Lasagnen teko - mikä kerros ensin ja viimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepulis

Vieras
Eli aloitatteko jauhelihasössöllä vai lasagnelevyllä, entä mihin lopetatte? Miksi?

Itse olen aloittanut jauhelihalla ja lopettanut lasagneen. Kaveri vaan just sanoi tekevänsä päinvastoin, alkoi kiinostamaan...

-vuuan pohja voideltuna
- jauhelihakastike
- lasagnelevy
- juustokastike
- jauhelihakastike
- lasagnelevy
- juustokastike
- jauhelihakastike
- lasagnelevy
- juustokastike
- juustoraaste

alotan bechamelilla jonka päälle lasagnelevy ja lopetan bechameliin ja juustoraasteeseen :p

ai että nytpä rupeski tekemään mieli oikein pitkään tehtyä lasagnea... :p :p

Jaa, hmm... Mä en laita lasagneen ollenkaan juustokastiketta, vaan korvaan sen raejuustolla ja koko komeuden päälle laitan munamaidon. Kevytversiota siis, ja niin mehevää. Siks ehkä ei haittaa, vaikka mulla on lasangelevy päällä, munamaito peittää senkin ja juustoraaste mehevöittää. Mielenkiintoista.

hmmm... alunperin lasagneenhan tulee siis besciamella kastike, eli MAITOkastike, ei mikään juustomössö, se tehdään keittämällä maitoa, voita ja jauhoja hetken aikaa.
Aloitetaan tomaatti-jauhelihakastikkeella pohjalle, sitten levyt, sitten besciamella kastike, levy, tomaattijauhelihakastike jne jne kunnes lopulta päälle jää tomaattijahelijakastike, sen päälle voi vielä kaataa loput besciamellat ja laittaa vaikka mozzarellaa vielä päälle.

Yhteistyössä