Lasku polttareista, joissa en edes ollut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yksi suunnilleen puolituttu (ei todellakaan ystävä) kutsui mut ja mieheni häihinsä. Mies ei ole tätä paria koskaan edes nähnyt, ja mäkin oon nähnyt vain morsiamen ja hänetkin vain ihan muutaman kerran. Mulla ei ole mitään halua olla näiden ihmisten kanssa tekemisissä, joten laitoin viestin, että emme pääse häihin, kun samana viikonloppuna on jo aiemmin sovittua menoa. Mielestäni kirjoitin viestin niin, että siitä saattoi haistaa, että kyse on tekosyystä (kuten olikin). No, muutamaa viikkoa myöhemmin häiden kaaso kuitenkin vielä soitti ja kutsui polttareihin. Menin jotenkin ihan lukkoon enkä viitsinyt suoraan sanoa, että mua ei kiinnosta tulla. Hyvää tekosyytäkään en siihen hätään keksinyt. Menin siis tyhmyyksissäni siinä lupaamaan, että menen polttareihin. Tarkoitus oli keksiä myöhemmin jokin tekosyy ja perua polttareihin meno. Ja tosiaan laitoinkin heti saman päivän iltana tuolle kaasolle viestin, että en pääsekään tulemaan. Polttarit vietettiin viime viikonloppuna, ja tänään mulle tuli kortti, jossa on tilinumero ja summa, mitä mun pitäisi polttarikuluista maksaa =O Hivenen härskiä mielestäni... En oo vielä vastaustani muotoillut, mutta huomenna otan kyllä kaasoon yhteyttä.

No oho :o :o

Itse olin tuossa pari vkl sitten polttareissa, eikä polttari väen (kaasot maksoi) tarvinnut maksaa mitään, kuin omat juomansa mitä nyt tahtoi juoda ja ruoka kun käytiin ravintolassa ja toki sit illalla pääsylippu keikalle.

Mutta siis saunat ja mökki, meikki- ja seksiväline esittelijä oli ihan ilmaisia juhlaväelle.

Oliko summa isokin mikä sut pyydettiin maksamaan?

Luulisin kyllä, että "lasku" on lähetetty tietoisesti, koska polttareissa ei ole ollut isoa joukkoa koolla. Puhelimessa kaaso sanoi, että polttareihin tulee morsiamen lisäksi kuusi naista.

Niin, kun olet aiemmin luvannut mennä polttareihin, on ohjelma ehkä suunniteltu sen mukaan ja jokin ohjelma maksaa eli summa on jaettu osallistujien kesken. Näin meillä tehtiin kaverin polttareissa.

Mutta koska ilmoitit ajoissa etkä mennyt, niin eipä sitä tarttis maksella..

Jos tosiaan ilmoitit ajoissa kaasolle ettet pääsekkään niin tietenkään ei tarvitse maksaa!
Mutta mielestäni se ilmoitus on sitten kyllä tehtävä kohtuu aikasin. Se on oikeesti aika kinkkinen juttu jos esim.20 ihmistä lupautuu polttareihin ja osallistuu niiden suunnitteluun ja yhdessä on päätetty että otetaan joku kalliimpi ohjelma polttareihin. Silloin se summa 20 kesken jaettuna ei ole paljon mitään mutta entä kun puolet tai enemmän peruu? Musta sellanen viikko ennen polttareita on vielä kohtuu ilmottamista eikä tavitse maksaa, mutta pari päivää ennen jos peruu niin on mielestäni kyllä maksettava! Onhan se vääriin niitä muita kohtaan että joutuvat maksamaan kohtuuttoman summan kun viime hetken perujoita ilmestyy. Itse ainakin maksaisin jos viime hetkellä olen perunut, koska eikö se kuitenkin ole tärkeintä että saadaan morsiamelle kivat polttarit...

Minä olen samaa mieltä, että pitää maksaa jos peruu liian myöhään. Jos juhlat suunnitellaan ja mahdollisesti tilataan palveluita, ei niitä voi aina paria päivää aikaisemmin perua. Meillä osallistujat maksavat polttareiden kulut poislukien juhlakalu.

Tykkäisitkö sinä maksaa muiden viimehetkessä peruneiden kuluja? Kysyppäs suoraan, tuliko sinusta kuluja?

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Mä oisin ainakin niin raivona että älähtänisin sille kaasolle enkä todellakaan maksais kun en oo polttareihin osallistunutkaan!

Ei kannata heti alkaa huutamaan, voihan olla, että kaaso on vahingossa lähettänyt laskun, jos ap:n nimi on vaikka jäänyt pyörimään osallistujalistalle.

Tykkäisitkö sinä maksaa muiden viimehetkessä peruneiden kuluja? Kysyppäs suoraan, tuliko sinusta kuluja?[/quote]

Niin juuri! Meillä ainakin kun oli juuri se tilanne että 20 oli tulossa ja sitten porukka pieneni puoleen ja ja vielä viimeisellä viikolla perui pari, niin kyllä ne viime perujat maksoivat ainakin omat kulunsa.Mielestäni se että he maksoivat ne varatut maksulliset ohjelmat mihin olivat lupautuneet oli riittävää. He eivät siis maksaneet muiden syömisiä ,eikä juopotteluja, eikä yöpymisiä. Tosin samana aamuna perui yksi,joka ei vaan jaksanut lähteä kun oli ollut miehen kanssa riitaa edellisenä iltana, niin hän kyllä ihan oma aloitteisesti maksoi koko summan.

Jos tosiaan nuo kulut on menneet morsiamesta, niin sitten lasku on ihan ok. Eli jos on ollut jotain ohjelmaa ja morsiamen ruuat ja juomat tottakai. Ei niihin kuluihin vaikuta se, olitko paikalla tai et.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Jos tosiaan nuo kulut on menneet morsiamesta, niin sitten lasku on ihan ok. Eli jos on ollut jotain ohjelmaa ja morsiamen ruuat ja juomat tottakai. Ei niihin kuluihin vaikuta se, olitko paikalla tai et.

siis häh? ei vaikuta onko paikalla vai ei?! mikä ihmeen velvollisuus jollain puolitutulla on maksaa jonkun polttarit, joissa ei edes ole ollut paikalla???

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Todellakin vaikuttaa, ei sellaisia ihmisiä laskuteta, jotka eivät polttareihin osallistu.

ap ilmotti kyllä ajoissa, saman päivän iltana ku mitä se kutsu polttareihin tuli. ja jo aiemmin oli ilmottanu ettei häihin tule.

en maksais miekään.

Yhteistyössä