Lasta ei saa itkettää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk

Vieras
Tää tarina on yhdestä tutun lapsesta.
Heidän kolme vuotias lapsi jätti vasta äskettäin yöllisen mehupullon pois. Kuulemma vasta nyt jättivät koska eivät ole viitsineet huudattaa lasta yöllä. Tää lapsi on itse pessyt hampaansa. Hänellä on vielä tavallinen tutti käytössä. Nyt hänellä on sit hampaat jo ihan sökönä. JOutuu käymään hammaslääkärissä laitattamassa jotain fluoria niihin. Ja sen takia tää lapsi on itse pessyt hampaansa koska hän niin haluaa, eikä halua että esim. äiti pesisi ne....
Siis tää on jotain ihan järkyttävää!
Tän lapsen äiti ei pidä mitään kuria tälle lapselle! (Lapselle ei saa edes korottaa ääntä tms.)
Sit jos tälle lapselle tulee paha mielijostain, esim. jos joku kieltää tätä lasta tekemästä jotain, niin hän alkaa heti itkeä ja huutaa aivan kauheasti. Ja mitä tekee tän lapsen äiti... ottaa lapsen syliin ja antaa tutin suuhun tyyliin että ei meidän lasta saa noin kieltää kun toinen käy itkemään, lässyn lässyn....
Minulta oikein savu nousee korvista kun ajattelenkin heitä....

Voi prhana....!!!!!!! Mä en sitten kans ymmärrä tollasia vanhempia!!!!! Että annetaan lapsen määrätä,mennään 3v ehdoilla!! TUlee ehkä tulevaisuudessa olemaan vielä hieman vaikeeta senkanssa!!!! Sitä paitsi rakkauttahan on asettaa rajoja! Mitähän kun se pikku kullanmuru kokee jokin pvä vastoinkäymisiä ja isi ja äiti ei ookkaan aina puhaltamassa!? Harmittaa että tollasia on yllättävän paljon..... :/

........ ja miettikää niitä päiväkodin tätejä ja opettajia ja ennenkaikkea niitä toisia lapsia, jotka joutuvat olemaan tämän kultamussun kanssa samassa luokassa tai päiväkotiryhmässä tai missä tahana.
Millainen terrori kakarasta tuleekaan muita lapsia kohtaan !

Hei,

Onko heidän lapsensa kauan odotettu ja toivottu? Kuullostaisi siltä, että vanhemmat ovat saaneet hänet miten sen sanoisi kypsässä iässä.

Meinaan mun tuttavissani on yksi vastaava tapaus. Vanhemaat saivat tytön päällee nelikymppisinä ja tyttö sai lapsesta asti aivan kaiken mitä halusi. No nyt tyttö on 16v ja peli on menetetty. Ei minkäänlaista kuria, ei käytöstapoja toisia kohtaan, jallittaa vanhempiaan minkä kerkeää ja rahaa irtoaa aina iskältä tai äidiltä. Riparille hän ei koskaan mennyt koska saa lahjoja muutenkin mutta synkkä totuus on, ettei tytöllä ole oikeita kavereita, koska kukaan ei hänestä pidä. Kavereita hän saa isän rahoilla hetkeksi. Toisaalta raivostuttaa ja toisaalta säälittää. Ei tule olemaan helppoa elämässä kun oikeat vastoinkäymiset alkavat ja ei ole vanhemmat enää suojelemassa. Eihän tässä itsekkään kasvattajana ole mikään täydellisyys mutta rajoja ja rakkautta koetetaan antaa muksuille ja niin onneksi moni muukin.

mulla kans yks puistotuttu melki samanlainen. 3v saa itse päättää mitä laittaa ulos päälle (usein on ohut puuvillainen haalari joka on jo liian pieni ja heti läpimärkä, mutta lapsi HALUAA sen päällensä) ja voi voi kun äiti joutuu sen sit pedemään joka päivä... lapselle ostettu tutti ja laitettu vaipat vaikka ollut sekä päivä ja yökuiva pitkään, koska lapsi haluaa... Oltiin kävelyllä kaupungilla ja äidin olisi pitänyt laittaa isälle lounas valmiiksi (oli siis tarkoitus tulla kotiin syömään kesken työpäivän), niin tämä pieni kullanmuru halusi kävellä siksakkia niin että puolen tunnin matka kesti normaalin puolentunnin sijaan 2h niin isälle soitetaan ettei kannata tulla kotiin syömään, lapsi haluaa kävellä.... että jäipä isä ilman lounasta kun ei ehditty ajoissa kotiin. voi aargh. siis olen sitä mieltä että jokainen tehköön tyylillään mut tällaiset esimerkit tuntuu siltä että jossain kohtaa on menty yli. Ei lapselta kysytä haluatko pestä hampaasi tai mitä haluat lounaaksi. "karkkia", no eiköhän lähetä kaupasta hakemaan jos ei satu kotona olemaan. mieluummin kai pipo kireällä kuin lapsipomo perheessä....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 21:52 niin ja kirjoitti:
........ ja miettikää niitä päiväkodin tätejä ja opettajia ja ennenkaikkea niitä toisia lapsia, jotka joutuvat olemaan tämän kultamussun kanssa samassa luokassa tai päiväkotiryhmässä tai missä tahana.
Millainen terrori kakarasta tuleekaan muita lapsia kohtaan !
Olen siis tän ketjun aloittaja. Minun lapseni joutuu olemaan tän kyseisen lapsen kans tekemisissä pakostakin, joten tiedän kuinka hän käyttäytyy toisia lapsia kohtaan... Ja se ei ole mitään kivaa. Välillä hän vaan käy päälle kuin yleinen syyttäjä. Välillä ois kyl tehny mieli ottaa tää äiti ja lapsi yhteiseen puhutteluun. Joo ja tosiaan, tää lapsi on heidän ns. iltatähti. Lapsen isä kyl pitää kuria tälle mut kun hän ei ole 24 h vuorokaudessa tän lapsen kans niin ku äitinsä (tai siis onhan tää lapsi päiväkodissa).
Sillehän ei mahda mitään jos kuria yritetään pitää lapselle ja hän ei siitä huolimatta aina usko, mut että tää et sille ei edes pidetä kuria niin tää menee yli hilseen.

Harmi että tämmöset iltatähdet sitten leimaa kaikki iltatähti.lapset j a heidän vanhempansa, ajatellaan heti että ahaa, ne antaa tenavan tehdä mitä huvittaa ja lellii sen eikä aseta rajoja, koska on iltatähti.

Kylä iltatähtöstä jotenkin hellemmällä kädellä kasvattaa kuin niitä nuorena tehtyjä :whistle: kun on kaikki ikävaiheet jo kokenut ja seurannt, omat virheetkin havainnut ja ne sudenkuopat, ja sitten se, että milloin kannattaa alkaa ne taistelut tms. ja missä asioissa ei niin kannata nipottaa.. lapsesta lapsena nauttii enemmän, eri tavalla, ei ole "kiire " saada isoksi.

Mutta ei kaikkien iltatähtöset lellikkejä ja kurittomia ole :attn:

Täytyy sanoa että olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä!!

Oon monesti miettinyt että mitä liikkuu sellaisen aikuisen päässä joka hiiltymättä antaa pikkutenavan määrätä ja pomottaa? Onko oma minä ihan kunnossa jos ei siis yhtään edes raivostuta sellainen nenille hyppiminen? Ja joskus muistan, olikohan siinä vaimot vaihtoon ohjelmassa, tv:ssä kuitenkin, niin oli sellainen isä jota lapsi mätki päin naamaa koko ajan ja hän ei edes kieltänyt, istui vain kärsivän näköisenä ja korkeintaan mumisi että et nyt viittis.. :o

En minä tiedä, mutta mun mielestä on aika tervettä tuntea vihastusta kun oma muksu lyö tai potkii. Tai huutaa päin naamaa, isottelee. Ja siitä olisi niinkuin luonnollinen reaktio sitten ilmaista asia lapselle että näin ei toimita. Ihan niinkuin näin maalaisjärjelläkin siis, vaikka ei olisi jaksanut näitä asioita sen kummemmin miettiä ja pohtia kuinka lapsi aikuisena sitten elämässään pärjää.

:whistle:

Ei tarkoitukseni ollut mitenkään yleistää tätä iltatähti hommaa! Mutta tämä heidän lapsensa nyt vaan sattuu olemaan heidän iltatähti, muista "iltatähdistä" minulla ei ole kokemusta, joten en voi yhden kokemuksen perusteella tosiaankaan yleistää. Meillä on nyt vauva ja minua hirvittää että millon tää kyseinen lapsi käy tän meidän vauvan päälle kuin yleinen syyttäjä. Sitä hän ei voi tehdä jos vauva on minun sylissä mut sit kun vauva on tän kyseisen lapsen äidin sylissä nii se antaa sen lapsen "halailla ja kaulailla" ja lääppiä naamasta jne. vauvaa. Sehän voi yht äkkiä vaikka repäistä sitä naamasta niinku se on tehny tälle meidän vanhemmalle lapselle....

Juh. Tunnen yhden tällaisen perheen. Heidän lapsensa mm. potkaisi tyttäreni kerrossängyn yläsängystä alas, löi brion vasaralla tytärtäni päähän jne. Kuinka ollakaan tällä tytöllä todettiin ad/hd ja vanhemmat piiloutuivat diagnoosin taakse eivätkä kieltäneet sitäkään vähään... kunnes joutuivat onneksi koko perhe kaksi kertaa viikossa neljäksi tunniksi sairaalaan jotta ammatti auttajat voisivat saada vanhemmat paremmiksi kasvattajiksi. Se tuotti tulosta ja nyt lapsista on tullut kunnon kansalaisia ja kummastakaan ei huomaa normaali oloissa että heillä mitään diagnoosia olisikaan. Vain suuressa ryhmässä on hieman levoton olo mutta sekin hallittavissa kun on vain hyvä ja kekseliäs ohjaaja. Että näin.

Harmi, että lapset ei voi itse valita vanhempiaan, sillä tollaset vanhemmat tekee vain pahaa lapselleen, vaikka itse toisin ajattelevat. Rajat ja rakkaus, se on kaiken perusta. Vaikka joudun itse nykyään itkettämään poikaani (2v4kk) illalla, että saan hänet rauhottumaan unille, niin se johtuu rakkaudesta poikaani kohtaan, ei mistään muusta. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 22:57 Mie kirjoitti:
Juh. Tunnen yhden tällaisen perheen. Heidän lapsensa mm. potkaisi tyttäreni kerrossängyn yläsängystä alas, löi brion vasaralla tytärtäni päähän jne. Kuinka ollakaan tällä tytöllä todettiin ad/hd ja vanhemmat piiloutuivat diagnoosin taakse eivätkä kieltäneet sitäkään vähään... kunnes joutuivat onneksi koko perhe kaksi kertaa viikossa neljäksi tunniksi sairaalaan jotta ammatti auttajat voisivat saada vanhemmat paremmiksi kasvattajiksi. Se tuotti tulosta ja nyt lapsista on tullut kunnon kansalaisia ja kummastakaan ei huomaa normaali oloissa että heillä mitään diagnoosia olisikaan. Vain suuressa ryhmässä on hieman levoton olo mutta sekin hallittavissa kun on vain hyvä ja kekseliäs ohjaaja. Että näin.
En tiijä onks tällä lapsella adhd mut tosi vilkas ja kova ääninen hän ainaskin on. Joskus olemme leikillämme sanoneet :ashamed: että se adhd lapsi. Ainaskin sen tiedän että hän on huono keskittymään mihinkään, jos vertaa håntä muutamaan muuhun lapseen. Tiedän että lapsia ei saa vertailla mut kummiskin...
Sen verran olen tullut epäluuloisesksi tätä lasta kohtaan että en jätä hetkeksikään omaa lastani sen seuraan.

mä olen ainakin niin "kamala", että komennan lasta, oli se sitten KENEN TAHANSA, JOS näen hänen tekevän pahaa jollekin toiselle lapselle tai jotain tosi kauheeta muuten, esim puistossa tm!!!! ystävällisesti kyllä menen sanomaan että no,noin ei saa tehdä,kukaan,kellekään,koska......... jos ei vanhemmat ite osaa komentaa, kyllä jonkun täytyy...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 17:49 ärsyttää kans kirjoitti:
mulla kans yks puistotuttu melki samanlainen. 3v saa itse päättää mitä laittaa ulos päälle (usein on ohut puuvillainen haalari joka on jo liian pieni ja heti läpimärkä, mutta lapsi HALUAA sen päällensä) ja voi voi kun äiti joutuu sen sit pedemään joka päivä... lapselle ostettu tutti ja laitettu vaipat vaikka ollut sekä päivä ja yökuiva pitkään, koska lapsi haluaa... Oltiin kävelyllä kaupungilla ja äidin olisi pitänyt laittaa isälle lounas valmiiksi (oli siis tarkoitus tulla kotiin syömään kesken työpäivän), niin tämä pieni kullanmuru halusi kävellä siksakkia niin että puolen tunnin matka kesti normaalin puolentunnin sijaan 2h niin isälle soitetaan ettei kannata tulla kotiin syömään, lapsi haluaa kävellä.... että jäipä isä ilman lounasta kun ei ehditty ajoissa kotiin. voi aargh. siis olen sitä mieltä että jokainen tehköön tyylillään mut tällaiset esimerkit tuntuu siltä että jossain kohtaa on menty yli. Ei lapselta kysytä haluatko pestä hampaasi tai mitä haluat lounaaksi. "karkkia", no eiköhän lähetä kaupasta hakemaan jos ei satu kotona olemaan. mieluummin kai pipo kireällä kuin lapsipomo perheessä....

Tuossa perheessä on kyllä lapsen ja vanhemman paikat päässeet vaihtumaan, kun lapsi pyörittää aikuisia mielensä mukaan. Järki käteen!

Yhteistyössä