Laser Loop - hoito ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katrinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katrinainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
2 076
0
36
Minulle on tehty 4 vuotta sitten laser-loop hoito syövän esiasteen poistamiseksi. asia hoitui ja mitään solumuutoksia sen jälkeen ei ole ollut. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan onko täällä muita saman kokeneita ja nyt raskaana olevia tai jo aiemmin hoidon loppumisen jälkeen synnyttäneitä? Miten hoito on vaikuttanut raskauteenne, sen seurantaan tai synnytykseen. Täällä Norjassa minulle todetttiin, että saattaa lisätä hiukan ennen aikaisen synnytyksen riskiä, mutta tämä riski lisää ennen aikaista synnytystä vain parilla viikolla, joten mitään erityisseurontoja ei tarvita.

Muiden kokemuksia?

Mulle tehtiin loop-hoito 2006 toukokuussa ja koeputkipoikamme on nyt 4kk vanha! Syntyi rv 38+3. Edellinen raskaus kesti vain 34viikkoa, eli ei ainakaan mulla aiheuttanut ennenaikaisuutta. Hoito ei vaikuta mitenkään raskauden seurantaan. Mutta raskaus vaikuttaa loop-hoidon jälkeiseen seurantaan eli kontrolli on ensi maanantaina, muuten olisi ollut jo toukokuussa, mutta siirrettiin siis tehtäväksi synnytyksen jälkeen. Tsemppiä!

hoito tehty 1998.ei aiheuttanut mitään erityistä seurantaa raskausaikana eikä toisaalta aiheuttanut mitään ongelmia raskaudessa.tyttö syntyi v 2005 rv 41+1 ja nyt toista kertaa raskaana rv 36+5.

itsellä tietty hoidon ja raskauden välissä aika monta vuotta..

Minulle tehty loop-hoito 2004, mutta ei laserilla vaan perinteisellä menetelmällä. En ole koskaan kuullutkaan, että se aiheuttaisi jotain erityisseurantaa tai ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Eikä lääkäri tehdessään asiasta mitään maininnutkaan.

HooWee 12+0

Mulle tehty kans loop, oliskohan ollu 2005 ja leikattu endometrioosia jne jne ja nyt IVF-vauva on melk. 2kk. Syntyi sektiolla rv 35+6, mut vain sen takia, et istukka vuosi ja oli kohdunsuulla kokonaan. Loopin vaikutuksesta raskauteen tai sen seurantaan ei ole koskaan mitään mainittu eikä asiaa seurata nyt synnytyksen jälkeenkään mitenkään, kuten ei endoakaan enää seurata, ellei ala uudelleen oireileen.

Yhteistyössä