Lapsuutesi suosikkilaulu?

  • Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti
Silja.S
Jaakko Teppo ja Kirka uppoavat lapsiin tosi hyvin. Ainakin itseeni joskus polvenkorkuisena ja vähän vanhempanakin. Salomonin Unisatu oli näistä kaikista ainoa, joka oli sen verran vieras, että piti käydä youtubesta hakemassa. Kuullessani kyllä tunnistin laulun heti, mutta nostalgia hävisi leveälahkeisten kokohaalareitten aiheuttamalle huvitukselle :D Aikuisen miehen päällä tuollainen vauvapuku on jokseenkin koominen.
 
"vierastus"
Mä olin varmaan jotain 7v kun sain käsiini Alice Cooperin kasetin, siitä ei paluuta ollut :D
Suosikki biisiä en enää muista. Mutta yksi biisi jota hoilasin oli Jimi Hendrixin Hey Joe.

Edelleen kuuntelen siivotessa Alice Cooperia ja koko tuotanto löytyy, levyt tosin on piilossa joten kukaan ei tiedä kuinka outo oikeasti olen :D
 
Silja.S
[QUOTE="vierastus";25919756]Mä olin varmaan jotain 7v kun sain käsiini Alice Cooperin kasetin, siitä ei paluuta ollut :D
Suosikki biisiä en enää muista. Mutta yksi biisi jota hoilasin oli Jimi Hendrixin Hey Joe.

Edelleen kuuntelen siivotessa Alice Cooperia ja koko tuotanto löytyy, levyt tosin on piilossa joten kukaan ei tiedä kuinka outo oikeasti olen :D[/QUOTE]

Etkä ole outo :LOL: Minäkin tykkäsin Alice Cooperista nuorena flikkana ja muistan joskus omistaneeni kasettejakin. Pitäisi oikeastaan tehdä uusintavisiitti Cooperin maailmassa. Kasetteja ei enää ole, mutta pitänee youtuubata.
 
Silja.S
Alkuperäinen kirjoittaja Ai että.;25919893:
Päivin Liljankukka.
Ääh. Taas itkuisia muistoja. Meidän isä soitti aikoinaan sitä alkuperäistä Liljankukkaa autoradiosta, kun kesäkuumilla ajettiin pitkin kapeita hiekkateitä ilman päämäärää. Ihania valintoja. Toivottavasti tämä ketju jatkuu vielä kauan. Täältähän löytyy aarteita:)
 
"Piika-äiti"
70-luvulla lapsuutta eläneenä lempilaulut olivat Hottentotti-laulu ja Katri-Helenan varhaistuotanto.

On valokuva, jossa kinkereillä, siis ihan oikeilla kinkereillä, tanssin yksinäni letkajenkkaa ja laulan kuulema "Puhellinlangat laulaa, taivaalla loistaa kuu..."
 
Silja.S
[QUOTE="Piika-äiti";25919943]70-luvulla lapsuutta eläneenä lempilaulut olivat Hottentotti-laulu ja Katri-Helenan varhaistuotanto.

On valokuva, jossa kinkereillä, siis ihan oikeilla kinkereillä, tanssin yksinäni letkajenkkaa ja laulan kuulema "Puhellinlangat laulaa, taivaalla loistaa kuu..."[/QUOTE]

Täältä tulee niin paljon hyviä nyt, etten voi olla kommentoimatta erikseen tätäkin. Minäkin muistan Katri Helenan varhaistuotannosta erityisesti tuon Puhelinlangat laulaa -laulun ja siihen yhdistän mielikuvissani sen laulun, missä laulettiin "aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä". Olikohan se Mikko Alatalon? Olisikohan ollut samaa aikakautta, koska nämä kaksi laulua liittyvät niin vahvasti toisiinsa.
 
Ai että.
Ääh. Taas itkuisia muistoja. Meidän isä soitti aikoinaan sitä alkuperäistä Liljankukkaa autoradiosta, kun kesäkuumilla ajettiin pitkin kapeita hiekkateitä ilman päämäärää. Ihania valintoja. Toivottavasti tämä ketju jatkuu vielä kauan. Täältähän löytyy aarteita:)
Mä olen täysin Finnhits-lapsi, vanhempien hankkimat kyseiset vinyylit ovat edelleen hyvässä tallessa :)
 
"Piika-äiti"
Täältä tulee niin paljon hyviä nyt, etten voi olla kommentoimatta erikseen tätäkin. Minäkin muistan Katri Helenan varhaistuotannosta erityisesti tuon Puhelinlangat laulaa -laulun ja siihen yhdistän mielikuvissani sen laulun, missä laulettiin "aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä". Olikohan se Mikko Alatalon? Olisikohan ollut samaa aikakautta, koska nämä kaksi laulua liittyvät niin vahvasti toisiinsa.
Myös minä muistan Tarantella Joen makaaberit sanat:

rekkakuski milanosta roikkui vaimon kainalosta...aukes vatsa, verta lainehti piazza...

Se oli sellainen liki neonvihreä pikkusaab, jonka takapenkillä kuunneltiin ja turvaistuimista ei ollut mitään tietoa..
 

Yhteistyössä