Laserleikkaus-kokemuksia kiitos :) !

heh heh
[QUOTE="Tuuli";30418393]Vaikka sä et havaitse sitä niin se ei poista sitä että pimeällä ajaessa sä et nää niin hyvin kuin lasien kanssa JOS tulee valonheijastuksia.[/QUOTE]

Sit pitää hankkii ns. elokuvalasit. :)

Outlet harmaana
Ap ei otsikoinut: Kiitos hyviä (ja vain hyviä) kokemuksia laserleikkauksesta. Vaikka sitä hän taisi kyllä tarkoittaa.
Se on vaan kumma juttu, kuinka näitä "ei niin hyviä kokemuksia" ja pelotteluja tulee ihmisiltä, jotka eivät ole itse leikkauksessa käyneet ja hyviä heiltä, jotka ovat ;)
Ilman muuta on hyvä asia, että esiintyy myös muunlaisia mielipiteitä, mutta ainoastaan jos ne perustuvat faktoihin ja omiin kokemuksiin, ei mutuun.

Outlet harmaana
[QUOTE="Tuuli";30418393]Vaikka sä et havaitse sitä niin se ei poista sitä että pimeällä ajaessa sä et nää niin hyvin kuin lasien kanssa JOS tulee valonheijastuksia.[/QUOTE]

Ihan pakko kysyä, mikä sinun oma kokemus-/tietopohjasi on näistä näkemistä huonontavista haloilmiöistä kun asiaan niin hanakasti puutut?
Keskustelin näistä todella pitkään leikanneen lääkärin kanssa ennen leikkausta ja hän totesi, että niitä ei pitäisi tulla. Eikä tullut. tekniikoissa on suuria eroja ja kehitys on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin muutamassa vuodessa näissä leikkauksissa.

Aet
Kävin Lasik-leikkauksessa 4 vuotta sitten. Molemmissa oli vahvuus -8,5. Jätettiin toiseen -1 vahvuutta niin ei tarvitse ihan heti lukulaseja. Mulle ei voinut silloin vielä takuuta antaa ettenkö niitä joskus tarvisi. Eniveis, en ole katunut kertaakaan. Mulla huononi hämäränäkö, mutta pimeässä näen paremmin kuin ennen leikkausta. Suosittelen.

"hmmm"
Olen jo 23v. Ja näkö on pysynyt samana jo vuosia joten ei ole syytä pelätä, että huononisi!
Tämä ei muuten pidä paikkaansa! Mullakin oli 23 vuotiaana näkö pysyny samana monta vuotta, oli -2,5. Nyt 27-vuotiaana näkö on -3,75! Onneksi en mennyt leikkaukseen! Odottelen varmaan tuohon 3-kympin tienoille. Varsinkin jos opiskelet vielä saattaa näkö hyvinkin heikentyä vielä.

"hmmm"
En myöskään ymmärrä mihin tarttet leikkausta kun sulla on näkö vain -0,75... Mulla oli teininä ton verran enkä käyttäny laseja juuri koskaan. -1,5 mulla oli jonkin aikaa ja silloinkin mulla oli lasit vain koulussa...

......
Itse kävin leikkauksessa vähän päälle kaksikymppisenä, nyt siitä on jo melkein kymmenen vuotta aikaa. Iso kustanushan se oli opiskelijalle, mutta näinkin kauan jälkikäteen voin sanoa, että paras sijoitus ikinä. Itse leikkaus meni ok, mutta toinen silmä piti vielä uudemman kerran leikata vähän ajan kuluttua. Hämäränäkö on heikentynyt jossain määrin ja pimeällä ajaminen kieltämättä on aika epämielyttävää, mutta kun lähtötilanteessa miinusta oli ~6, niin nykyinen tilanne on niin paljon parempi kuin aikaisempi.

Ja onneksi tosiaan menin leikkaukseen noinkin nuorena, nyt varmaan alkaa olemaan leikkaus itsensä jo maksanut takaisin ostamatta jääneinä piilareina ja rilleinä :)

"Tuuli"
Ihan pakko kysyä, mikä sinun oma kokemus-/tietopohjasi on näistä näkemistä huonontavista haloilmiöistä kun asiaan niin hanakasti puutut?
Keskustelin näistä todella pitkään leikanneen lääkärin kanssa ennen leikkausta ja hän totesi, että niitä ei pitäisi tulla. Eikä tullut. tekniikoissa on suuria eroja ja kehitys on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin muutamassa vuodessa näissä leikkauksissa.
Oma leikkaus, ja tutkitusti haukan näkö! Nyt seuraa se MUTTA pimeällä näköni taas on huomattavasti huonompi kuin ennen leikkausta kiitos halo ilmiöiden.

Outlet harmaana
[QUOTE="Tuuli";30420674]ON muuten huvittavaa että laserleikkaajat poikkeuksetta vähättelevät tai jopa kieltävät hämäränäkö ongelmat vaikka lähes jokaisella leikatulla nuo huononevat.[/QUOTE]

Sanoo kuka :D
Sulla on siis kokemusta omasta yhdestä leikkauksesta ja puhut kuin kokenut, hämäränäköongelmien yleisyydestä laserleikatuilla väitellyt lääketieteen tohtori. Huh.

vieras..
Minusta on ihan ymmärrettävää leikata jos miinusta tai plussaa on reilusti, jolloin usein on niitten kakkuloiden varassa näkeminen ja silloin varmasti pienistä hämärännäön heikkenemisistä tai haloilmiöistä ei niin hirveästi haittaakaan ole, mutta on aika turhaa leikata silmiä joilla näkee ihan hyvin ilman niitä kakkuloita. Tämä on vaan mun mielipide, leikkaukset tarpeeseen ymmärrän, mutta turhia pelkästään ulkonäköön painottuvia silmäleikkauksia en ymmärrä.

Leikkaus onnistui täydellisesti kiitos loistavan henkilökunnan ja nykyteknologian, jota ei voi kun ihmetellä. Ei uskoisi, mutta niiden ansioista sitä voi sanoa jopa miellyttäväksi kokemukseksi, niin hyväksi ja turvalliseksi kaikki oli tehty ja lääkäri ja hoitaja otti kokoajan huomioon potilaan.

Jos joku harkitsee mennäkö laserleikkaukseen suosittelen ihan ehdottomasti! Joka sentin arvoista. Täytyy sanoa, että onneksi on viisaita ihmisiä (paaaaljon viisaampia kun itse:D) ja tälläiset operaatiot on mahdollista tehdä<3 Se on käsittämätöntä mihin ihmiset kykenevät! Kiitos kokemuksista ketjussa!

Niih
Leikkaus onnistui täydellisesti kiitos loistavan henkilökunnan ja nykyteknologian, jota ei voi kun ihmetellä. Ei uskoisi, mutta niiden ansioista sitä voi sanoa jopa miellyttäväksi kokemukseksi, niin hyväksi ja turvalliseksi kaikki oli tehty ja lääkäri ja hoitaja otti kokoajan huomioon potilaan.

Jos joku harkitsee mennäkö laserleikkaukseen suosittelen ihan ehdottomasti! Joka sentin arvoista. Täytyy sanoa, että onneksi on viisaita ihmisiä (paaaaljon viisaampia kun itse:D) ja tälläiset operaatiot on mahdollista tehdä<3 Se on käsittämätöntä mihin ihmiset kykenevät! Kiitos kokemuksista ketjussa!
Hyvä hyvä!! Kuuluit ilmeisesti siihen onnekkaaseen porukkaan jolle leikkaus sopi, nyt vaan pidät silmät puhtaina ja toivotaan että tippojen tarvekkin loppuu joskus ja hämäränäkö toimisi riittävästi. :)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
maraA
Minulle tehtiin viime vuonna ikänäköleikkaus laser-menetelmällä. Silmät ovat edelleen eripariset. Toisella pitäisi kuulemma nähdä lähelle ja toisella kauas. En näe tietokoneen näytölle tarkasti, enkä näe myöskään kauas tarkasti. Näkö on sumea ja suttuinen, valot häikäisevät ja näen kaksoiskuvia. Näen lukea normi lukuetäisyydeltä, mutta se on aika laiha lohtu tässä tilanteessa. Lääkärille sanoin etten ole tyytyväinen, mutta häntä ei kiinnostanut minun kokemukseni.

Yhteistyössä