lapsivesi

Pistän nyt tännekin puolella saman kysymyksen..
eilen ja tänään tullut ehkä lapsivettä..Sairaalasta käskivät vain oottamaan ja laittamaan siteen ja kuulemma jos vielä tulee niin sitten pitäis mennä näytille..Eikä siis mitään paljon,sen verran että alushousut ovat kastuneet läpi.
Onkos kellään kokemusta tälläisestä*? että olisikin jotain muuta kuin lapsi vettä..
Sori,hieman sekavaa kirjoitusta mutta ei oikein noi aivot pelaa nyt..

Jos joku osaisi vastata jotain järkevää ja rauhoittavaa...

Raskausviikkoja 32+5
 
Saattaapi olla ihan valkovuotoo...mulla ainakin tulee sitä aikas runsaasti :/
Nyt on vkoja reilut 38 ja aina vaan toki mietin että oiskohan jo lapsivettä,mutta kokemuksesta tiän että sitä alkaa kyllä tulla enempi(niin että tietää että on lapsivettä).
 
voihan se olla sellainenkin juttu että, lapsivesikalvoon ihan sinne ylhäälle on tullut pieni reikä ja sieltä sitä tihkuu aina vähän kerralla.Olen lukenut vauvalehdestä tälläisen jutun. tarkkaile ja tarvittaessa lääkäriin jos vuoto ei lopu!
 
blackjack
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 19:34 niina22 kirjoitti:
Pistän nyt tännekin puolella saman kysymyksen..
eilen ja tänään tullut ehkä lapsivettä..Sairaalasta käskivät vain oottamaan ja laittamaan siteen ja kuulemma jos vielä tulee niin sitten pitäis mennä näytille..Eikä siis mitään paljon,sen verran että alushousut ovat kastuneet läpi.
Onkos kellään kokemusta tälläisestä*? että olisikin jotain muuta kuin lapsi vettä..
Sori,hieman sekavaa kirjoitusta mutta ei oikein noi aivot pelaa nyt..

Jos joku osaisi vastata jotain järkevää ja rauhoittavaa...

Raskausviikkoja 32+5
moi,mulla viikkoja 33 ja itsellä just sama ongelma kuin sulla että alkkarit kastuu kun tulee sitä joko valkovuotoa tai lapsivettä.en tiedä kumpaa se on.väritöntä ainaki eikä haise miltään.välillä kastuu myös päällyshousut(jotka kyl aika ohuet) mutta joudun välillä nekin vaihtaa ku pelkään et joku huomaa tai haistaa vaikkei se tosiaan haise miltään.supisteluja tulee päivittäin ja pari viikkoo sitte valvoin puoli yötä kovien suppareitten takia jotka sit meni kuitenki ohi joten tässä nyt vaan odotellaan mitä tulee.
 
Saattaa olla lapsivettä..
Minulla kolmatta oottaessa (rv.28) lorahti eräänä yönä, pihahommia olin tehnyt edellisenä päivänä, kiviä ja kantoja kannellut..:(
Yhtään ei supistellut, joten en voinut uskoa moista..mutta päivällä tipottelu jatkui, joten soitin synnärille.
Käskivät tulla tarkistukseen..klo.23 aikoihin menin..ja lääkäri kun teki sisätutkimuksen joutui kätilö pomppaamaan lapsivesisuihkun alta pois!

Kätilö pisti vauvan keuhkoja vahvistavaa lääkettä ja kahden aikaan yöllä siirryin ambulanssilla OYS:iin (70km). Mies ei siihen aikaan saanut enää kahelle pojalle ammaa, enkä muutenkaan tiennyt mitä tuleman pitää..supistellut ei yhtään..

Reikä oli kai tullut jonnekkin ylemmäksi, kun ei tullut tulehduksia, eikä vauvalla tuntunut olevan hätäpäivää! Kaksi vorokautta makasin jalat hiukan ylöspäin ja kahtelin valkoisia seiniä ja kellon sekunttiviisaria..:(

Sen jälkeen sain liikkumisluvat..Mutta yhteensä asustelin OYS:ssa kuukauden ja risat..Aika ei silti käynyt pitkäksi..keksin kaikenlaista tekemistä..ja sattui olemaan toinen äiti, joka joutui olemaan vuodepotilaana, ja paljon kauemmin, kuin minä..joten asustelin melkein hänen huoneessa, ja meillä oli hauskaa!!! ;)

33rv päästivät kotia, vauva edelleen masussa..35ja risat rv laittoivat OYS:iin käynnistykseen..olin niin erikoinen tapaus, etteivät Raaheen huolineet..Raahen sairaalassa ei ole keskos eikä tehohoitoa..
Pieni tummatukkainen tyttö syntyi 36rv, ja painoi 2600g ja oli 46cm pitkä.
Viikon ajan oli OYS:ssa vastasyntyneitten osastolla laiskan syömisen ja alku hengitysvaikeuksien takia. Vietimme tutuksi tulleen äidin kanssa aikaa vielä lastenosastolla (Sille syntyi viikko myöhemmin kolmoset!)

Nyt tyttö on reipas 4-vuotias..uhmaikäinen ja tempperamenttinen!! ;)
Ja liekö tuo ihme, kun omistaa 2 isoveljeä ja vielä tätä kirjottaessa myös 2 pikkuveljeä..(nimittäin kuudennen laskettuaika menny jo yli viikko sitten!)
Kaikki muut lapsemme ovat tosiaan käynnistetty ykiaikasuuden vuoksi..eli tämä tytön raskaus oli aika erikois-laatuinen! ;)

Toivottavasti sulla ei kuitenkaan samalla lailla..mutta hyvä tarkistaa.
Onnea tulevaan synnytykseen! ;)
 
Saattaa olla lapsivettä..
Minulla kolmatta oottaessa (rv.28) lorahti eräänä yönä, pihahommia olin tehnyt edellisenä päivänä, kiviä ja kantoja kannellut..:(
Yhtään ei supistellut, joten en voinut uskoa moista..mutta päivällä tipottelu jatkui, joten soitin synnärille.
Käskivät tulla tarkistukseen..klo.23 aikoihin menin..ja lääkäri kun teki sisätutkimuksen joutui kätilö pomppaamaan lapsivesisuihkun alta pois!

Kätilö pisti vauvan keuhkoja vahvistavaa lääkettä ja kahden aikaan yöllä siirryin ambulanssilla OYS:iin (70km). Mies ei siihen aikaan saanut enää kahelle pojalle ammaa, enkä muutenkaan tiennyt mitä tuleman pitää..supistellut ei yhtään..

Reikä oli kai tullut jonnekkin ylemmäksi, kun ei tullut tulehduksia, eikä vauvalla tuntunut olevan hätäpäivää! Kaksi vorokautta makasin jalat hiukan ylöspäin ja kahtelin valkoisia seiniä ja kellon sekunttiviisaria..:(

Sen jälkeen sain liikkumisluvat..Mutta yhteensä asustelin OYS:ssa kuukauden ja risat..Aika ei silti käynyt pitkäksi..keksin kaikenlaista tekemistä..ja sattui olemaan toinen äiti, joka joutui olemaan vuodepotilaana, ja paljon kauemmin, kuin minä..joten asustelin melkein hänen huoneessa, ja meillä oli hauskaa!!! ;)

33rv päästivät kotia, vauva edelleen masussa..35ja risat rv laittoivat OYS:iin käynnistykseen..olin niin erikoinen tapaus, etteivät Raaheen huolineet..Raahen sairaalassa ei ole keskos eikä tehohoitoa..
Pieni tummatukkainen tyttö syntyi 36rv, ja painoi 2600g ja oli 46cm pitkä.
Viikon ajan oli OYS:ssa vastasyntyneitten osastolla laiskan syömisen ja alku hengitysvaikeuksien takia. Vietimme tutuksi tulleen äidin kanssa aikaa vielä lastenosastolla (Sille syntyi viikko myöhemmin kolmoset!)

Nyt tyttö on reipas 4-vuotias..uhmaikäinen ja tempperamenttinen!! ;)
Ja liekö tuo ihme, kun omistaa 2 isoveljeä ja vielä tätä kirjottaessa myös 2 pikkuveljeä..(nimittäin kuudennen laskettuaika menny jo yli viikko sitten!)
Kaikki muut lapsemme ovat tosiaan käynnistetty ykiaikasuuden vuoksi..eli tämä tytön raskaus oli aika erikois-laatuinen! ;)

Toivottavasti sulla ei kuitenkaan samalla lailla..mutta hyvä tarkistaa.
Onnea tulevaan synnytykseen! ;)
 
blackjack
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 17:12 vieras kirjoitti:
Lapsivedessä ON selkeä makeahko haju, ei mielestäni voi hajun takia sekoittaa valkkariin. On väriltään hieman punertavaa.
ei kuulemma aina ole värillistä,joillakin ollut myös väritöntä =)
 

Yhteistyössä