Lasketaanko mun tulot miehen elatusmaksuihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tieto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
asumiskulut jaetaan puoliksi kun on kaksi aikuista saman katon alla.. ja kelalta saa myös haettua maksuvapaa kuukauden jos brutto tulot miehelläsi jää alle 1000?/kk ja jos teidän luona asuu lapsia josta mies on elatusvelvollinen niin tuloraja nousee 250? per lapsi.. siis jos kelalta hakee maksuvapaa kuukautta..

Miehesi kannattaa ottaa Kelaan yhteyttä. Usein kunta maksaa elarit, kun maksaja on työtön. Ja niitä ei peritä takaisin. Asia kannattaa hoitaa pian, ettei kerry rästejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehesi kannattaa ottaa Kelaan yhteyttä. Usein kunta maksaa elarit, kun maksaja on työtön. Ja niitä ei peritä takaisin. Asia kannattaa hoitaa pian, ettei kerry rästejä.

Juu.. mut niitä ei saa kuin takaperoisena haettua.. eli nyt voisi hakea kesäkuuhun asti.. ei voi vielä hakea heinäkuuta kun heinäkuu ei ole loppunut vielä... ja ne voi hakea vaikka puolenvuoden pätkissä mutta ennen joulukuuta kannattaa hyvissä ajoin hakea ettei kela ulosmittaa veron palautusta..näin kelan virkailija selitti minulle..tosin itse kyllä haen kuukausi kerrallaan...

niin ja huomio se että jos esim. miehesi saisi kodihoitotukea teillä asuvasta lapsesta niin sekin katsotaan hänen tuloksi, mikäli vapaa kk haet... Meillä jouduttiin vaihtamaan tuki vaimon nimiin kun kelan virkailija suositteli...

Yhteistyössä