Lasketteko koskaan että mitä teidän sen hetkinen asu maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis onko 45?:n farkut/housut ap:n mielestä kalliit? Mistä te oikein vaatteenne ostatte? Itse käyn yhden tityn kaupan tammialessa joka vuosi ja sieltä ostan ison läjän vaatteita. Esim. farkut kun on puoleen hintaan niin hintaa on enää 60e. Ja kyllä ne laatuvaattet nyt vaan paremmin kestää aikaa ja kulutusta.

Joskus lasken :)
Nyt päällä äidiltä saatu yöpaita ja housut, kalsarit on kaiketi maksanu 2e :)
Mutsi roudas aikanaan kierkestä mulle ilmaispuolelta/50cnt maksavia vaatteita, niissä oli joku pieni tahra tms mikä lähti pesussa. Muutenki oon pihi ja kirpparilta kun osta niin t-paita saa maksaa korkeintaan 50cnt, farkut maks 3e jne...
Ja nytkin kasa vanhoja vaatteita odottaa modistusta tuolla :)

Alkuperäinen kirjoittaja daalia:
Siis onko 45?:n farkut/housut ap:n mielestä kalliit? Mistä te oikein vaatteenne ostatte? Itse käyn yhden tityn kaupan tammialessa joka vuosi ja sieltä ostan ison läjän vaatteita. Esim. farkut kun on puoleen hintaan niin hintaa on enää 60e. Ja kyllä ne laatuvaattet nyt vaan paremmin kestää aikaa ja kulutusta.

Samaa ihmettelen! Eihän 45e farkut ole todellakaan kalliit, eikä muusta kun alesta edes löydy niin halpoja. En tajua, jotkut puhuvat 15e farkuista, mistä niitä saa???

Joskus lasken, arkivaatteita yleensä en tai katson ostaessa hinnan mutta vaatteita käytän niin kauan että hinta kyllä väkisin unohtuu.

Itse ihmettelen oikeastaan ihmisiä jotka ostaa uusia vaatteita, mutta vaate jää käyttämättä koska sitä ei tarvittukaan. Toki minullakin on esim. juhlavaatteita kaapissa joita en ole käyttänyt vuosiin ja jotka ovat olleet päällä kerran pari, mutta kuitenkin niitä on käytetty.

no en laske. Kerran laskin kun täällä oli sellainen kysely.
Uskon kyllä että palsta mammat laskevat taskulaskimilla joka aamu että perheenjäsenten asukokonaisuudesta tulee riittävän iso summa ja asua muutellaan niin että summasta tulee varmasti nelinumeroinen.
Keksinkin jo liikeidean alan myymään sellaisia hopeisia isoja kaulakoruja joista voi rullata näkyville joka aamu asukokonaisuuden hinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa mullekin:

Samaa ihmettelen! Eihän 45e farkut ole todellakaan kalliit, eikä muusta kun alesta edes löydy niin halpoja. En tajua, jotkut puhuvat 15e farkuista, mistä niitä saa???

No mun mielestä on :D. Ja ne kaverin housut ei ollut farkut vaan semmoiset kangashousut. On mullakin yhdet kalliimmat Dieselin farkut. Ne tosin osti mun mies itselleen viitisen vuotta sitten ja ne olikin hänelle sit liian pienet :snotty: .

Mä olen jo vuosia kulkenut samoissa farkuissa ja ne kaikki on ostettu Tarjoustalosta max. kahdellakympillä. Ja siis farkkuja on neljät joista käytän enimmäkseen kaksia.

Ehhehe.

Mun asu tällä hetkellä:
housut 9,90 ?
toppi 4,90 ?
t-paita 6,90 ?
(alusasun hinnaksi arvioisin n. 20 ?)
Kohta lisään neuletakin, jonka hinta oli muistaakseni 9,90 ? ja kengät 29,90 ? sekä laukun 65,00 ?

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa mullekin:

15-20? farkkuja saa mm. Halpa-Hallista, Tokmannista, Markantalosta, Minimanista jne. Ja ihan normaalihinta on toi parinkympin pintaan :D Reflex on ainakin yksi halpa merkki.

En kyllä koskaan laske. Paitsi nyt tietty, kun tuli puheeksi. Tämänhetkisen asun hinta alle 10? + alusvaatteet.

Pyrin ostamaan kirpputorilta ekologisuuden vuoksi, en halua ostaa uutta. Mutta farkut ja kengät ostan yleensä aina uutena, jolloin maksan niistä mieluusti, jos tiedän, että ovat hyvää laatua. Esim. viimeksi ostetuilla (kesä)kengillä oli hintaa 130?.

Mä muistelen kyl. Esim. joskus jossain istuessani saatan miettiä jotain ja alan laskea, paljon mun vaatteet on maksanut yhteensä. Ylpein olen silloin, kun hokaan kaikkien olevan kirppikseltä.. (paitsi alusvaatteet ja sukat, mut niitä en laske ikinä mukaan muutenkaa)
Nyt mulla on tämmöinen punainen satiiniyömekko, tais maksaa pari euroa kirppikseltä joskus.

Mä en ikinä vois maksaa mistään housuista viittäkymppiä! Ihan hirveä hinta! Saatikka kolmekymppiä.. 25e ehkä just ja just ja sekin tekisi pahaa..

En laske koskaan. Mutta käytännössä olen huomannut, että mulle istuvat ja hyvännäköiset vaatteet maksavat hunajaa. Mä ostan housuja 100-200e haarukalla :D Opiskeluaikana ostin halpoja housuja, enkä välittänyt että ne olivat 5 senttiä liian lyhyet. silloin vielä olin myös laiha, joten tasapaksut mallin sopivat sinnepäin. Tasapainotan toki shoppailua niin, että käytän henkkamaukkaa silloin kun sieltä vaatetta löytyy (esim t-paidat ja vaikka trikoocaprit).

En usko että löytäisin tiettyjä vaatteita kirpparilta, kun niitä istuvia vaatteita ei löydä edes kaupastakaan. Ja mulla tulee käytettyä kaikki vaatteet loppuun asti...

joo, viimeks kun kävin tyttöjen kanssa baarissa, niin toppi oli kirppikseltä (1,5eur) ja farkut myös (lastentarvike)kirppikseltä (2eur). Kengät olivat myös hietsun kirppikseltä ostetut vagabondit, vuosia sitten, hintaa ehkä pari euroa...alusvaatteisiin olikin mennyt paljon enemmän!!! Hyvältä näytin ja olen ylpeä, etten törsää yhteiskunnan rahoja (kotihoidon tukia, lapsilisää) kalliisiin vaatteisiin. Halvallakin saa, ainakin pk-seudulla!

Yhteistyössä