laskettelu

  • Viestiketjun aloittaja äiti73
  • Ensimmäinen viesti
äiti73
poika haluaisi aloittaa laskettelun mutta haluaisi minut mukaan, en ikinä ole laskenut, mahtaako olla liian vanha aloittaa?
harrastatteko paljon laskettelua?
käytättekö kypärät vai ainoastaan lapset
 
Heips, täällä mietitty vähän samanlaisia =) Asumme parin kilsan päässä laskettelurinteestä ja olemme ajatelleet, että lapsille olisi hyvä oppia kyseinen taito, kun mahdollisuus siihen olisi tässä ikäänkuin tyrkyllä. Itse olen lasketellut joskus ihan nuorena, olen enemmän sellainen murtsikoiden päällä viihtyvä. Mitenhän tuonne rinteeseen uskaltautuisi...? =) B)
 
Minä hankin pari vuotta sitten lumilaudan. Silloin juniori oli 4 vuotta ja hän harjoitteli laskettelusuksilla - tosin aluksi itsekin olin suksilla hänen apunaan.Kaksi isompaa lasta (nyt 11 ja 13) pärjäävät jo itsekseen. Laskemme lastenrinteessä. Poika pärjää yksin hississä ja mukavasti hän tulee alaskin päin. Itse heittelen kumperkeikkaa, eikä vauhtini ole päätähuimaava sen laudan kanssa harjoitellessani. Tällä tavoin siellä on aika kulunut mukavasti ja olen kuitenkin koko ajan lähellä, jos jotakin vahinkoja lapsille sattuu. Hauska on ollut huomata, että isommat lapsetkaan eivät häpeä minua siellä laudan kanssa vaan käyvät vain nauramassa kömmähdyksilleni.

Kovin montaa kertaa talvessa emme mäessä käy. Se on aika hintavaa meidän perheelle, kun lapset harrastavat muutakin.
 
Meillä laskettelee koko perhe. Lapset nyt 11v. 12 v. ja 14 v. Lapset laskevat nyt viidettä talvea. Itse aloitin 7- vuotiaana. Meillä on kaikilla kypärät, paitsi minulla. Laskettelen myös edelleen, vaikka 20. raskausviikko menossa. Uskon, että voi aloittaa missä iässä vaan!!
 

Yhteistyössä