Lastehoitajan tuntitaksa?

Olen hankkimassa lapsillemme hoitajaa kerran viikossa kahden tunnin ajan. Kertokaahan mielipiteitänne/kokemuksianne vanhemmat ja hoitajat mikä olisi sopiva tuntihinta 15v. tytölle joka hoitaisi lapsemme? Mll:n tuntitaksahan on 4,2e/tunti, toki se on puoivapaaehtoistyötä.

 
kkk
Mitä tarkoitat "puolivapaaehtoisella". Tuskin kukaan huvikseen tuntemattomien tenavien kanssa viitsii...kyllä MLL. n nuoret haluavat taskurahoja siinä missä kuka tahansa TYÖSTÄ palkkaa.

Mutta kysymykseesi..5 euroa tunti vois olla oukei ?
 
Tarkoitan sitä, että puolivapaaehtoistahan se on. Pieni palkkio hoitajalle kun ajattelee että hoitaa tuolla hinnalla kaikki perheen lapset joita voi olla useita. Toki taksa on noussut, itse nuorempana olin mll:n hoitaja ja silloin tuntihinta oli 20mk. Onneksi kuitenkin on alhainen hinta, että minäkin kotiäitinä voin silloin tällöin ottaa sieltä hoitajan.
 
Me maksetaan 20v tytölle 5euroa kerta, käy kahdesti viikossa 4h kerrallaan, kaksi lasta hoidettavana, pienin ei vielä voi olla hoitajan kanssa (pienin 2vko). =)

Eli 15vuotiaalle kymppi kahdesta tunnista olisi loistosumma!

Lisäksi meillä hoitaja ruokailee lasten kanssa joka kerta.
 
Noista MLL:n lapsenvahdeista...

Jos haluaa olla reilu, niin jos hoitajalla monta hoidettavaa ja tyytyväinen hoitajan työhön, niin voihan "tyänantaja" antaa sitä palkkaa vähän enemmänkin kuin 4?+risat..
Euro tai kaksi esim lisää ei varmaan tunnu rahapussissa loppujen lopuksi isolta summalta, mutta lämmittää varmasti hoitajan mieltä!
Minusta ainakin kohtuullista sellainen... =) =)
 
HokkusPokkus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 08:51 Leppis x 4 kirjoitti:
Noista MLL:n lapsenvahdeista...

Jos haluaa olla reilu, niin jos hoitajalla monta hoidettavaa ja tyytyväinen hoitajan työhön, niin voihan "tyänantaja" antaa sitä palkkaa vähän enemmänkin kuin 4?+risat..
Euro tai kaksi esim lisää ei varmaan tunnu rahapussissa loppujen lopuksi isolta summalta, mutta lämmittää varmasti hoitajan mieltä!
Minusta ainakin kohtuullista sellainen... =) =)
mll hoitsut: juu, nuorille olen antanut lisää,olen maksanut about 5 euroo... vanhemmat eivät yleensä halua yhtään ekstraa, vaan kaivavat sitten vaihtorahaa väkisin.
 

Yhteistyössä