Miten mä opetan tuolle miehelle vastuuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Eli tässä on nyt päällimäinen ongelma: mies perusti kesällä sivutoimisen yrityksen. Alku meni hyvin ja mies toimittikin tilauksia tiuhaan tahtiin asiakkaille.
ongelmana sitten akoi olla se, ettei mies maksanutkaan yrityksen laskuja. Onneksi ei mistään älyttömistä summista ole kyse. Laskuttajat olivat pääasiassa firmoja mitkä pitävät netissä yllä listaa yrityksistä.
No, mies ei ole "muistanut" avata laskuja jotka ovat tulleet yrityksen nimissä, ja yritys onkin saanut jo ensimmäisen julkisen luottotieto merkinnän.
Laskuja on perinnässä about tonnilla.
Viimeinen tikki oli, kun äsken minulle soitti mieheni asiakas, kun mies ei hänelle vastaa puhelimeen. ASiakas on kesällä tehnyt tilauksen, jota mieheni ei kuitenkaan ole hänelle toimittanut. Kaupan purku on sovittu, ja miehellä oli maksu aikaa ilmeisesti tähän päivään asti. Asiakas oli siis maksanut käsirahan 300?

Mitä mä teen tuon kanssa?

*huoh* et voi tehdä mitään, mieshän on ihan urpo. Itsehän hänen pitää tajuta, kun raja tulee vastaan eli firma menee konkkaan. Velat jää päälle. Kai sinun täytyy ainakin sanoa selvästi, että nyt menee överiksi. Eri asia meneekö perille...

Mitäpä jos antaisit miehesi maksaa oppirahat ja firma kumoon, jos näin on. Vielähän on pienistä summista kyse.

Jos paapot tai teet puolesta, ei hän ainakaan vastuutaan opi. Yrittäminen on oma taiteenlajinsa ja vastuunkato sovituista töistä ja maksuista kuuluvat siihen olennaisena osana.

pieniä epäilyksiä mulla oli jo kun mies toiminimeä alkoi perustaa. Ennestään kun miehellä on ulosotto velkoja, jotka on ihan tyhmyyttä aiheutettu.
No nyt niitä on myös mulla kun lmoitin, tuossa jokunen aika sitten, että joku muu saa nyt huolehtia laskuista, mä kun olen hoitanut kaiken tähän asti. No, ompa nyt pari laskua mun nimissä mennyt ulos ottoon.... Kieltämättä ihan omaa tyhmyyttäni.

...kyseessä on varmaan joku muu, kuin osakeyhtiö, jolloin mies vastaa hlökohtaisesti omaisuudellaan veloista? Jos velat kasvaa, niin ota ero, ettette joudu kokonaan perikatoon koko porukka.

joo naimisissa ollaan ja kyseessä on toiminimi. mä jo tässä mietin, että saako kirkolta ruoka-apua jos tässä menee ainaki parinkuukauden tulot miehen laskujen maksuun...

Yhteistyössä