lasagnekysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
oon tehny itse alusta loppuun lasagnen viimeiset 5 kertaa eri ohjeilla (en siis käytä niitä valmisjuttuja) ja joka kerta sitä lihakastiketta tulee aika hintsusti ja juustokastiketta ihan liikaa, vaik teen ihan ohjeen mukaan :o

missä menee mönkään?

lopputulos yleensä kyllä tosi jees, mutta ihmetyttää nuo määrät.
400g jauhelihaa ja siihen tölkki tomaattimurskaa ja lisäks vettä ja sit LITRA maitoa johon juustoraaste sulatetaan :o

en oo koskaa uskaltanu laittaa koko litraa kun pelkään et menee ihan velliks? :ashamed:

hyviä ohjeita tähän pinoon samalla, siis lasagneohjeita :D

mä teen yleensä tuplasti tota jahelihakastiketta ja jos jää yli niin loput pakkaseen :) itse kun tykkään et lasagne on tosi mehukas ei kuiva. niin ja tomaaattimurskan lsiäks aina reilu tujaus valkoviinä ja tommaattimehua ja maustetaan kunnolla.

maito kastikkeen teen niin et sulata 50g voita siihen 1dl jauhoa ja sit siihen vatkataan se litra maitoa, ja kiehautetaan. sit siihen lisätään se juusto :)

just tein eilen ja hyvää tuli :D

Teetkö jollain tietyllä ohjeella? Mä käytän Pirkan tomaattimurskaa, yrteillä maustettua yleensä, ja siinä on 500 g. Sen kun lyö 400 g:n jauhelihan kaveriksi ja lisää vielä vaikka vähän pyrettä tai ketsuppia, niin kyllä se on riittänyt.
Toki riippuuhan se levyjenkin määrästä: monellako levyllä teet?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
sit LITRA maitoa johon juustoraaste sulatetaan :o

en oo koskaa uskaltanu laittaa koko litraa kun pelkään et menee ihan velliks? :ashamed:

Mä teen yleensä maitokastiketta vaan noin 7 desiä, mikä riittää hyvin. Mä mieluummin laitan enemmän jauhelihakastiketta kuin juustokastiketta, mutta makuasiahan se.
Levyjä mulla menee semmoiset 14.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teetkö jollain tietyllä ohjeella? Mä käytän Pirkan tomaattimurskaa, yrteillä maustettua yleensä, ja siinä on 500 g. Sen kun lyö 400 g:n jauhelihan kaveriksi ja lisää vielä vaikka vähän pyrettä tai ketsuppia, niin kyllä se on riittänyt.

mul on ollu vaihtelevast eri merkkisiä 400g tölkkejä tomaattimurskaa.
lisäks oon laittanu kans ketsuppia ja toisinaan n.desin vettä/lihalientä.
levyjen määrä riippuu vuoasta millä teen, mut mitähän mä arvioisin.. 12 levyä?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

levyjen määrä riippuu vuoasta millä teen, mut mitähän mä arvioisin.. 12 levyä?

Mulla menee 12 - 14, vähän riippuu rikonko levyjä reunoille vai en. Jos on kiirus niin en, mutta joskus täytän ihan koko vuoan eli reunoille laitan sopivat kappaleet. Olipas hankalasti taas selvitetty... Noh, ehkä ymmärsitte!
Laitan 500 g murskaa, 400 g jauhelihaa, pyrettä/ketsuppia ja maitokastikettä noin 7 dl.

Oiskohan levyissä mitään eroja sen suhteen, miten paljon ne imee nestettä itseensä? Mä käytän kaikista halvimpia levyjä, eli täällä päin Rainbow.

mulla on euroshopperin ja pirkan levyjä kaapissa ja kummankin paketin kyljestä oon kokeillu ohjeen.. ja aina noi määrät mua hämmästyttää :D
mut katsotaan mitä saan aikaseks :)

Yhteistyössä