Lasten hauskoja sanoja, taas

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Hirveen huonosti puhuvat teidän lapset. :O Ootte varmaan lässyttäneet niille vauvasta saakka?
Meidän lapsemme oppi puhumaan 1 vuotiaana sanoilla "Äiti, mamma" "isä, pappa". Nyt 2,5 vuotiaana puhuu jo täysin, ilman omakeksimiä sanoa.

Meillä tyttö osaa esimerkiksi sanoa "Äiti, laittaisitko minulle tagliatelle-pastaa normaali makaronien sijaan?" "Ja tästä perspektiivistä katsottuna.." "Laitetaanko päälle tänään Reimateg vai Ticket-haalari?"

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Hirveen huonosti puhuvat teidän lapset. :O Ootte varmaan lässyttäneet niille vauvasta saakka?
Meidän lapsemme oppi puhumaan 1 vuotiaana sanoilla "Äiti, mamma" "isä, pappa". Nyt 2,5 vuotiaana puhuu jo täysin, ilman omakeksimiä sanoa.

Meillä tyttö osaa esimerkiksi sanoa "Äiti, laittaisitko minulle tagliatelle-pastaa normaali makaronien sijaan?" "Ja tästä perspektiivistä katsottuna.." "Laitetaanko päälle tänään Reimateg vai Ticket-haalari?"

Hyi hyi hyi mikä VIRHE :laugh: tec eikä TEG

:laugh: :laugh: FAIL :whistle:

No hitaasti on lapsesi puhe kehittynyt, meillä lapsi puhui vastaavia lauseita jo 9 kk-ikäisenä ja osasi jo puolivuotiaana sanoa sanan reimateC ihan oikein. Nyt 2.5-vuotiaana hän kirjoittaa yliopistossa väitöskirjaa.

Meillä lapsi ei aina sano L:ää selvästi jos on sanan ensimäinen kirjain, muistuttaa enemmän H:ta kun lapsi puhuu... Esimerkiksi lapsi pyytää Luola-Muumia ja sit kun se eka kirjain vaihtuu H:si :D :laugh:

Yhteistyössä