L
Lasityttö
Vieras
Aloin lapsena oirehtia psyykkisesti vanhempieni avioeron aikaan, ja olin tuolloin jossakin perheneuvolassa, lasten psykiatrilla tms. tutkimuksissa paniikkikohtausten takia. Tämä oli 1990-luvun alun Helsingissä. Nyt minua kiinnostaisi saada tuon aikaiset potilastiedot itselleni, koska en muista noista ajoista juuri mitään. Sairastuin teini-ikäisenä masennukseen ja paniikkikohtauksetkin uusiutuivat, ja käyn nyt niiden takia terapiassa. Terapian myötä on tullut tarve ymmärtää lapsuuteni tapahtumia ja omaa olotilaa ja saada yhtenäinen kuva elämästäni, mutta se on vaikeaa kun muistikuvia lapsuudesta on vähän.
Äitini on kuollut ja isäni ei tahdo näistä asioista puhua, joten tietoa pitää yrittää haalia kaikkialta muualta, mistä vain mahdollista. Valitettavasti en itse muista, missä olin lapsena tutkimuksissa. Onkohan jotakin paikkaa, josta potilastietoja voisi kysellä koko Helsingin laajuisesti, ilman että tietää täsmällistä terveyskeskusta tms.?
Äitini on kuollut ja isäni ei tahdo näistä asioista puhua, joten tietoa pitää yrittää haalia kaikkialta muualta, mistä vain mahdollista. Valitettavasti en itse muista, missä olin lapsena tutkimuksissa. Onkohan jotakin paikkaa, josta potilastietoja voisi kysellä koko Helsingin laajuisesti, ilman että tietää täsmällistä terveyskeskusta tms.?