Laskun eräpäivä

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Laskun eräpäivä on 5.8 ja rahaa tulee vasta 13.8... Soitin ja kysyin et voiko siirtää eräpäivää siihen asti, niin ei voi... :/
Ehtiikö tuo nyt mennä jonnekkin perintää tms?
 
Karhulasku saattaa tulla ja siihen on yleensä jotain lisätty päälle. Ja jos kerkiät maksamaan laskun ja karhu tulee seuraavana päivänä niin sitten ne lisää sen muistutusmaksun seuraavaan laskuun. (jos siis lyseessä lasku joka tulee tietyin väliajoin)

On kyllä tosi outoa ettet ole saanut eräpäivää siirrettyä! Olen paljonkin joutunut siirtelemään eräpäiviä ja aina on kaikkialta sanottu että onnistuu helposti, paitsi DNA:lta :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
harvemmin noita eräpäiviä lähdetäänkään muuttamaan, koska viivästyskorko alkaa juosta heti. Maksuaikaa yleensä saa...korollista.
Mä olen saanut monista paikoista siirrettyä maksupäivää ilman mitään korkoja! Ja toisaalta jos jossain on ollut korko niin se on ollut paljon 5? maksumuistutusta pienempi.
 
no
Jos on yli kuukauden hannannut maksua (2 karhua ja alkup. maksuaika) en ihmettele ettei joustoa tule. Seuraavaksi voi mennä perintään, maksat sen sitten 13 pvä. Onko summa todella suuri?
 
no
Tollaset pienehköt summat kun on kyseessä, sopisin heti laskun tultua (tai ennen,jos tietää milloin on tulossa) osamaksusta tai jonkinlaisesta muusta maksumenettelystä. Ei kannata jättää kahden karhun jälkeen selvitettäväksi, sillon ei armoa helposti heru. Joko teet niin, että odotat sinne 13 pvään ja maksat sitten heti ja toivot parasta, tai perintäkirjeen tultua yrität sopia jostain helpottavasta menettelystä.
 
vieras
No sanoohan sen nyt järkikin, että jos kerran on saanut lykkäystä eräpäivään, siihen pitää sitten löytyä rahat kun se sovittu eräpäivä tulee eteen. Mieluummin sitten yrittää jotain toista laskua siirtää ja hoitaa se jo lykätty lasku pois päiväjärjestyksestä. Vai ajattelitko, että kun kerran sai lykkäystä, joustavat varmasti vielä jatkossakin?
 

Yhteistyössä