimatta meillä nää kaks isompaa, jotka on nyt 4v ja7v, ovat hyvät kaverukset ja leikkivät tosi paljon keskenään. Pelkäsin että ikäero olis yhteisleikeille liian suuri, mutta ei ainakaan meillä.
Mun mielestä kummassaki vaihtoehdossa on ne hyvät ja huonot puolensa ja ehkä teiän kannattaa miettiä mitä on ne asiat joita te arvostatte ja haluatte. Teillä on vauva vielä niin pieni että se ehtii vielä alkaa valvottamaan, sairastelemaan jne. Kannattaa tosissaan miettiä riittääkö teillä rahkeet kahden pienen hoitamiseen jos kaikki ei meekään käsikirjoituksen mukaan.Meillä tälle kuopukselle tuli korvakierre joka johti putkitukseen jo 7kk iässä ja kyllä voin sanoa että jos tässä nyt jo toinen ois tulossa nii huh huh. Tää kuopus valvottaa vieläki rankasti vaikka kohta 1v. Ap:lla taitaa olla hyvin nukkuva, helppo vauva kun jo haaveilee toisesta??
siis ei pahalla mutta oon huomannu että ne ketkä saa hyvin nukkuvan vauvan, innostuu usein tekeen sen toisen tosi äkkiä, joilla on koliikki- tai muutoin vaativampi tapaus, ne ei ees aattelekaan toista lasta jos edellinen on vasta 2kk