Lasten aamupalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuliinit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppuliinit

Jäsen
13.12.2005
170
0
16
Mitä teidän lapset syö aamupalaksi? Meillä syödään aamuin illoin puuroa. Ihan ok kun lapsetkin tykkäävät, mutta en enää tiedä mitä syöttäisin lapsille aamulla kun ei tuo puuro pidä nälkää ollenkaan.

Kun olen aamupalan saanut siivottua niin alan heti ruokaa laittamaan ja hyvä että ruoka ehtii valmistua niin on jo niiiiin hirveä nälkä että ei jakseta millään odottaa..... :ashamed: Ihmeellistä. ja lapset 1v ja 3v.

viiliä + banaania + kanelia (meidä 1 veen herkku)
wetabixiä johon raastetaan päärynää tai omenaa
Lisäksi leipää

Puuroon voisit sinäkin lisätä itse tehtyä hedelmäsosetta, omenakin pitää hyvin nälkää, Itselleni riittää yksi omena hyvin lounaaseen saakka. Tai mustikkaa puuron sekaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
jos ne syö liian pienet annokset? Meillä poika syö joskus jugurttia puuron jälkeen,ja joskus nälkä tulee nopeesti joskus ei :D

Ei todellakaan voi syödä liian pieniä annoksia ;) Ne vetää sitä nimittäin TOOSI paljon!! Ja yleensä laitan vielä puuron sekaan jogurttiakin. Olen tullut siihen tulokseen että meillä vain on niin nälkäiset lapset!!

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
jos ne syö liian pienet annokset? Meillä poika syö joskus jugurttia puuron jälkeen,ja joskus nälkä tulee nopeesti joskus ei :D

Ei todellakaan voi syödä liian pieniä annoksia ;) Ne vetää sitä nimittäin TOOSI paljon!! Ja yleensä laitan vielä puuron sekaan jogurttiakin. Olen tullut siihen tulokseen että meillä vain on niin nälkäiset lapset!!
Mut sehän on vaan hyvä et ruokaa maistuu :)

Olen kyllä kokeillut leipä linjaakin, mutta kun eivät ne oikein syö sitä. Murustelevat lähinnä ja puolikin leipää on tosi kova juttu. Puuron sekaan kyllä laitan aina jotain, jogurttia tai hedelmäsosetta tai kiisseliä/soppaa. Viili ei meillä maistu, paitsi viilis.

Kai meidän täytyy aloittaa aamu prinssi nakeilla ja pekonilla!! :laugh: :laugh:

Meidän neiti 2 v herää aikaisin ja tänäänkin söi ensin jugurttia ja muroja, hetken päästä kaurapuuroa, jossa marjasosetta. Sitten kun isoveli heräs, söi vielä leipää ja omenaa. Puuro menee yleensä aamuisin hyvin, illalla syö leipää, tai ei mitään, jos ruoka ollut myöhemmin. Isompi syö leipää ja kaakaota ja hedelmistä tykkäävät myös. Välillä muroja.

On kausia jotta lapset ei syöneet aamupalaksi oikein mitään, mutta ruoalla oikein hyvin. Lapsilla vaihtelee tuo syömistouhu, meillä ainakin.

Yhteistyössä