lapsivesipunktio ja synnytyksen käynnistyminen

Te, joille on tehty lapsivesipunktio loppuraskaudessa, onko synnytys käynnistynyt punkiton seurauksena?

Olen itse menossa lapsivesipunktioon rv37, jotta voidaa todeta vauvan keuhkojen tila. Suunn.sektio pitäisi tehdä rv38.
Nyt mietityttää, jospa synnytys käynnistyy punktion jälkeen eikä kyseessä enää olisi ns.suunniteltu sektio.
 
rompanäiti harmailee
Mulle on tehty punktio noilla viikoilla veriryhmävasta-aineiden takia. Ei käynnistynyt sillä vaan kaikki meni hyvin. Alamaha oli kyllä hiukka kipeä toimenpiteen jälkeen. Raskaus päätettiin käynnistää seuraavalla viikolla, mutta lapsivedet meni samana päivänä, kun oli käynnistykseen meno. Ja lapsi voi hyvin. Mulla on kaksi lasta syntynyt viikoilla 38 ja voineet hyvin.
 
Mulle tehtiin punktio rv33+ ja olin sitä ennen saanut kortisonipiikit keuhkoja vahvistamaan kaiken varalta. Synnytys ei käynnistynyt, mutta se riski on olemassa ja siksi oli osastolla seuraavaan päivää. Suunn. sektio tehtii rv 38+ eikä ennen sitä enää tutkittu vauvan keuhkojen tilaa vaikkei olleet valmiit vielä punktion aikaan.
Itse punktio ei hirveesti sattunut, mutta se hirvitti jo ajatuksena. Mitään kipuja ei ollut jälkeen päin.
 

Yhteistyössä