Lapsiperhepaikkojen väärinkäyttö

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
Me ajettiin kerran perhepaikalle, mä jäin imettää vauvaa autoon, tarkotuksena mennä kauppaan myöhemmin. Mies meni siis edeltä, niin eiköhän joku mamma tullu sille huutaa, et missäs lapses..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
.. olen raskaana ja koen oikeudekseni parkkeerata perhepaikalle (ja siis myös näin toimin). :)
Hei mutta invapaikallehan sulla pitäisi olla oikeus, oi sinä maailman kaikkeuden napa ja ainoa raskaana oleva! Ja vielä joku kaupan henkilökunnasta kantamaan autosta kauppaan ja takaisin!
noh, synnyttyään minun lapseni osaavat käyttäytyä sen verran, että pystymme jättämään auton kauemmaksikin. :)

Tasku Venus
mä en ole koskaan tiennytkään tuollaisista paikoista. :eek:
en ole huomannut ikinä että jotkut paikat olis jotenkin isompia kuin toiset ( paitsi invapaikat tietysti ).

että anteeksi kovasti jos olemme miehen kanssa joskus parkkeerannut perhepaikalle, emme tienneet moisista.
ehkä suurin osa ihmisistä ei tiedä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
No minusta pointti tässä ei ole se, että onko moiset paikat tarpeen vai ei, vaan se, että jos kerran sellaisia on, niin niihin ei sitten mene muut kuin lapsiperheet. Ihan niinkuin invapaikallekaan ei aja muut kuin invalidit. Aika simppeliä.
Tätä voin kyllä peesailla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En oo edes tienny, että lapsiperheille on omat paikat.
Ootteko te vammasia vai miksi pitää olla jotenkin speciaali-paikka??

Siksi ettei vät ovet aukea teitin autojen kylkeen
Siksi että mahtuu jopa tila-autolla parkkiin
Siksi että ne ovat suht lähellä ovea ettei tarvi jättää vauvaa/lapsia yksin kauas kun vie kärryt...l(apsikärryjä ei saa jättää ulos)
Siksi että on helpompi kuskata tenavat ja ostokset autoon

nolona
MINÄ sanon todella kärkkäästi jos joku laittaa autonsa lapsiperhepaikalle eikä mukana ole lapsia. kerrankin eräs äijä alko valittamaan, että hän on juuri hakemassa lastaan kavereineen cittarista kotiin :eek: OIKEESTI? eihän nuoriso enää ole lapsia?? ne lapsiperhepaikat on tarkoitettu perheille, joilla niin pieniä lapsia, että ne tarvitsevat istuimia ja ne on helppo laittaa niihin istuimiin kiinni kun ovet saa kunnolla auki. Siitä syystä ne on leveämmät kun normit parkkiruudut!

nolona
Alkuperäinen kirjoittaja Isaa83:
en ole huomannut ikinä että jotkut paikat olis jotenkin isompia kuin toiset ( paitsi invapaikat tietysti ).

että anteeksi kovasti jos olemme miehen kanssa joskus parkkeerannut perhepaikalle, emme tienneet moisista.
ONHAN niissä aivan selvät kyltit!!! Niissä lukee "LAPSIPERHEILLE" ja on joku kuva muistaakseni! KAi kaikilla on silmät päässä :D

joo
Ei kyse ole siitä osaako lapsi käyttäytyä vai ei, mutta on tosi vaikeaan ängetä kahta pientä lasta istuimiin, jos auton ovi ei mahdu kunnolla auki. Minä olen pienikokoinen äiti ja mullakin on vaikeuksia, oli varsinkin kaukalon kanssa. Entä jos olisin isokokoinen? Varmaan pitäis sit laihduttaa, et pääsee kauppaan vai? Kyllä minä kannan ostoksia kauempaakin, mutta juuri se lasten asettelu istuimeen vaatii paljon tilaa. Ennen lapsia ajattelin, että kauppa syrjii muita asiakkaita ja että meidän kahden hengen talouden pienet ostokset eivät kiinnosta kauppiasta, joka antaa lapsiperheiden pysäköidä oven eteen. Nyt kun olen päässyt kokeilemaan mitä sen lapsen asentaminen autoon kiinni on, en takuulla enää pysäköi ilman lapsia lapsiperheruutuun, vaikka olisi kuinka paljon ostoksia kannettavana.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ripa:
Aiheen vierestä: ettekö pidä takaovia lapsilukossa, jos lapset avaavat itse ovensa ja kolauttavat naapuriautoihin?
Sulla ei taida olla lapsia?
Vaikka olis kuin lukittuna(kaikissa ei saa ees lukittua ovia niin) kun sä avaat sen oven niin se lapsihan tulee sieltä ulos ja yleensä aika vauhdilla!ja täytyy se ovi saada melkosen auki että saa lapsen vöistä irti ja vauvan kaukalon ulos........

Tää on kyllä sellanen juttu joka ärsyttää minuakin aivan suunnattomasti ja toinen on se, että ainakin täällä Lahden automarketeissa nämä kansallispukuiset seurueet vievät usein ne markettien sisällä olevat kärryt joissa on kaukalo. En ymmärrä että mikä siinäkin on niin hankalaa ottaa se kärry sieltä ulkoa, vaan enpä ole niille uskaltanut siitä mainita, ties mitä tapahtuisi kun ovat niin kiivasta porukkaa ja koko suku mukana.

ripa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aiheen vierestä: ettekö pidä takaovia lapsilukossa, jos lapset avaavat itse ovensa ja kolauttavat naapuriautoihin?
Vaikka olis kuin lukittuna(kaikissa ei saa ees lukittua ovia niin) kun sä avaat sen oven niin se lapsihan tulee sieltä ulos ja yleensä aika vauhdilla!ja täytyy se ovi saada melkosen auki että saa lapsen vöistä irti ja vauvan kaukalon ulos........
Lapsia löytyy kaksi. Jään itse pitämään ovea siksi aikaa, kun lapsi tulee ovesta ulos, jolloin se ei pääse tempoutumaan naapuriautoa päin. Vauvaa ei löydy meiltä enää, joten jatkan ihmettelyä: miksi kaukalo pitää saada pois autosta?

vieras
Lapsia löytyy kaksi. Jään itse pitämään ovea siksi aikaa, kun lapsi tulee ovesta ulos, jolloin se ei pääse tempoutumaan naapuriautoa päin. Vauvaa ei löydy meiltä enää, joten jatkan ihmettelyä: miksi kaukalo pitää saada pois autosta?

Täh? ei kai sitä vauvaa ny sinnekkää voi jättää?? ja se vasta hankalaksi menee alkaa vauvaa repiin sieltä pois!kuiteski täytyy irrottaa kaukalo autosta.ja jos on vaikka kaksi vauvaa(pientä) niin huh huh! MUTTA TÄÄ ON TAAS TÄTÄ SAIVARTELUA,ETTÄ JÄTÄMPÄ SUN KOMMENTTIS OMAAN ARVOONSA!!Hyvää päivän jatkoo vaan sullekki!

Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
No minusta pointti tässä ei ole se, että onko moiset paikat tarpeen vai ei, vaan se, että jos kerran sellaisia on, niin niihin ei sitten mene muut kuin lapsiperheet. Ihan niinkuin invapaikallekaan ei aja muut kuin invalidit. Aika simppeliä.
Tätä voin kyllä peesailla.
No näinpä. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja möhkömuumi:
Tää on kyllä sellanen juttu joka ärsyttää minuakin aivan suunnattomasti ja toinen on se, että ainakin täällä Lahden automarketeissa nämä kansallispukuiset seurueet vievät usein ne markettien sisällä olevat kärryt joissa on kaukalo. En ymmärrä että mikä siinäkin on niin hankalaa ottaa se kärry sieltä ulkoa, vaan enpä ole niille uskaltanut siitä mainita, ties mitä tapahtuisi kun ovat niin kiivasta porukkaa ja koko suku mukana.
:LOL: :LOL: hienosti kuvattu tosiasia :D

tööt tööt
Ärsyttää suunnattomasti, kun lapsettomat aikuiset ajavat autonsa lapsiperheille tarkoitetuille parkkipaikoille, vaikka muuallakin olisi mainiosti tilaa. Tänäänkin todistin, miten yksi Euran Daltoneista tyttöystävänsä kanssa ajoi röyhkeästi lapsipaikalle, eikä siis kyydissä ollut yhtään lasta. Argh!!

Mua ei rassaa niinkään tää, koska auto kuitenkin on oikein pysäköity, joskin perusteet väärät. Mua ärsyttää laiskat vanhemmat jotka hakiessaan lapsiaan hoidosta tahi koulusta jättävät autonsa minne sattuu. Röyhkeydellä ei ole rajaa, ja nää äidit ja isät osaavat tämän homman.

Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
Alkuperäinen kirjoittaja Isaa83:

ONHAN niissä aivan selvät kyltit!!! Niissä lukee "LAPSIPERHEILLE" ja on joku kuva muistaakseni! KAi kaikilla on silmät päässä :D
no sitten en ole niitä koskaan kohdannut. =)
jos ne kerran näkee niin helposti.

Yhteistyössä