Lassie - Reima erot?

• Viestiketjun aloittaja Ostaja
  • Ensimmäinen viesti
Ostaja
Lassie ja Reima ilmeisesti valmistetaan samassa tehtaassa, vai? Ainakin Reiman tehtaan myymälässä Kankaanpäässä on myös Lassieta myynnissä.

Eli voisiko joku nyt sit selittää mitä eroa niillä puvuilla käytännössä on? Hinta ero on huima, johtuuko se VAIN reima nimestä?

Meillä hajosi Lassien kaksiosaisesta puvusta vetskari tokalla käyttökerralla, ja housuista purkaantui sauma ekassa pesussa.

Lassiesta lähtee myös heijastimet helpolla irti. Muuten olen tähän mennessä (ennen tuota pukua, joka hajosi heti) ollut siihen tyytyväinen.

Reimaa ei olla rikki saatu.

Ostaja
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjä:
Reimassa on korkeampi vesipilariarvo, pitää paremmin vettä. Perusmalleissa ei kummassakaan ole saumoja teipattu.
Joo mutta jos pilari on yli 5000 niin on veden pitävä, mitä merkitystä sillä on vaikka olis 10 000 tuo arvo, lopputulos on sama.

Mites onko Lassie TEC ja Reima TEC saumat teipattu?

Alkuperäinen kirjoittaja Ostaja:
Reimassa on korkeampi vesipilariarvo, pitää paremmin vettä. Perusmalleissa ei kummassakaan ole saumoja teipattu.
Joo mutta jos pilari on yli 5000 niin on veden pitävä, mitä merkitystä sillä on vaikka olis 10 000 tuo arvo, lopputulos on sama.
Lassietecin vesipilariarvo on vain 3000. Sekin tosin on käytännössä riittänyt, ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä hajosi Lassien kaksiosaisesta puvusta vetskari tokalla käyttökerralla, ja housuista purkaantui sauma ekassa pesussa.

Lassiesta lähtee myös heijastimet helpolla irti. Muuten olen tähän mennessä (ennen tuota pukua, joka hajosi heti) ollut siihen tyytyväinen.

Reimaa ei olla rikki saatu.
Meilläkin hajosi kerran haarasauma suht uudesta tai ainakin muuten hyväkuntoisesta Lassie-puvusta. Reklamoin tehtaalle ja sain postittaa sen heille asikaspalautuksena. He korjasivat sen ihan uudenveroiseksi ja palauttivat, mulle ei siis tullut mitään kustannuksia ja haalari oli taas kuin uusi.
Ja Lassie (supratech) kestää esim polvistaan naarmuuntumatta ja harmaantumatta paremmin kuin Reimatec ja Remu. Kolmen lapsen kokemuksella sanon. Kaikkia muita on kokeiltu paitsi Ticket-merkkisiä kun ovat niin kalliita.

Ostaja
Eli juu taidan sitten tuolta tehtaanmyymälästä katsella/ostella ennemmin tuota Lassieta. Meillä on ollut Lassien haalareita ja olen niistä tykänny. Jotenkin vaan olen ollut arka sen veden pitävyyden kanssa ja varoitellut lätäköistä ja "märistä" leikeistä. Ilmeisesti kuitenkin kestää tuo Lassiekin samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja nisse630063:
Meilläkin hajosi kerran haarasauma suht uudesta tai ainakin muuten hyväkuntoisesta puvusta. Reklamoin tehtaalle ja sain postittaa sen heille asikaspalautuksena. He korjasivat sen ihan uudenveroiseksi ja palauttivat, mulle ei siis tullut mitään kustannuksia ja haalari oli taas kuin uusi.
Ja Lassie (supratech) kestää esim polvistaan naarmuuntumatta ja harmaantumatta paremmin kuin Reimatec ja Remu. Kolmen lapsen kokemuksella sanon. Kaikkia muita on kokeiltu paitsi Ticket-merkkisiä kun ovat niin kalliita.
Supratech on kyllä kestävää matskua :)
Mutta ei sitä voi mun mielestä verrata kestävyydeltään kosteussuojahaalariin (Remu, Reimatec) koska on ominaisuuksiltaan niin erilainen. Oikein hyvä kuivan kelin haalari se kyllä on.
Meillä ei ole mennyt rikki mikään muu kuin tuo Lassie. Ei Reimat tecillä tai ilman, ei Remu, ei Jonathan, ei Ticket, ei Everest...Ja heijastimet ovat tippuneet vain Lassiesta, se tosin on hyvin pieni vika mun mielestä, ja helppohan se selässä oleva heijastinkolmio on takaisin ommella :)

Ammattilainen
Meillä on molempia ja ei ole järin suurta laatueroa, molemmista siis tec-versiot. Ehhdottomasti hinta-laatusuhde on lassietecissa parempi, niitähän saa melkein 2 siihen rahaan kun yhden reimatecin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ostaja:
Lassietecin vesipilariarvo on vain 3000. Sekin tosin on käytännössä riittänyt, ainakin meillä.
Meillä on Lassietecin puvut pettäneet aina jossain vaiheessa. Myös uutena eli ei kertaakaan pestynä tai väärin kuivatettuna. Viime talvena pitemmän ulkoilun jälkeen oli aina housujen saumoista tullut kosteus läpi ja lapsen sisähousut oli ihan märän housujen sisäsaumojen kohdalta. Myös Lassietecin välikausihaalari on kastunut läpi kaatosateessa. En tiedä pitäisikö sen edes toimia paremmin, mutta jos kerran vedenpitävänä myydään ja kuravaatteet pitää kuitenkin hankkia, niin en tiedä onko laatu kovin hyvä. Ja meillä on siis ollut useampi eri puku samaa merkkiä. Halvalla alesta ostettuja, muuten en ostaisikaan.

Ostaja
Mutta eihän Lassie tec, eihän sitä myydä vedenpitävänä? Reimatec on vedenpitävä.

Taidan kyllä ennnemin ostaa Lassieta kuin Reimaa. Tosin riippuu niistä hinnoista siellä. Mutta en nyt oikeesti nää järkee ostaa 50 ? pukua jos toista merkkiä saa 2 pukua 60 ?.

Kuitenkin tarhassa laittavat sadekelillä kura vaatteet päälle.

op
Tosta tuli mieleen että kuinka hyvin sellanen ulkoilupuku kestää sadetta jossa on vesipilari 3000? Kastuuko kovassa sateessa jos esim. pyöräilee?

Alkuperäinen kirjoittaja op:
Tosta tuli mieleen että kuinka hyvin sellanen ulkoilupuku kestää sadetta jossa on vesipilari 3000? Kastuuko kovassa sateessa jos esim. pyöräilee?
Riippuu siitä, miten kauan on siellä sateessa, miten kovaa sataa, ja onko saumat teipattu :)
Mutta ei mun "kolmetonnisesta" ole vesi tullut läpi. En tosin ole sitä varsinaisena sadeasuna käyttänytkään, silloin pidän korkeamman vesipilariarvon pukua.

Pojalla kaksi lassieta, perusmalli ja lassietec. Kumpikaan ei ole päästänyt vettä tahi hajonnut käytössä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Lämpimiä molemmat ja heijastimetkin tallella kaikki. En vaihtas reimaan vain nimen takia ja siksi että sitä kehutaan, kun mitään moitittavaa en löydä noista puvuista. Ihan loskalammikossakin on uinut sillä techaalarilla ja aivan kuiva sisältä.

Meillä on nyt molemmat puvut käytössä. Reimatec ja sitten se Lassien perusmalli, joka oli Citymarketissa syksyllä tarjouksessa. Pidän tuota Reimaa loskakelillä ja nuoskalumessa jne. ja Lassieta sitten ei niin märässä kelissä. Eroja olen nyt huomannut ainakin sen, että tuo Lassie on jumalattoman sähköinen! Pukiessa saan sähköiskuja koko ajan :LOL:

Reimassa on ne joitain kestävämpiä yksityskohta esim. muoviset jalkalenkit ja Lassiessa ne on taas sitä kuminauhaa. Reima ilmeisesti hengittää paremmin, sillä Lassien puvussa tahtoo hikistyä esim. turvaistuimessa. Reima pitää selkeästi paremmin vettä, tosin meillä tuo Lassie ei miään "tecci" olekaan, joten eipä sitä voi odottaakaan.

op
[quote="åboriginaali
Riippuu siitä, miten kauan on siellä sateessa, miten kovaa sataa, ja onko saumat teipattu :)
Mutta ei mun "kolmetonnisesta" ole vesi tullut läpi. En tosin ole sitä varsinaisena sadeasuna käyttänytkään, silloin pidän korkeamman vesipilariarvon pukua.[/quote]

Jos sataa kaatamalla ja esim 45 min pyöräilee tai kävelee. Kosteussuojasuihkeella kyllästetty tuulipuku ainakin imaisi vedet heti läpi. Mut siinä ei taida noin paljoa olla vesipilaria.

Sit mulla on yksi irtotakki jossa on jonkinlainen kalvo mutten tiedä sen vesipilaria. Rukka AWS Wind luki lapussa. Se kestää jonkun aikaa mutta tunnin kävely sateessa josta puolet kaatosateessa oli liikaa. Vesi tuli läpi muualtakin kuin saumoista.

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä on nyt molemmat puvut käytössä. Reimatec ja sitten se Lassien perusmalli, joka oli Citymarketissa syksyllä tarjouksessa. Pidän tuota Reimaa loskakelillä ja nuoskalumessa jne. ja Lassieta sitten ei niin märässä kelissä. Eroja olen nyt huomannut ainakin sen, että tuo Lassie on jumalattoman sähköinen! Pukiessa saan sähköiskuja koko ajan :LOL:

Reimassa on ne joitain kestävämpiä yksityskohta esim. muoviset jalkalenkit ja Lassiessa ne on taas sitä kuminauhaa. Reima ilmeisesti hengittää paremmin, sillä Lassien puvussa tahtoo hikistyä esim. turvaistuimessa. Reima pitää selkeästi paremmin vettä, tosin meillä tuo Lassie ei miään "tecci" olekaan, joten eipä sitä voi odottaakaan.
No tietenkään ei voi verrata lassien perusmallia reimateciin. Ainakin meillä LassieTECissä on kumiset tai jotkut "silikoniset" kestävät jalkalenksut, ei kuminauhaa.

työäiti
lassien haalareissa ei taida olla saumat teipattu.

Minusta yksi suuri asia on myös ulkonäkö. Lassiessa tosin olen nähnyt hyvännäköisen mutta en maksa 2-osaisesta 55e jos siinä on surkea vedenpito. Se on vain hivenen halvempi kuin perusreima. Tec- versiota en ole nähnyt kaupoissa kivoja. Tosin reiman mallit on ankeita tänä talvena myös. Joten ostan jotain ihan muuta.

Reimatecillä on korkea jälleenmyyntiarvo. Ihmiset maksaa hirmu summia käytetyistä haalareista. Siinä yksi plussa lisää Reimalle.

Meillä ollut molempia käytössä. Remuista tykkään eniten vaikkei tähän kuulunukaan. Lassien G-tech haalarista irtosi neppari ja käsineet meni pesussa käyttökelvottomaksi. Mutta materiaali tosi kestävää. Mutta ei minusta Reimatecinkään laatu mitään huippuluokkaa ole, kuluu kyllä sekin puhki. Vedenpitävyys kyllä on hyvä. Mutta tosiaan jos alesta löytyy kohtuuhinnalla, niin siitä saa omat pois käytettynä kun myy eteenpäin.

Yhteistyössä