Lasketteko koskaan että mitä teidän sen hetkinen asu maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotakin pukeutumisestani kertoo, etten osaisi laskea hintaa asuinkokonaisuuksille, kun täytyisi laskea markka- ja eurohintaisia vaatteita yhteen :D. No onneksi ovat niin perustyyliä, etteivät muut välttämättä huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
En koskaan ja mun asut on aina halpoja.

Mun yks kaveri ostaa AINA vaatteensa kalliista merkkiputiikeista ja hänen kanssaan meillä oli yhteen aikaan tapana vertailla vaatteitamme. Tai siis pikemminkin niin, että mä luettelin mitä mun asu maksaa ja hän totesi että hänen kaulaliinansakin maksaa enemmän kuin mun koko asu :D.

Mutta en mä todellakaan ajattele joka päivä mitä mikäkin on maksanut :). Lähinnä just joskus kun mun pihiys tulee puheeksi jonkun ystävän kanssa ja sitten aletaan vertailemaan :D.

Mun lasten asut on yleensä kalliimpia kun mun :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Mietin toisinaan joidenkin vaatteitteni hintaa per käyttökerta...

Esim juhlamekko tai -kengät - voi kirpaista pahasti.

Mä olen kylmästi käyttänyt useampaan otteeseen juhlakolttuja. Esim. ostamani 50?:n mekko/iltapuku on ollut jo monessa eri juhlassa mukana :). Ja juhlakenkiä olen tosi onnistuneesti ostanut alelaareista. Viime kuussa oli häät ja sinne pistin taas tuon saman mekon, sekä kympillä ostamani juhlakengät.

mun morsiuskengät maksoi 10 e!!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Mietin toisinaan joidenkin vaatteitteni hintaa per käyttökerta...

Esim juhlamekko tai -kengät - voi kirpaista pahasti.

Mä olen kylmästi käyttänyt useampaan otteeseen juhlakolttuja. Esim. ostamani 50?:n mekko/iltapuku on ollut jo monessa eri juhlassa mukana :). Ja juhlakenkiä olen tosi onnistuneesti ostanut alelaareista. Viime kuussa oli häät ja sinne pistin taas tuon saman mekon, sekä kympillä ostamani juhlakengät.

mun morsiuskengät maksoi 10 e!!! :D

Mä käytin häissäni mun ylioppilaskenkiä jotka olin ostanut jostain alelaarista :ashamed: :D

En koskaan ja mun asut on aina halpoja.

Mun yks kaveri ostaa AINA vaatteensa kalliista merkkiputiikeista ja hänen kanssaan meillä oli yhteen aikaan tapana vertailla vaatteitamme. Tai siis pikemminkin niin, että mä luettelin mitä mun asu maksaa ja hän totesi että hänen kaulaliinansakin maksaa enemmän kuin mun koko asu :D.

Mutta en mä todellakaan ajattele joka päivä mitä mikäkin on maksanut :). Lähinnä just joskus kun mun pihiys tulee puheeksi jonkun ystävän kanssa ja sitten aletaan vertailemaan :D.

Mun lasten asut on yleensä kalliimpia kun mun :D

Mä ostan lapsillekin kirppareilta ja halpiskaupoista. Onneksi anoppi sentään ostaa aina lahjoiksi kaikkea kalliimpaa :D. Meillä pienempi ei oo saanut varmaan viittä vaatetta enempää uutena ostettuja ja isompikin pitää ihan luontevana ostaa kirppikseltä vaatteita :).

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Ai sä olet pihinihilisti :D
No siinä suhteessa ollaan sit erilaisia vaikka paljon meissä on samoja yhdistäviä tekijöitä mitä olen nyt facessa huomannut- kuten karjalanpiirakat :D

Niin olenkin :D. Musta on vuosien saatossa tullut sellainen ja näemmä koko ajan pahenee :snotty:.

Tää on nyt vähän tämmöstä pehmoilu-osiota, mutta mä luulen että tultais tosi hyvin juttuun ylipäätään. Mä tykkään sun huumorista ja ylipäätään susta :). Ja kiva että säkin teet karjiksia itse =)

Joo, aika tahmeen siirappista on kyllä, mut menkööt tähän samaan nyt tääkin....niin olet sinäkin aivan mahtava mukava. Mä uskon ettei meillä tulis hiljaisia, kiusallisia hetkiä jos joskus vielä tavattais.
Joku sano muuten jossain kuvaketjussa et ollaan saman näkösiikiii...ollaan melkein ihan samiksiii :D

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Joo, aika tahmeen siirappista on kyllä, mut menkööt tähän samaan nyt tääkin....niin olet sinäkin aivan mahtava mukava. Mä uskon ettei meillä tulis hiljaisia, kiusallisia hetkiä jos joskus vielä tavattais.
Joku sano muuten jossain kuvaketjussa et ollaan saman näkösiikiii...ollaan melkein ihan samiksiii :D

Pistetään sen piikkiin että mä olen juonut tänään punaviiniä miehen kanssa :snotty: :saint:.

Ja mä todellakin otan sen suurena kohteliaisuutena jos ja kun joku pitää meitä saman näköisinä :)

farkkutakki 170? huppari 145? farkut 130? melko edukasta eikö :D kengät vain 60?...
Mutta toisaalta huppari on jo 3vuotta vanha ja on todellaki pidetty ja on musta eikä ole haalistunut juuri yhtään..

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Monesti hyvää ei saa halvalla mutta joskus käy tuuri.
Jos on 45 EUR n farkut ne saattavat kestää kauemmin kuin kahdet 15 EUR n farkut.

enpä olis niin varma tästä..mulla on parit 10 ? vapaa valinnan tarkut kestännyt pitempään kuin 50e farkut.

asiaan..en laske ikinä,ostan vain vaatteita aleista ja muuten halpoja kuteita.
en edes osta usein vaatteita

Alkuperäinen kirjoittaja mievaan:
farkkutakki 170? huppari 145? farkut 130? melko edukasta eikö :D kengät vain 60?...
Mutta toisaalta huppari on jo 3vuotta vanha ja on todellaki pidetty ja on musta eikä ole haalistunut juuri yhtään..

Mulla on vanhimmat vaatteet niin vanhoja etten kehtaa edes sanoa :snotty: . Mun mielestä siis tuo kolme vuotta ei oo aika eikä mikään :D.

Meillä mies ostaa aina merkkivaatteita ja perustelee sen sillä että köyhän ei oo varaa ostaa kallista. Nyt hiljattain päätyi yksi Gantin paita lopulta remppavaatteeksi. Sillä oli ikää vaivaiset 10 vuotta :D

Mä olen jotenkin oppinut soveltamaan sitä, että ostan sitten vaikka hieman kalliimpaa jos olen ko tuotteen/merkin laadukkaaksi todennut. Samoin jos huomaan että joku tuote on halpaa ja hyvää niin ostan sitä ihan mielelläni ilman paineita siitä mitä joku muu ajattelee minusta sen perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja mievaan:
lähinnä sitä väriä, että musta yleensä nyt haalistuu jo parin pesun jälkeen... Se on tosi köyhän ei oo vara ostaa HALPAA.. varmaan meinasit :P

No hitsi, sitäpä juur tarkoitinkin :D. Onkohan tää nyt ottanut yhden punkkulasillisen liikaa :ashamed: :snotty:

Lasken! Lähinnä koska ostan kaiken kirppikseltä ja alusvaatteet alesta... Kaikki mun rintsikat on 5e rekeistä ja useimmat paidat 2-3e kirppiksiltä, juuri viime viikolla ostin kolmet farkut yht. 8e ja on tosi siistit!
Eli aamulla kun puen ja asun hinnaksi tulee yht. 10-15e max. niin olen tosi iloinen. Laukutkin on melkein kaikki kirpalta....

Ja ei todellakaan ole mitään lumppuja, ostan vain uudenveroista!

Rintaliivit ja kengät maksavat paljon meikäläisen kohdalla siksi, että molemmat hieman haastavia muodoltaan, mutta muutoin pukeuden halvasti, tuskin parikymppiä ees menee rikki muiden vaatteiden osalta.

En oo laskenut, mutta mulla on myös kengät aika kallliita usein. Mulla on aika iso jalka, joten joudun ostamaan kenkiä usein heti uuden malliston saapuessa että saan mieleiset.

Oon myös alusvaatefriikki joten nekin saattaa olla kalliimmat ku päällyssvaattet yhteensä :D

En oo kyllä laskenut hintaa kun mulla on niiin huono muisti mitä mikäkin on maksanut.

Mutta suhteellistahan toi on. Ystävättären kanssa kaupungilla ollessa se näki neuletakin josta tykkäs. Sen mielestä se oli edullinen ku makso vain 60e.
Mun mielestä se oli kova hinta ihan tavallisesta neuletakista. ( toki se oli jonkun merkkinen )

mä ostan itelleni harvoin ja hyvää ja aina mieluista =)
teetänkin paljon juttuja, mutta teetetyn tunikan hinta on n.45e, sellainen on päällä nytkin.. lisäksi esim trikoovaatteet ostan sellaista laatua, että pysyvät siisteinä käytössä, nyt on 30euron leggingsit jalassa. Alusvaatteita pyrin löytämään alesta. eli tällä hetkellä mulla kenkineen päälllä n. 120euron asu...

ja ai niin.. käsilaukut.. ne on luku erikseen :D en oikein koskaan osta muita ku nahkalaukkuja, ja harvoin laukut maksaa alle 80euroa..... tämänpäiväinen 190e.... :ashamed:

Yhteistyössä