Lasketun ajan muuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyytiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyytiläinen

Vieras
Apua, miten saan selville uuden lasketun ajan, kun menkkojen mukaan viikkoja piti olla 11+7, tänään neuvolassa tuli ilmi että viikkoja on kyytiläisen koon mukaan 9+2.

Milloin on uusi la? Pystyykö sen laskemaan jossain viikkojen perusteella, en googlettamalla löytänyt tietoa. Entäs milloin mahdollisesti on hedelmöitys tapahtunut, plussasin 12.2. En älynnyt yhtään kysyä neuvolan lääkäriltä kun kaikki oli ohi 10minuutissa. Jos joku osaisi auttaa, kiitos.

Kierto on kamalan epässäännöllinen, vaihtelee 38-50 päivään. Ja ajatelkaa, että tulin raskaaksi ensimmäisestä kerrasta kun kokeiltiin, aika tuuri :D Siis pitäskö lisätä 19pv aiempaan laskettuun aikaan vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kierto on kamalan epässäännöllinen, vaihtelee 38-50 päivään. Ja ajatelkaa, että tulin raskaaksi ensimmäisestä kerrasta kun kokeiltiin, aika tuuri :D Siis pitäskö lisätä 19pv aiempaan laskettuun aikaan vai?

Etkö ymmärrä lukemaasi. VÄHENTÄÄ pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Etkö ymmärrä lukemaasi. VÄHENTÄÄ pitäisi.

No eihän vaan todellakin lisätä, jos kerran viikkoja on vähemmän kuin menkkojen mukaan.

Niin no se laskettu aika ei ole sellainen kiveen hakattu juttu eli on ihan oikeesti vaan noin aika, et jos heittää päivällä parilla niin sou vot, voi tulla viikon-parin päästä siitä tai viikkoa-paria aikaisemmin. Se on siis NOIN aika.

Mä en kyllä luota noihin laskettuihin päiviin. Tiedän tunnin tarkkuudella kummastakin lapsestani ( toinen ei vielä syntynyt ) milloin ovat jakautuneet ja milloin kiinnittyneet kohdun seinään. Kummatkin IVF hoidolla tehtyjä lapsia. = Alkio kohtuun seinään suoraan putkella laitettuna *yksinkertaistettuna*. Sen pohjalta kirurgi joa laittoi alkiot pystyi sanomaan tarkan lasketunajan.
Mutta kunnallisessa järjestelmässä ne katsovat vain koon perusteella ja arviovat eri ajat kummallekin lapselle. Vaikka tietävät että IVF. Koon perusteella kumpikin lapsistani olisi saanut lasketun ajan aikaisemmaksi.

Tämän jälkeen on vaikea uskoa että kaikki alkiot olisivat muka saman kokoisia tietyn ikäisinä.. Pöh.. En enää usko :)

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mutta kunnallisessa järjestelmässä ne katsovat vain koon perusteella ja arviovat eri ajat kummallekin lapselle. Vaikka tietävät että IVF. Koon perusteella kumpikin lapsistani olisi saanut lasketun ajan aikaisemmaksi.

Olisko aikaistunu paljonkin?Mä nimittäin tipahdin ekassa ultrassa 3vko taaksepäin, silti oon tuntenu liikkeet jo rv14, rakenteessa koko oli taas vähän isompi ja mulla itellä on ihan sellanen olo että tää tulee ennen la:ta..Ja jopa ekan ultran tehnyt hoitaja joka sen la:n siirsi sanoi että varaudu että voi tulla pari viikkoa aikaisemmin...Ihme säätöö..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:

Olisko aikaistunu paljonkin?Mä nimittäin tipahdin ekassa ultrassa 3vko taaksepäin, silti oon tuntenu liikkeet jo rv14, rakenteessa koko oli taas vähän isompi ja mulla itellä on ihan sellanen olo että tää tulee ennen la:ta..Ja jopa ekan ultran tehnyt hoitaja joka sen la:n siirsi sanoi että varaudu että voi tulla pari viikkoa aikaisemmin...Ihme säätöö..

Esikoinen olisi ollut kunnallisen mukaan +6 päivää isompi.. Eli lähes viikon.

Mun muru ja Maira se vaihtelu johtuu siitä, et joku viisas on laskenu jollaki otoksella keskiarvon siitä minkä kokoinen sikiö on milläki viikolla tai minkä mittainen reisi on. No sitte se todellaki on vaan se keskiarvo, eli laskettuaika on noin arvio :D Jotkut todellaki pitää sitä sellasen doday et silloin tulee vaikka luonto voi ja suurella todennäköisyydellä järjestää asian omalla aikataululla :D

Kyllä se laskettu aika määrittää mulle aika paljon ja luulis muillekin, kun äitiys- ja vanhempainvapaan ajankohta tulee vain ja ainoastaan sen mukaan. Siksi sitä mietin että milloin alkais sit vapaat :)

Yhteistyössä