Lasten hoitoon jättämisestä ammattilaisten suusta

• Viestiketjun aloittaja äiti yhdelle
  • Ensimmäinen viesti
"sipuli"
[QUOTE="tummeli";24492181]Kyllä p**rkele se lasten hyvinvointi lähtee elämän kokonaisuudesta, ei yksityiskohdista. Perheen yleinen hyvinvointi on kaiken lähtökohta, koska ennen kaikkea kodin ilmapiiri on se kun vaikuttaa lapsen psyykeeseen. Mutta naiset - mitä muuta ei osata tehdä kuin pönkätä milloin milläkin huonoa itsetuntoa, vallankin juuri arvostelemalla toisten ratkaisuja.

APkin selvästi omaa tämän huonon itsetunnon kun tarttee omia ratkaisujaa toitotaa taivaan ainoina tosina (ja pänkätä sitä vielä ammattilaisten lausunnoilla). JOKAINEN teistä tietää mikä on parasta TEIDÄN perheella, kun sen mukaan menee ollaan jo pirun pitkällä lapsen kanssa.[/QUOTE]

Kaikki on sanottu :) Samaa mieltä.

tyrsk
Meillä ainakin on aina ollut ja tulee olemaan lasten parhaaksi se, että äiti ja isäkin huolehtii itsestään oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Vanhempien hyvinvoinnin kautta myös lapsi voi hyvin, eikä siihen ammattilaisia tarvita :D
Juuri näin. Ja ammattitaitoiset ammattilaiset myöskin ymmärtävät, että paras apu on vanhempien tukeminen heidän omissa valinnoissaan. Eli parhaat ovat asiakkaansa edessä sitä mieltä, että "olet tehnyt perheellesi parhaan ratkaisun".

"vieras"
En jaksanu lukee ketjua mutta varmaan ihan totta mitä asiantuntijat sanoo.
Mut siitä huolimatta kaikilla ei oo mahdollisuutta hoitaa lasta kotona. Mut vietiin hoitoon vauvana kun olin 2 kk kun mutsin äippäloma loppu. Mä joudun viemään omani hoitoon kun oma äippäloma loppuu. N. 500 euroa kuukaudessa ei riitä lapsen/perheen elättämiseen.
Tämä on fakta eikä se muuksi muutu vaikka kuinka haluaisin jäädä kotiin.

Kertokaahan, kuka on törmännyt neuvolan tätiin, lääkäriin tai muuhun joka kritisoi vanhempia siitä että lapsi on kotona tai hoidossa? Aivan, tuskin kukaan. Miettikää nyt itse kun neuvolassa sanottaisiin kuten täällä, juu älä kuule vaan mene töihin kun lapsi on 1v. Ai ei ole rahaa? No sossu maksaa ja myytte talon ja kituutatte. :LOL:

Muutenkin on aika luonnollista että korvakierteisestä lapsesta todetaan että on hyvä olla kotona. Juurikin kun muutenkin on jatkuvasti kipeänä, jopa kotioloissa, niin miten kävisikään ryhmässä.

Näiden elämän totuutuksien laukominen yleisesti on aika tyhjänpäiväistä. Jos haluat auttaa jotakuta tarjoa apua ja ohjeita jotka ottavat huomioon hänen elämäntilanteensa ja -arvonsa (henkilökohtainen keskustelu). Muuten elä omaa elämääsi älä muiden, älkä pakota muita elämään sinun elämääsi.

:saint: Olen hyvä äiti:saint:
PARAS lapsilleni.

Käyn töissä iltaisin hermolomalla ja odotan päivisin että pääsen töihin. Töistä tullessani odotan että saan peitellä heidät. Aamulla on mukavaa pötkötellä yhdessä. Ja onneksi saan pian hoitopaikan 5.v lapselle jonka mielestä äidin kanssa kotona oleminen on sikatylsää. Eikä se haittaa, saa ollakin, minäkin pidän töissä käymisestä, siten on mukavampaa olla kotona. Eli pian lapseni saa hoitopaikan, jossa viettää muutaman tunnin viikosta. Vauva ja minä saamme laatuaikaa, kunnes ilta palkitsee minut: aikusia ihmisiä ja saan olla MINÄ.

Mikään ei vahingoita lasta, jos suhde vanhempiin ja läheisiin aikuisiin on terve.

Yhteistyössä