Lasku ulosotosta!!??KÄÄK!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas

Vieras
Mun mies on ollu ihan outona jo jonkin aikaa, olen kysellyt syytä mutten ole vastausta saanut. eletty ollaan ihan niinkun ennenkin. olen kotihoidontuella lapsen kanssa kotona ja mies on yrittäjä.no sattuipas tänään pieni yllätys!

Siis..menin tossa postilaatikolle ja olin ottamassa päivän postia niin huomasin seassa kirjeen ulosottovirastolta. Se oli osoitettu minun miehelleni...
No, en sitten kehdannut ottaa postia kun ajattelin että hän ei ilmeisesti ole halunnu minun tietävän tällaisista vaikeuksista.
Tulin sitten sisälle ja aloin tonkia miehen laskuja tuolta laatikosta.Siis meidän/miehen yrityksen laskuja. Löysin vinon pinon maksukehotuksia "piilotettuina" muiden kirjekuorten joukkoon. Vakuutusmaksuja jne jne.. mitä ihmettä nyt teen?

Olemme aina eläneet "rahakasta" elämää. Siis ostettu mitä tarvittu ei mitenkään katseltu hintalappuja. Luuleeko mieheni että en olisi hänen kanssaan jos hän olisi kertonut minulle rahaongelmistaan? Voi kuinka väärässä hän onkaan. Töitä hänellä on koko ajan mutta maksuja ilmeisesti silti myöhässä aika lailla. Katsoin äsken hänen yrityksen tiliään (tiedän tein väärin halusin vain tietää totuuden) no, se oli miltei nollilla. säästötililtä otettu ne viimeisetkin...

ollaan lähdössä reissuun tuossa parin viikon päästä, tai oltiin lähdössä, mutta en enää voi mitenkään lähteä. millä rahalla? Mies ei ole asiasta puhunut minulle halaistua sanaa olen ollut siinä uskossa että kaikki hyvin.

Nyt kun mietin hän on miltei päivittäin ensimmäisenä kysynyt tuliko hälle postia, yleensä katsoo itse kun on hommansa tehnyt...nyt ollut todella kiinnostunut siitä. onko hän odottanut tuota kirjettä vai mitä?
Mitä ihmettä minä teen?Normaalisti hakisin postin tuohon pöydälle ja laavaisin sen läpi mitä siinä on. Mutta jotenkin nyt haluaisin kuitata tämän asian että en edes "olisi nähnyt" sitä kirjettä. Vai haenko postin ja suoraan kysyn kun mies tulee et "miksi meillä on tällainen"? ja otanko esille myös ne maksukehotukset?

Apuaaa....en kehtaa puhua tästä miehelleni koska raha on hälle aina arka aihe. voi rakas kulta miksei hän ole minulle voinut kertoa? olen ostellut kaikkea ihan normaalisti...nyt hävettää..

auttakaa mitä teen????oon ihan paniikissa!!voiko se kirje tarkoittaa jo että ulosottomiehet hakee meidän tavaroita pois vai mitä tämä on? en ymmärrä miksi mies on toiminut näin??

Jaktan vielä kun minulla niin haluttaisi avata se kirje ja katsoa itse mitä siinä lukee että saisin selvyyttä. Ilmeisesti hän on yrittänyt sopia nuita maksuja koska yhdessäkin muistutuksessa luki että "valituksistanne huolimatta teidän on maksettava siihen ja siihen päivään mennessä". en haluaisi ahistaa miestäni nurkkaan mutta nyt on sentään kyse meidän elämästä, ei vain hänen. Jos siis hakisin kirjeen ja avaisin sen..mitä teen?auttakaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:
Jaktan vielä kun minulla niin haluttaisi avata se kirje ja katsoa itse mitä siinä lukee että saisin selvyyttä. Ilmeisesti hän on yrittänyt sopia nuita maksuja koska yhdessäkin muistutuksessa luki että "valituksistanne huolimatta teidän on maksettava siihen ja siihen päivään mennessä". en haluaisi ahistaa miestäni nurkkaan mutta nyt on sentään kyse meidän elämästä, ei vain hänen. Jos siis hakisin kirjeen ja avaisin sen..mitä teen?auttakaa!!

Katot valoa vasten, niin et joudu avaamaan :whistle:
Onko se varmasti ihan ulosotosta, ettei vasta perintätoimistosta?

Vaikea tilanne! Kannattaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa, koska konkurssihan tuossa on tulossa. Ja todellakin asunto ym.asiat kannattaa nyt turvata ja miettiä mitä teette. Kyllä ne asiat lopulta selviävät. Kaikkiin velkojiin kannattaa ottaa yhteyttä heti maksusuunnitelman laatimiseksi! Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Käyt hakemassa postin ja kysyt suoraan, että mikäs lasku tää on
Älä kerro "tonkinees" paikkoja

minua niin jo pelottaa se kuinka hän nolostuu. en haluaisi häntä saattaa tukalaan tilanteeseen. tuntuu nini pahalle hänen puolestaan kun hän on yksin kantanut tuota sisällään ja minä kysellyt mikä hällä on eikä kuulema mikään. no mikäköhän on ollut? toisaalta minua säälittää rakkaani mutta toisaalta olen vihainen että mikä avioliitto tämä on jos ei tuollaisista vaimolleen puhu. luottamus on ensiarvoista ja aika hyvin se katoaa jos mie sei tällaisista asioista puhu. en vitsi en kehtais millään hakea sitä kirjettä. onko minun pakko olla asiasta ttietoinen enkö voi vain olla normaalisti?

anteeksi tämä kauhea romaanien kirjottelu mutta olen ihan paniikissa täällä!!

Se voi olla myös lasku ulosottotoimistosta, eli ne perittävät on menneet sinne ja nyt niitä haetaan ulosoton kautta. Jos ne maksaa vapaaehtoisesti, niitä ei myöskään ulosmitata palkasta. Tilanteesta riippuen voi maksaa myös pitkällä maksusuunnitelmalla sinne ulosottoonkin, kunhan kuukausierä on kohtalainen. Korkoa ja kuluja tulee kuitenkin koko ajan lisää.

Ota asia puheeksi miehen kanssa, kyllä se koskee teitä molempia. Laita miehelle viesti, että tiedät maksuvaikeuksista, mutta haluaisit että mies kertoisi sinulle niistä itse. Tiedän, että se kynnys varmaan teillä kummallakin on nyt korkealla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikea tilanne! Kannattaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa, koska konkurssihan tuossa on tulossa. Ja todellakin asunto ym.asiat kannattaa nyt turvata ja miettiä mitä teette. Kyllä ne asiat lopulta selviävät. Kaikkiin velkojiin kannattaa ottaa yhteyttä heti maksusuunnitelman laatimiseksi! Tsemppiä!

voi eikä! Nyt tulee itku mulla... konkurssi?? apua!!
joku mainitsi tuosta perintätoimistosta että ei kyllä siinä luki ulosottovirasto. tarkoittaako se että ennen sitä on tullut kirje jo perintätoimistolta ja sitten ulosotosta. oletko aivan varma että tuollainen johtaa konkurssiin? minua niin itkettää..onneksi lapsi on nukkumassa ei näe tätä..

mitä kauemmin annatte asian jatkua näin, niin sitä pahempi on soppa ja lopputulos! Ota asia rohkeasti, mutta syyllistämättä esille ja sano että selvitetään asia yhdessä! Miehesi ihan varmasti häpeää tilannetta, eikä hänestä itsestään ole miestä ottamaan asiaa esille siinä pelossa miten sinä reakoit asiaan.

voisko olla että miehes laittanut itse jotain ulosottoon perittäväksi , joltain..... itse kun laitan mieheni ja minun firman asiakkaiden maksamattomia laskuja ulosottoon, niin sieltä tulee aina silloin tällöin kirjettä että mitä ollaan saatu perittyä...

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Käyt hakemassa postin ja kysyt suoraan, että mikäs lasku tää on
Älä kerro "tonkinees" paikkoja

minua niin jo pelottaa se kuinka hän nolostuu. en haluaisi häntä saattaa tukalaan tilanteeseen. tuntuu nini pahalle hänen puolestaan kun hän on yksin kantanut tuota sisällään ja minä kysellyt mikä hällä on eikä kuulema mikään. no mikäköhän on ollut? toisaalta minua säälittää rakkaani mutta toisaalta olen vihainen että mikä avioliitto tämä on jos ei tuollaisista vaimolleen puhu. luottamus on ensiarvoista ja aika hyvin se katoaa jos mie sei tällaisista asioista puhu. en vitsi en kehtais millään hakea sitä kirjettä. onko minun pakko olla asiasta ttietoinen enkö voi vain olla normaalisti?

anteeksi tämä kauhea romaanien kirjottelu mutta olen ihan paniikissa täällä!!

Siis miten te kuvittelette ikinä voivanne selvittää tilanteen, jos kumpikaan ei puhu, vaan jatkaa niin kuin ennenkin? Ihan oikeasti, aikuiset ihmiset. Puhu nyt ihmeessä miehellesi, kerro asiat niin kuin olet tähänkin kirjoittanut. Teidän etunne on se, että puhutte asiat mahdollisimman pian halki ja rupeatte miettimään, mitä jatkossa teette. Tuollainen pää pensaaseen -leikki johtaa teidät kohta vielä pahempaan tilanteeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Se voi olla myös lasku ulosottotoimistosta, eli ne perittävät on menneet sinne ja nyt niitä haetaan ulosoton kautta. Jos ne maksaa vapaaehtoisesti, niitä ei myöskään ulosmitata palkasta. Tilanteesta riippuen voi maksaa myös pitkällä maksusuunnitelmalla sinne ulosottoonkin, kunhan kuukausierä on kohtalainen. Korkoa ja kuluja tulee kuitenkin koko ajan lisää.

Ota asia puheeksi miehen kanssa, kyllä se koskee teitä molempia. Laita miehelle viesti, että tiedät maksuvaikeuksista, mutta haluaisit että mies kertoisi sinulle niistä itse. Tiedän, että se kynnys varmaan teillä kummallakin on nyt korkealla.

Enkö oikeasti voi vain olla olematta tietoinen? Enkö? Kuuluuko minun nyt ottaa asia puheeksi? Mies soitti olevansa pitempään tänään töissä..yrittää raasu nyt kerätä paniikissa rahoja kokoon..voi kamala mikä tilanne. en minä halua puhua rahavaikeuksista en osaa en tahdo! En tiedä miten suhtaudun miten osaan olla kun/jos mies kertoo itse. huh..nyt se avioliitto sitten vissiin punnitaan. voi elämä. olisitteko vihaisia tuosta kertomatta jättämisestä? kun jotenkin en tahtois olla kun kuite varmasti hällä o tuskallinen olla itsellään..

Nosta asia pöydälle asiallisesti keskustelemalla. Älä raivoa, jos epäilet jo miehen häpeävän.
Voi olla, että hän on halunnut puhua asiasta, mutta lykännyt vaan ja siten se on muuttunut päivä päivältä vaikeammaksi.

Minulla odottaa hellalla ruoat että tekisin loppuun mutten pysty. olen ihan sekaisin nyt. lapsi syököön purkkiruokaa. tämä on kyllä ihan shokki minulle. siis laitanko viestin vai sanonko illalla kun tulee? jos laitan viestni hän soittaa enkä haluaisi puhua puhelimessa,tai ollenkaan.....hirveän hankala tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Nosta asia pöydälle asiallisesti keskustelemalla. Älä raivoa, jos epäilet jo miehen häpeävän.
Voi olla, että hän on halunnut puhua asiasta, mutta lykännyt vaan ja siten se on muuttunut päivä päivältä vaikeammaksi.

Luuletko että hällä on konkurssi edessä? olen lähdössä opiskelemaan syksyllä, eli tarkoittaisi että mies maksaisi yksin kaiken. mutta enhän nyt voi. pakkohan minunkin on tienata että elämämme pysyy aisoissa. jos haen sen kirjeen ja avaan?sanon että suutuspäissäni sen tein. mutta nyt olen rauhoittunut ja haluan keskustella asiasta. Voinko toimia näin?

Kissa pöydälle vaan, ethän tännekään ole kirjoittanut mitenkään syyttävään sävyyn joten kuvittelisin että keskustelunne etenee niin mukavissa tunnelmissa kuin se nyt voi tässä tilanteessa mennä.

Rauhassa vaan, sanot että vaikkä säikähdit sitä kirjettä, älä avaa sitä jos et ole aina avannut hänenkin postejaan.
Puhumalla asiat selviää, tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Enkö oikeasti voi vain olla olematta tietoinen? Enkö? Kuuluuko minun nyt ottaa asia puheeksi? Mies soitti olevansa pitempään tänään töissä..yrittää raasu nyt kerätä paniikissa rahoja kokoon..voi kamala mikä tilanne. en minä halua puhua rahavaikeuksista en osaa en tahdo! En tiedä miten suhtaudun miten osaan olla kun/jos mies kertoo itse. huh..nyt se avioliitto sitten vissiin punnitaan. voi elämä. olisitteko vihaisia tuosta kertomatta jättämisestä? kun jotenkin en tahtois olla kun kuite varmasti hällä o tuskallinen olla itsellään..

No et voi vaan olla olevinasi kuin et tietäisi, siitähän se sotku vaan pahenee! :) Nyt vaan ihan rauhassa olet, kaikki kääntyy AINA parhain päin :) Panikoimiseen ei ole syytä!! Älä ole miehellesi vihainen, pettynyt voit olla koska ei ole kertonut näin isoista asioista. Istuta mies pöydän ääreen, jutelkaa asiat läpi ja pohtikaa YHDESSÄ miten tästä eteenpäin! Aina löytyy joku ratkaisu! Kyllä te tästä selviätte, ihan varmasti. Ottakaa vaikka ruutuvihko esiin, siihen kaikki asiat ylös. Nipistäkää menoista, älä enää suostu elämään rahakasta elämää jos siihen oikeasti ei ole varaa. Nyt talous kuntoon ja sen jälkeen voi sitten tehdä ne reissut jne. Tärkeintä on että tuette toisianne ja selvitätte tämän jutun nyt perinpohjaisesti.

Tutuilleni kävi niin että avioeroa pukkasi jne, kun mies salasi raha-ongelmat ja vaimo eli kuin kroisos. Menot pienemmiksi kuin tulot, kyllä se siitä sitten ja vähemmälläkin ihminen pärjää.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
onko koti jo teillä maksettu ja muuten elämä tasapainossa?onko teillä takaajija?

uusi koti on ja uusi laina. ei takaajia, muutakuin pankki. pitääköhän tämä talo siirtää minun nimiiini niin ei mene mukana jos mahd konkurssi tulee? Elämä muuten tasapainossa kaikki tosi hyvin. luulin vielä aamulla et niin onkin, mut totuus oliki toinen..

eikö nyt olis kuitenkin tärkeempää saada yhessa ne asiatkeskusteltua ja toimimaan. nyt teistä molemmat pohtivat tahoillaan uskaltamatta puhua asiasta ja hups. menee puol vuotta ja sitten vasta liistetrissä olettekin.

meillä syntyi toinen maailman sota ja avioero olis just ja kohat oven takana jos meillä ei toinen kertoisi toiselle rahavaikeuksista.

nyt siis sun mielestä on parempi että sä surkuttelet asiaa ja voihkit kun miehellä on paha olla ja sitten mies surkuttelee ja stressaa että rahaa jostain saatava lisää... tuollainen saisi ainakin meidän liiton halkeamaan .. ikävä kirjoittaa näin mutta meille ei toi olis vaihtoehto.

Mies kyllä varmasti ymmärtää jos avaan sen kirjeen. on sen verran kultainen. samahan tuo jos tässä muutenkin keskustellaan tänään. ja laittasin sitten viestin että luin ton ko.kirjeen mutta en halua vielä asiasta keskustella vaan sitten kun hän tulee kotiin. että ilmoitan vain ja sanon etten ole vihainen vaan huolissani. ja että rakastan häntä kuitenkin sattui mitä sattui. Niin hän voisi vähän valmistautua siihe mitä tuleman pitää. olisiko näin hyvä?

Yhteistyössä