Lapsivettäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Viikkoja siis kasassa 41+0 ja eilen sekä tänään supistellut aina silloin tällöin kohtuu napakasti, mutta supistelut loppuneet kuin seinään heti kun esim. istun alas. Tänään pikkuhousuihin tihkunut pitkin päivää jotakin, josta nyt mietin onko lapsivettä, pissaa vai valkovuotoa... Pissalle ei siis haise, vaan enemmän ehkä spermalle (jep, olen analysoinut vuotamani nesteen hajua), mutta voiko valkovuoto haista tuollaiselle? Pissa varmaan ainakin haisisi pissalle...
Menkkasiteen laitoin housuihin ja se ei varsinaisesti kastu, koska ainoat talossa olevat siteet olivat yösiteitä ja niissä kohtuu hyvä imukyky, eli tuskin tulee tälläisen määrän tihkumisesta kastumaankaan huomattavasti...

Kannattaako siis soittaa synnärille että menenkö näytille, vai pitävätkö täysin idioottina kun en tunnista mitä vuodan?

Oon joskus lukenut, että aika monetkin kuvailee lapsiveden hajun muistuttavan spermaa.

Kyllä se voi olla lapsivettä. Mullakin toisen kohdalla vaan tiputteli, kun kalvoissa oli reikä jossain ylempänä. Soita vaan ja tsemppiä tulevaan! :)

• Tykkää
Reactions: soja
Epäilin myös noilla viikoilla lapsivettä. Kävin testaamassa polilla. Ei se sitten ollut, mutta sain kätilön pyöräyttämään ronskisti kohdunsuuta, joten pari päivää myöhemmin alkoikin sitten vauva tulemaan. Ja silloin kyllä vesienmenon kyllä huomasi. Lirisi vain.

Eli käy vain tarkistuttamassa jos epäilyttää.

Mulla se oli just tuollasta pientä tiputtelua ja haisi vähän spermalle. Synnärillä testasivat emätimestä joillakin tikuilla onko tullut lapsivettä, testin mukaan ei ollut. Synnytyksessä vettä ei tullut juuri ollenkaan, vauva oli ihan kuiva ja mulle tuli tulehdus, lääkäri totesi että vesi oli jo mennyt... En tiedä miksei se näkynyt siinä testissä.

Mun mielestä lapsivesi haisi lihakeiton ja sperman sekoitukselle eli ihan hyvin voisi sitä olla, mutta parhaiten varmaan selviää jos soitat synnärille. Sinänsä kait tuollainen tihkuminen ei pitäis mitenkään vaikuttaa, huomaat kyllä jos kunnolla lorahtaa ja sitten kantsiikin jo suunnitella lähtöä :) Tsemppiä tulevaan!

[QUOTE="yks";28612792]Mun mielestä lapsivesi haisi lihakeiton ja sperman sekoitukselle eli ihan hyvin voisi sitä olla, mutta parhaiten varmaan selviää jos soitat synnärille. Sinänsä kait tuollainen tihkuminen ei pitäis mitenkään vaikuttaa, huomaat kyllä jos kunnolla lorahtaa ja sitten kantsiikin jo suunnitella lähtöä :) Tsemppiä tulevaan![/QUOTE]

Kyllä se tihkuminenkin kuule vaikuttaa. Se tarkoittaa sitä, että kalvoissa on reikä ja siinä on silloin tulehdusriski.

Mulla ehti tihkua pari päivää, enkä sitä tunnistanut lapsivedeksi ennenkuin lorahti oikein kunnolla ja oli mennyt vihreäksi. Synnytys sitten käynnistettiinkin ja vauvalla olikin sitten tulehdusarvot korkealla ja lämpöä, mutta ei onneksi muuta hätää.
Kannattaa käydä neuvolassa tarkistamassa, tai ainakin soittaa ja kysyä.

Mulla kuopuksen syntymä alkoi aamuyöllä tuolla, epäilin sen olevan lapsivettä kun tuntui tulevan oudosta paikasta(vrt.virtsa). Aina kun nousi ylös niin vähän tuli.
Synnytyslaitoksella ei uskoneet että oli lapsivettä kun en tarvinnut sidettä mutta myöhemmin joutuivat toteamaan että lapsivettä se oli kuitenkin.

Yhteistyössä