Laskettuaika Lokakuussa 2014

Meillä on kissa, joka tykkää nyt olla masun päällä, muuten on aika vähän. Esikoista odottaessa oli aina masun päällä tai kyljen päällä. Onko muilla eläimiä, jotka käyttäytyvät hassusti kun raskaana ollaan?
 
Heippa kaikki! Uskaltaisikohan tässä jo liittyä mukaan? Eilen aamulla sain ekan aika selkeän haamun Apteekin testiin. Sain vielä samana päivänä Clearbluen digitaalisella "Raskaana 2-3". E-pillerit lopetin jäi joulukuussa 2013 ja nyt sitten toivotaan parasta, että esikoisasukki pysyy kyydissä. Mulla on vielä yksi Clearbluen testi käyttämättä ja varmaan teen sen varmuuden vuoksi jossain vaiheessa. Tuntuu vaan niin epätodelliselta vielä tajuta koko asia! :)

Miehelle lähetin kuvan raskaustestistä kun sattui olemaan silloin vielä töissä. Testiä esittelin vielä erikseen kun mies saapui kotiin. :D

Listaan voisi päivittää: elanor85 / 28 / 1. / TAYS / 11.-13.10.2014
 
Tänään aamulla alkoi vuoto ja kävimme päivystyksessä. Vuoto oli runsasta, joten ei jätä arvailujen varaan miten tämän raskauden kanssa kävi. Nyt odotellaan sitä maanantaita ja ultraan pääsyä. Ainut lohtu olisi, että kohtu tyhjenisi eikä mitään toimenpiteitä tai komplikaatioita tulisi. Taitaa tämäkin jäädä vai toiveeksi koska vuotoa on tosi vähän eikä supistuksia lainkaan...
Mutta minun osaltani jäi lokakuun vauva vain haaveeksi. Me jatkamme varmaankin yrittämistä kun tästä ollaan toivuttu, mutta se on jo silloin asia erikseen.
Toivon teille kaikille muille onnea odotukseen ja lopulta sinne synnytykseen sekä vauva perheen arkeen.

Pinoa varten keskenmeno rv 6+1
 
Kotikiss@: :hug: Paljon, paljon voimia sinulle!

Tervetuloa uusille!

(.) Täällä on aika kipeä olo. Selkä jumii ja alaselässä on ikävä kipu. Nippailee vatsaa ja kohtu on arka. Hiukan epäilen virtsatietulehdusta jo, kun sellainen fiilis. Jännittää vaan kauheasti, että onko kaikki hyvin. Ehkä soittelen alkuviikosta jo ekaa kertaa neuvolaan.

Vauvis ja pieni 5+0
 
Voi kurjuutta, Kotikiss@! Toipumista.

vauvatoiveinen - luin jostain, että tuo olisi jollain tapaa tyypillinen alkuraskauden oire. Täällähän se oli:
Early Pregnancy Symptom - UTI or Feels Like | Countdown to Pregnancy

Itsellä ei siis ole lapsia ennestään, eikä kokemusta raskaudesta. Jännä lukea noista alkuraskauden oireista, kun ensin on samat oireet alkavilla kuukautisilla ja raskaudella, ja alkuraskaudessa näyttää että keskenmenon merkitkin voi olla juuri niitä tahi sitten jotain ihan normaalia. Outoa.
 
senya, joo, kurniva ja jatkuva nälkä täälläkin kokoajan. Oon päättänyt että saan syödä vaan sen 2,5-3 tunnin välein ja kokoajan katon kelloa että kauan vielä että saan taas syödä. Pakko joku roti pitää ettei vallan paisu muodottomaksi. Kun tietää ettei se pieni kirppu vielä mitään extraa kaipaa.
 
Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika


Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
Iita_82 / 31v / 2. lapsi / KYS
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.
elanor85 / 28 / 1. / TAYS / 11.-13.10.2014
Ansukka / 34 / 4 /- / 8.10
jjjulia/21/2./EKKS ja 9.10

Menetyksen kohdanneet:hug:

Kotikiss@ Rv 6+1


Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala[/QUOTE]

päivitetty
 
Kotikiss@lle :hug: voimia!

senya Täälläkin nälkä jatkuvasti, sitten jos ei syö niin tulee heikko olo heti. Saa nähdä millanen pallero tässä itsestä vielä tulee :D Aiemmissa raskauksissa kiloja kertyi 10-15kg..

Oottekos aloittanut mitään vitamiineja syömään? Itse ostin minisun mamoja :)

Sunniva 5+0
 
Täällä uusi masun kasvattelija liittyisi mielellään joukkoonne!

Plussasin yllättäen viime perjantaina..olimme syksystä jo yritelleet, mutta positiivinen testi yllätti täysin! =) Tuloillaan olisi hartaasti toivottu kolmas lapsemme..
Esikoisen ja pikku kakkosen kanssa kului tovi ja kohtasimme matkalla haasteita, nyt on kyllä suoranainen ihme ja suurensuuri ilonaihe, jos masuasukki pysyy matkassa.. :heart:

Oireita
ei ole ollut kummempia.. Vasenta munasarjaa nippailee ja pientä vihlontaa ollut alamasussa ehkä.. Tosin nyt alkoi vaivat imetyksestä johtuen..


Ansukka minäkin imetän yhä pikku kakkosta..päätin kyllä lopetella ja imettää vielä pakon edessä öisin, mutta tais tulla täys stoppi kyllä touhuun viime yön perusteella..
Viime yönä nimittäin imettäessä tuli tosi ikäviä supistuksia ja ristiselkäsärkyä...mitkä jatkuivat aamuun asti ja yhä jomottaa selkää.. :(
Vähän pelottaa kyllä, miten raskauden käy...minusta ei ole tandemimettäjäksi näköjään!


Jos raskaus etenee niin menen varhaisultraan kyllä heti kun päivät sallii, niin saan varmuuden raskauden sen hetkisestä tilasta.. Alaselkää jomottelee..muttei särje..yritän olla positiivisin mielin!

Ansukka, minkä ikäinen tissitakiainen sulla on..? :)


Minut saa liittää listaan:
Tyttömasu/ 36v / 3. / - / 10.10

Voi Kotikiss@ :hug: Voimia kovasti :heart:

Tyttömasu & piipero 4+2 (huijui miten pienet viikot..)
 
Hei!
Minäkin voisin usklataa liittyä tänne :). Sain tiistaina tehdyn veritestin tuloksen keskiviikkona ja sehän oli kuin olikin plussa. Meillä on takana lapsettomuushoidot, joten pelottaa että pysyyhän pikkuinen mukana matkassa. Mutta täytyy yrittää nauttia ja uskoa, että saadaan pieni pitää. Mukava kuulla matkan varrelta muiden ajatuksia ja tuntemuksia sekä vaihtaa kokemuksia :)

eli lullaby89 /24 /1. /K-SKS /6.10
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Iita82: täällä on koira joka on muuttunut ihmeen suojelevaiseksi mua kohtaan.
Kotisiss@: voimia oikein paljon.
Päivittelen listaa ylihuomenna uudestaan..
(.) Nälkä vaivaa ja hermot menee joka asiasta.
Ruumää ja öttiäinen 5+4
 
Täällä jatkuu turvotus :D näytän ihan ilmapallolta masun kohdalta. Tein päivällä digitestin ja säikäytti kun antaa edelleen 2-3 viikkoja. Pitäisi olla jo se 3+, mutta koska oli päiväpisu, niin ehkä siksi ei ole muuttunut. Tilasin uuden testin ja testaan taas viikolla... Hermostuttaa tää alku, kun kaikki niin uutta. Vauvaa toivotaan niin kovasti, että ei kestä menettää...
 
Sunniva Nappailen edelleen edelleen samoja vitamiineja, joita oon syönyt nyt koko talven. Ne kun ei sisällä A-vitamiinia ja on muutenkin sopivat, en ole erikseen raskautta varten tarkoitettuja ostanut. Ehkä sitten tuon purkin loputtua.

Mua stressaa tää vesirokko juttu vieläkin. Pitikin tulla viikonloppu tähän väliin. Onneksi huomenna saa soitettua neuvolaan!
 
Täällä jatkuu turvotus :D näytän ihan ilmapallolta masun kohdalta. Tein päivällä digitestin ja säikäytti kun antaa edelleen 2-3 viikkoja. Pitäisi olla jo se 3+, mutta koska oli päiväpisu, niin ehkä siksi ei ole muuttunut. Tilasin uuden testin ja testaan taas viikolla... Hermostuttaa tää alku, kun kaikki niin uutta. Vauvaa toivotaan niin kovasti, että ei kestä menettää...
Hei mistä tilaat testisi ja mihin hintaan..? :)
 
vauvatoiveinen: mä toivon tiistaiaamuna näkeväni tuon 3+ viikot ja soitan sitten neuvolaan. :) En ota riskiä et näyttäisiki vielä 2-3 vaikka periaatteessa pitäis näkyy jo 3+ kun viikkoja nyt 5+0 :)

Mulla on vasen tissi ihan älyttömän kipeä ja turvonnut. Alkoi naurattaa kun viime raskaus mulle selvis vasta viikolla 11 ja varmaan sitten just näihin aikoihin (kun en muista tarkalleen että missä vaiheessa) valittelin kaverilleni et oon varmaan saanu rintatulehduksen... ja sit vähän myöhemmin tuli toinenki tissi kipeeks ja valittelin taas samalle kaverille että nyt se tulehdus tarttui toiseenkin tissiin :D :LOL: Ja siitä meni sit vielä viikkoja ennenkuin tein testin joka oli positiivinen. =) Hieman hidas sytytys ollut aikoinaan.

SS 5+0 :heart:
 
Hei kaikki!
Sain plussan torstai-aamuna, jännää! :) Aluksi oireina oli menkkakivut, jotka kestivät kuitenkin kerrallaa vain hetken. Tänään on ollut tosi normaalit olot, pahoinvointia odotellessa. ;)
Plussan saatuani ostin apteekista jotain raskaus- ja imetysvitamiineja. Sitä ennen olen syönyt d-vitamiinia ja ne pikkutabletit ovat olleet hyvänmakuisia. Niinpä olikin järkytys, kun menin pureksimaan tuota uutta vitamiinia kirjastossa ollessa ja varmaan tunnin oli kamala maku suussa.

Huomenna on 5+0

Kajotar/ 26/ 1./ TAYS/ 6.10.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voimia, Kotikiss@!

Tein tänään vielä uudestaan Clear bluen testin ja näytti edelleen samaa "raskaana 2-3". Ajattelin kyllä soittaa neuvolaan jo ensi viikolla, jos vaikka aikaa on vaikea saada. Lisäksi oma vuorotyö aiheuttaa kanssa vähän päänvaivaa aikataulujen sovittamisessa. Olen tässä kyllä miettinyt, että pitäisikö odottaa vielä ja tehdä yksi testi esim. viikon päästä. Vessassa käydessä tulee kyllä joka kerta mietittyä tuleeko vuotoa vai ei...


Ruumää & Iita82 Olen kanssa pohtinut, miten nuo meidän koirat mahtavat ottaa tilanteen. Varmaan menee vielä muutama viikko ennen kuin huomaavat mitään. Yksi näistä on ainakin sen verran vahtiviettinen, että saattaa tuo taipumus sitten alkaa korostua.


Kajotar Aloitin Multitabsin raskaus ja imetys -vitamiinit plussan saatuani. Täytyy kyllä alkaa kiinnittää tarkasti huomiota, siihen mitä suuhunsa laittaa kun olen vielä kasvissyöjökin.

Oireina mulla on ollut väsymystä, palelua ja alavatsakipuja ajoittain. Sitä vaan miettii ovatkohan mahatuntemukset normaaleja vai ei. Täytyy vaan toivoo, että kyytiläinen pysyy matkassa mukana...
 
Viimeksi muokattu:
Tyttömasu, meidän kuopus on 1,5v.. Päikkäreille nukahtaa tissin voimin, ja etenkin öisin tykkäis lutsuttaa... Mulla on ollut tällä viikolla muutenkin alaselkäkipuja, siis ihan selkäjumia, ja oon joutunut ottamaan Panadolia useampana päivänä siihen. Eilen sitten kävin pitkästä aikaa jumpassa (lihaskuntoja ja venyttelyä) ja koko loppuilta oli aika tuskaa, vaikka tunti hyvältä tuntuikin. Jomotti siis alavatsaa ja selkää menkkamaisesti, tosi ikävästi. Niin, että täytyi ihan rajoittaa tuon tissiläisen imutteluja, josta hän ei tietenkään juuri tykännyt ja huutoa piisasi... Oon nyt sit yrittäny tähäänkin olla vähän vähemmällä imettämisellä, on ollut parempi päivä, mut en oo kyl varma onko imetyksellä ollut asiaan vaikutusta vai ei.

Kakkosella ja kolmosella on 1v2kk ikäeroa, ja mä imetin tuota kakkosta yksivuotiaaksi asti. Ei siis ollut mitään supisteluja tms. Hän sitten itse lopetti tuossa iässä ja olin ihan tyytyväinen parin kuukauden imettämättymyyteen ;) Et on siis kokemusta raskauden aikaseisesta imetyksestä ilman mitään haittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä