Lasagne ilman juustokastiketta? Tai sun lempieohje? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susannakoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

susannakoo

Vieras
oletko tehny ilman juustokastiketta? minusta se isotöinen :D

teetkö lasagnen jollain tietyllä ohjeella?

jos tänään väsäisi, ilman tai juustokastikkeella. Kuinka kauan pidät uunissa? että ei pinta palaisi mutta että levyt olisi varmasti pehmeitä....

Laiska kun olen niin mä vähän oikaisen.
Teen jauhelihakastikkeen, johon laitan purkillisen tomaattimurskaa (ja tietysti mausteita) ja purkillisen kolmen juuston ruokakermaa.
Ja tätä samaa kastiketta sitten joka väliin. Ja pinnalle juustoraastetta.
Meidän lasten mielestä parempaa kuin "perinteinen" lasagne.

Mä teen aina niin, että ladon kunnon tomaattista jauhelihakastiketta (ja kesäkurpitsaa) ja lasagnelevyjä vuorotellen ja kaiken päälle purkki creme fraichea ja juustoraastetta. Helppoa ja HYVÄÄ :)

Mä teen myös aina niin että laitan jauhelihan tai kanasuikaleiden sekaan tomaattimurskaa ja kermaa tai smetanaa, paljon tietty mausteita, ehkä vähän rehuja ja sitten kerroksittain levyt ja soosi, päälle juustoa. Tulee myös tosi hyvää kun pistää kuorrutejuuston alle purkin bonjour cousine mössöä, maku vapaa. Kannattaa vaan tehdä kastikkeesta aika löysää ettei tule liian kuivaa.

Mä teen näin:
Paistan jauhelihan,sipulin,liään tomaattimurskan,kolmen juuston ruokakermaa,sulatan sekaan paketin koskenlaskijajuustoa.
En käytä lasagnelevyjä vaan viipaloin munakoisoa ja niitä ja kastiketta vuorotellen ja päälle juustoraastetta reilusti ja uuniin.
Meillä mies ja lapset sanoo että se on sata kertaa parempaa kuin perinteinen lasagne.

Mie paistan jauhelihan ja sipulin,joskus raastan porkkanaa tai kesäkurpitsaa tai pilkon herkkusieniä mukaan,mausteita ja lisään lihaliemessä turvotetun soijarouheen.Purkki tomaattimurskaa tai pyrettä tai maustettu tomaattikastike ja purkki kermaa.Joskus teen pelkästään tällä kastikkeella ja jos viitsin niin teen juustokastikkeen erikseen.Mie käytän joko pinaatti tai täysjyvälasagnelevyjä.
Välillä teen ilman juustoa ja joskus taas laitan juustoraastetta pinnalle vähän ennen kypsää ruokaa.:)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä